Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-11, 22:51
  #1
Medlem
Magnus Betner anses av de flesta vara en skarp komiker som vågar säga saker som är känsliga och tabubelagda. Av många anses han t o m vara killen som går emot den politiska korrektheten.

Om man tittar på vad han verkligen säger så är han snarare en av de mest politiskt korrekta komiker som vi har i Sverige idag. Visst pratar han om att knulla men det är väl ganska vedertaget bland alla komiker?

Så vad pratar Magnus om egentligen? Jo, följande:

Knulla.

Konstiga saker i det svenska samhället så som systembolaget.

Hur dumma i huvudet Sverigedemokraterna är.

Hur korkat det är med religion(givetvis attackerar han då kristendomen, när det gäller Islam pratar han endast i generella termer).

Mer knulla.

Hur bra det är med invandring.

Hur underbart det är med homosexualitet och bisexualitet.



När han är utomlands pratar i stället om följande:

Hur dåligt Sverige är som land.

Hur alla svenskar är fjantar och idioter.

Att amerikaner är dumma i huvudet.



Hur kan detta anses vara politiskt inkorrekt när det är precis tvärt om??

Vad säger ni, hur lyckas han lura alla?


Tråden kan ligga i fel ämne och får gärna flyttas i så fall.
__________________
Senast redigerad av Vahettere 2011-09-11 kl. 22:52. Anledning: Fel tråd?
Citera
2011-09-11, 23:01
  #2
Medlem
Hahah, fan vad spot on, det är precis dem ämnena han pratar om. Mig lurar han inte jag tycker oftast inte han är jätterolig. Ibland har han dock en poäng men somsagt..
Citera
2011-09-11, 23:11
  #3
Medlem
LendaleWhites avatar
Finns det någon på FB som anser att Magnus Betnér går emot PK-värderingar?
Han är väl uttalat vänster, något som absolut inte rimmar väl med vad din gemene flashbackanvändare skulle anse vara att gå emot PK?

Han varken hatar muslimer eller befinner sig på högerkanten - vilket är ett måste för att vara en motståndare mot allt vad politisk korrekthet heter. Visst?
Citera
2011-09-11, 23:11
  #4
Medlem
MystEquals avatar
Men är inte grejen med honom ironin? Att han är ironisk med hur bra invandring kan vara t.ex.? Jag har ingen större koll på honom men har fått den bilden .
Citera
2011-09-11, 23:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LendaleWhite
Finns det någon på FB som anser att Magnus Betnér går emot PK-värderingar?
Han är väl uttalat vänster, något som absolut inte rimmar väl med vad din gemene flashbackanvändare skulle anse vara att gå emot PK?

Han varken hatar muslimer eller befinner sig på högerkanten - vilket är ett måste för att vara en motståndare mot allt vad politisk korrekthet heter. Visst?



Du menar alltså att det är politiskt korrekt att hata muslimer? Intressant!

Kan du mer precisera vad betner säger som du uppfattar vara politiskt inkorrekt? Eller passade du bara på att flika in ett lite ironiskt inlägg i stället för att faktiskt peka på vad det är denna fantastiske komiker säger?
Citera
2011-09-11, 23:24
  #6
Medlem
LendaleWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vahettere
Du menar alltså att det är politiskt korrekt att hata muslimer? Intressant!

Kan du mer precisera vad betner säger som du uppfattar vara politiskt inkorrekt? Eller passade du bara på att flika in ett lite ironiskt inlägg i stället för att faktiskt peka på vad det är denna fantastiske komiker säger?

Politisk korrekthet är enbart beroende på kontexten. Ställer du frågan på flashback huruvida Magnus Betnér skulle vara en motpol till PK, tror jag att alla är överens om att så inte är fallet.

Därför är frågeställningen inte speciellt relevant. Ingen här tror att MB bryter ny mark i tabubelagda ämnen.
Citera
2011-09-11, 23:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LendaleWhite
Politisk korrekthet är enbart beroende på kontexten. Ställer du frågan på flashback huruvida Magnus Betnér skulle vara en motpol till PK, tror jag att alla är överens om att så inte är fallet.

Därför är frågeställningen inte speciellt relevant. Ingen här tror att MB bryter ny mark i tabubelagda ämnen.


Ok, om du nu inte förstod det så är kontexten i detta fall det svenska samhället och människorna som bor där. Jag är övertygad om att de flesta människor i Sverige tycker MB är en komiker som kan prata om vad som helst när som helst. Detta är ju bevisligen inte fallet. Håller du inte med?

Vad folk på FB är egentligen irrelevant. Däremot är jag intresserad av att få på FB:s tankar kring det faktum att MB anses vara något han inte är.
Citera
2011-09-11, 23:30
  #8
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LendaleWhite
Politisk korrekthet är enbart beroende på kontexten. Ställer du frågan på flashback huruvida Magnus Betnér skulle vara en motpol till PK, tror jag att alla är överens om att så inte är fallet.

Därför är frågeställningen inte speciellt relevant. Ingen här tror att MB bryter ny mark i tabubelagda ämnen.


Tack!

Nuff said, jag tycker väl han är en av de bättre komikerna i Sverige. Men jag föredrar grotesco gänget, särskilt en viss Dorsin riktigt skojjig tjockis..
Citera
2011-09-11, 23:53
  #9
Medlem
OrakelSpektakels avatar
Du startar tråden med att slå fast att MB talar om knulla och invandring. Du utelämnar att han talar om tjocka människor, fildelning och en hel djävla massa annat oxå....

FAIL!
Citera
2011-09-12, 00:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrakelSpektakel
Du startar tråden med att slå fast att MB talar om knulla och invandring. Du utelämnar att han talar om tjocka människor, fildelning och en hel djävla massa annat oxå....

FAIL!


Oj! Jag glömde skriva med ALLA saker MB pratat om nånsin!

Givetvis pratar han om andra saker också. Med jag skulle nog vilja hävda att de ämnen jag listade är det han fokuserar mest på. Men visst kan vi lägga till exempelvis fildelning som ju också är politiskt korrekt att vara för.
Citera
2011-09-12, 00:12
  #11
Medlem
Chelsea FCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vahettere
Hur dåligt Sverige är som land.

Ja han kanske borde resa runt lite och se vad lidande är på riktigt innan han börjar prata om hur "dåligt" vi har de i Sverige.

Alla som inte trivs här är mer än välkomna att emigrera, även Betner. (Synd om han lämnade dock, han är min favoritkomiker)
Citera
2011-09-12, 00:18
  #12
Avstängd
inexiles avatar
Du har rätt. Det har väl med att göra hur han säger det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback