2011-09-12, 08:43
Medlem
Tjena!
Nu sitter man här återigen en måndag och är helt jävla färdig efter lördagens fylla. Hela överkroppen gör ont förutom ansikte och armar. Smeker man magen eller bröstet så svider det inombords.
Hade en vanlig baksmälla igår men förstår inte varför jag får dessa symtomer nu på måndag? Kommer även ha kvar dom imorgon.

Kan i princip inte köra en 2 dagars längre för då är jag på riktigt nära döden fam till onsdag kväll..

Värt att tillägga är att jag dricker i princip varje helg och i relativt stora mängder.

Och nej, jag kommer inte sluta dricka sprit, och nej, jag kommer inte dricka mindre.

Vill mest bara veta om någon känner igen sig?
Senast redigerad av Niperza 2011-09-12 kl. 09:01.
Citera
2011-09-12, 08:52
Medlem
callies avatar
Ålder på dig?

Jag har kvar bakfylla, mest uttorkningen, på måndagar. Brukar dock ha försvunnit på tisdagarna. Det är så jävla värdelöst.
Citera
2011-09-12, 08:53
Medlem
Nej, jag känner verkligen inte igen mig. Hur mycket drack du i helgen? Hur gammal är du och hur mycket väger du?
Citera
2011-09-12, 08:55
Medlem
Tjockstarks avatar
Nja jag får inte dina symtomer tyvärr.

18 År = Blev aldrig bakfull, kunde i princip dricka hur mycket som helst.

19 År = Jätte lite bakis, men kunde dricka lika mycket.

20 År = Nu börjar det hända grejor, blev bakis och mådde piss.

21 År = Om jag dricker på fredagen ligger jag däckad tills på söndag. Att köra en 2 dagars finns inte på schemat längre.

Lär väl ha och göra med åldern?
Citera
2011-09-12, 08:57
Medlem
24 bast, 75kg 180cm lång. Krökat sen 14 års åldern!

Vi kan dra ett ungefär.

Förkrök start runt 18:00
4st 33cl Pislner 5%
3cl ren Whiskey
3-4 groggar

Stan
4 groggar (typ) 4cl då man inte får köpa 6cl i Norge.
Nån öl.

alltså.. Det är ingen big deal men ändå ska man må så fruktansvärt skit. Har ju polare som dricker de dubbla som vaknar upp och inte känner ett skit dagen efter.
Citera
2011-09-12, 09:04
Medlem
Anbivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niperza
24 bast, 75kg 180cm lång. Krökat sen 14 års åldern!

Vi kan dra ett ungefär.

Förkrök start runt 18:00
4st 33cl Pislner 5%
3cl ren Whiskey
3-4 groggar

Stan
4 groggar (typ) 4cl då man inte får köpa 6cl i Norge.
Nån öl.

alltså.. Det är ingen big deal men ändå ska man må så fruktansvärt skit. Har ju polare som dricker de dubbla som vaknar upp och inte känner ett skit dagen efter.

Det var ju ingen stor mängd du drack men det kan ju samtidigt ha och göra med hur mycket föda och vatten du intog vilket ofta hjälper mot bakfylla eller andra symptom.

Samtidigt så kan jag även bli lite öm av allt knuffande osv som lätt händer på krogen om man dansar mycket.
Citera
2011-09-12, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anbivalent
Det var ju ingen stor mängd du drack men det kan ju samtidigt ha och göra med hur mycket föda och vatten du intog vilket ofta hjälper mot bakfylla eller andra symptom.

Samtidigt så kan jag även bli lite öm av allt knuffande osv som lätt händer på krogen om man dansar mycket.

Jag har för övrigt testat alla metoder för att må bättre. Tex:
Bara druckit øl
Bara druckit sprit
ätit regelbundet före, i och efter fyllan
vättskeersättning
Slutat druckit klockan 1
med mera...

Och nej, jag dansar inte, och jag lovar, det gör ondare än en armbåge i njuren!
Citera
2011-09-12, 09:15
Medlem
Anbivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niperza
Jag har för övrigt testat alla metoder för att må bättre. Tex:
Bara druckit øl
Bara druckit sprit
ätit regelbundet före, i och efter fyllan
vättskeersättning
Slutat druckit klockan 1
med mera...

Och nej, jag dansar inte, och jag lovar, det gör ondare än en armbåge i njuren!

Då kan det helt enkelt vara så att du kropp är dålig på att behandla alkoholen och du får lära dig att leva med dina bekymmer å ta fördelarna över nackdelarna!

Eventuellt om detta går över till någon sorts extrem att kanske kolla upp ifall du har någon nedsatt organ funktion.
Citera
2011-09-12, 09:21
Medlem
Grattis! Du har stött på en användare som vet lösningen på ditt problem, så att du aldrig blir bakfull, alt. mycket mindre bakfull!
Har du provat Resorb? Det är vätskeersättning i form av brustabletter som finns på apotek och välsorterade mataffärer (tex. ica maxi).
Grunden till bakfylla är nämligen vätskebrist, och detta går inte att lösa med "varannan vatten" och dylikt trams. Etanol driver ut vätska ur kroppen, vilket i sin tur gör att kroppens celler drar ihop sig. För att cellerna ska kunna ta upp vatten igen behövs socker och salt. Detta och lite till är vad som finns i resorbtabletterna. Eftersom du mår som du gör kan du redan nu direkt slänga ihop en huskur enligt följande recept:
1 tsk koksalt
10 tsk socker
i ett glas - fyll upp med vatten.
Mår du så illa att du inte kan dricka så kör en tesked i taget; det hjälper!
En mindre donation (pengar) tas gärna emot som tack för att ha botat din bakfylla för alltid, skicka PM isåfall

Nästa helg: drick en resorb innan du går och lägger dig, och så en när du vaknar sen på morgonen. Du kan inte överdosera dem så det är bara å hälla i sig för att vara på den säkra sidan!
Hoppas att det fungerar lika bra på dig som det fungerade på mig! Led lika mycket som du innan jag upptäckte detta!

EDIT: lite sen där, såg att du redan testat vätskeersättning...
men drick mer vätskeersättning för fan det SKA funka!
Citera
2011-09-12, 09:27
Medlem
Hur mår TS om det bara är en vanlig middag med några glas vin till maten? Eller liknande, dvs "vardagskonsumtion" av alkohol i måttliga mängder. Sparkar kroppen bakut även då?

Annars är generella tipsen de som redan testats. Den främsta orsaken till bakfylla är rubbad vätskebalans och även viss saltbrist. Varannan vatten efter, säg, kl 22 och i princip ingen alkohol från tre timmar innan hemgång. (ska du hem kl tre, ingen alkohol efter tolvslaget).
Citera
2011-09-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zikac
Grattis! Du har stött på en användare som vet lösningen på ditt problem, så att du aldrig blir bakfull, alt. mycket mindre bakfull!
Har du provat Resorb? Det är vätskeersättning i form av brustabletter som finns på apotek och välsorterade mataffärer (tex. ica maxi).
Grunden till bakfylla är nämligen vätskebrist, och detta går inte att lösa med "varannan vatten" och dylikt trams. Etanol driver ut vätska ur kroppen, vilket i sin tur gör att kroppens celler drar ihop sig. För att cellerna ska kunna ta upp vatten igen behövs socker och salt. Detta och lite till är vad som finns i resorbtabletterna. Eftersom du mår som du gör kan du redan nu direkt slänga ihop en huskur enligt följande recept:
1 tsk koksalt
10 tsk socker
i ett glas - fyll upp med vatten.
Mår du så illa att du inte kan dricka så kör en tesked i taget; det hjälper!
En mindre donation (pengar) tas gärna emot som tack för att ha botat din bakfylla för alltid, skicka PM isåfall

Nästa helg: drick en resorb innan du går och lägger dig, och så en när du vaknar sen på morgonen. Du kan inte överdosera dem så det är bara å hälla i sig för att vara på den säkra sidan!
Hoppas att det fungerar lika bra på dig som det fungerade på mig! Led lika mycket som du innan jag upptäckte detta!

EDIT: lite sen där, såg att du redan testat vätskeersättning...
men drick mer vätskeersättning för fan det SKA funka!

Haha tack för förhoppningarna du gav mig i början av ditt inägg men tyvärr..
Jag har tagit överdoser av Resorb. Testade de även i helgen. Tog 2 innan jag lade mig. Sen tog jag även igår før jag tänkte de skulle hjälpa till idag men jag lovar, det är en bluff.

Har dock testat allergitabelleter med recept, dom funkar till en viss del men vet inte hur jävla bra det är att trycka i sig såna. men men!
Citera
2011-09-12, 09:28
Medlem
Cambijaos avatar
Jag har alltid tvingat i mig en shot när jag är extremt bakfull, och det har hjälpt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in