Citat:
Ursprungligen postat av Bankskurkar
Om nu inte Per arbetade på detta kontor 2004,2006, så har väl SHB stora problem
Det innebär att det finns en manual i banken att använda sig av förfalskningar
Eller var han släkt med föregående så det på ngt sätt skulle ligga i arvsmassan
Du som vet sanningen kan väl plocka fram dokumentet du verkar vara väl bevandrad i
bankvärlden
Jag tycker att du istället Applåderar din bank som har gjort allt för att dölja
sanningen
Det stämmer att Per Anvret inte jobbade där vid de tidsperioder du syftar på.
Han är inte släkt, eller på något annat sätt står nära, sin företrädare. Däremot fick han av helt naturliga orsaker överta den befintliga Handelsbankskunden och problemföretaget Profil & Glasbyggarna när han blev chef för Handelsbanken i Värmdö. Profil & Glasbyggarna kom senare att ställa till med väldigt stora problem för Anvret (och senare även för Per Nygren, när han försökte hjälpa till att få det förlusttyngda företaget på fötter).
ProMetall har varken Anvret eller Nygren haft något med att göra. Det företaget var kund på Handelsbanken Kista.
Det jag har reagerat på, och diskuterat i detta forum, är att jag tycker att det är fel att du drar in Per Anvret (och t.o.m Per Nygren) i den här "smutsen". De verkar ha blivit syndabockar för allt möjligt den senaste tiden. Till och med i lånehärvan (där de är åtalade och troligtvis ej oskyldiga) är det olika "tveksamma" personer som passar på och försöker lägga all skuld på dem).
Jag har aldrig jobbat på Handelsbanken, har ingen möjlighet att komma åt några interna dokument där och har heller aldrig applåderat Handelsbanken. Däremot har jag så mycket "bakom pannbenet" att jag förstår att Handelsbanken absolut inte har några manualer att använda sig av förfalskningar.
Grundproblemet i denna förfalskningsfråga är ju (om jag har fattat det rätt) en tvist mellan de f.d kompanjonerna Folke Gustavsson och Riccardh Freidestam, där den ena av dem anklagar den andra för att ha förfalskat hans underskrift gällande ett borgensåtagande för något lån. Det kan man väl ändå inte anklaga Handelsbanken för ? Det borde vara något mellan Folke och Riccardh.
Hur Handelsbanken sedan har hanterat detta känner jag ej till, men grundproblemet verkar vara solklart.
Dessutom förlorade ju Handelsbanken så småningom mycket pengar när Profil & Glasbyggarna gick i konkurs. Grundorsaken till det var ju även det Folke Gustavssons och Ricchardh Freidestams dåliga affärer under många års tid som till slut ledde fram till konkursen.
Utan att ha 100 %-ig koll på alla detaljer i denna soppa, så tycker jag nog att det skulle vara mer logiskt om det skulle vara Handelsbanken som jagade och stämde Folke och Riccardh och inte tvärtemot.