2011-09-12, 13:57
Medlem
FrankBucks avatar
Gör dig mindre beroende av pengar... sälj saker, bo mindre, skit i bil, skit i TV, drick vatten på krogen etc
Citera
2011-09-12, 14:00
Medlem
oddlobes avatar
Född Fri Skattad Till Döden!
Citera
2011-09-12, 14:04
Medlem
Bramms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Gör dig mindre beroende av pengar... sälj saker, bo mindre, skit i bil, skit i TV, drick vatten på krogen etc

Det gör fortfarande inte att jag inte måste jobba. Om jag inte vill bo i en papp-kartong på gatan någonstans, och det har jag ingen önskan av, hur "fri" jag än blir av det.

Lösningen måste ju vara att helt enkelt hitta ett jobb som är stimulerande nog för att inte kännas som ett hamsterhjul.

Men vilka jobb gör inte det? Att som idag bara sitta och glö på en skärm i väntan på att någon ska komma förbi med ett "IT-problem" variant "Jag får inte min mail!" - Du måste öppna Outlook... ger ingen stimulans alls =/

Jag behöver nog mer social stimulans helt enkelt, men med intressanta människor (dörrvakt var gott om social stimulans..men av idioter endast, det blir man också less på)

Vad har ni för drömmjobb?
Citera
2011-09-12, 14:06
Medlem
ensockerbagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bramm
Det gör fortfarande inte att jag inte måste jobba.

Jo, fast på sikt. Säg att du under 30 år jobbar röven av dig och sparas så mycket du kan. Därefter kan du leva ett hyfsat liv utan att behöva jobba mer i hela ditt liv.
Citera
2011-09-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensockerbagare
Jo, fast på sikt. Säg att du under 30 år jobbar röven av dig och sparas så mycket du kan. Därefter kan du leva ett hyfsat liv utan att behöva jobba mer i hela ditt liv.

Ja det kallas pension det får de flesta

OnT: TS du säger att du jobbar som IT konsult, vad innebär det mer konkret? de frågor du nämner tyder på att du är någon form av support på företag? Det är för mig ganska stor skillnad på denna form av IT "konsult" och en konsult som faktiskt hjälper företag att lösa avancerade it problem och bygger strukturer och system.
Citera
2011-09-12, 14:26
Medlem
Bramms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Ja det kallas pension det får de flesta

OnT: TS du säger att du jobbar som IT konsult, vad innebär det mer konkret? de frågor du nämner tyder på att du är någon form av support på företag? Det är för mig ganska stor skillnad på denna form av IT "konsult" och en konsult som faktiskt hjälper företag att lösa avancerade it problem och bygger strukturer och system.

Det stämmer, har ett support-uppdrag just nu.
Citera
2011-09-12, 14:33
Medlem
Citat:
Det stämmer, har ett support-uppdrag just nu.

Då kanske du ska försöka fortbilda dig lite och börja med mer avancerade IT uppgifter? Det kan ju vara ett sätt att komma vidare lite och få lite nytändning i livet..
Citera
2011-09-12, 14:41
Medlem
Bramms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Då kanske du ska försöka fortbilda dig lite och börja med mer avancerade IT uppgifter? Det kan ju vara ett sätt att komma vidare lite och få lite nytändning i livet..

Jo har som sagt funderat på det, men har redan CSN skulder så det räcker.. Dessutom vet jag inte om det blir mer stimulerande att grotta runt inne i nätverket eller andra system, det blir fortfarande samma sak dag ut och dag in och väldigt liten social stimulans.

Ett socialt jobb med social interaktion men endå relativt avslappnat.. vad skulle det kunna vara? Butiksägare?
Citera
2011-09-12, 14:43
Medlem
Citat:
Jo har som sagt funderat på det, men har redan CSN skulder så det räcker.. Dessutom vet jag inte om det blir mer stimulerande att grotta runt inne i nätverket eller andra system, det blir fortfarande samma sak dag ut och dag in och väldigt liten social stimulans.

Ett socialt jobb med social interaktion men endå relativt avslappnat.. vad skulle det kunna vara? Butiksägare?

IT säljare eller IT upphandlare? Finns ju annars massor av jobb om du tänker dig byta bransch helt..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in