2011-09-11, 15:38
Bannlyst
Tänkte starta en tråd där vi flashbackare recenserar våra köp av longboard med tillbehör.
tänkte ett upplägg som ser ut så här

Vad: ex en apex 37
Vart: ex boardlife.se
Pris: ex 3200
Omdöme: ex, en bra longboard med sköna truckar och bla bla. betyg 4/5.

Vet att enligt tradition ska TS börja men jag har inte hunnit testa mitt senaste köp så jag får återkomma.
Citera
2011-09-11, 16:24
Medlem
SuperSilverHazes avatar
Vad: Loaded Dervish 41,5" (flex 2) med lila Paris truckar & lila hjul
Vart: http://www.kahalani.se/
Pris: ~3400kr
Omdöme: Skön longboard, stabil, wobblar dock i högre farter
Citera
2011-09-12, 15:35
Bannlyst
nu har jag äntligen testat mina nya kullager

Vad: Bones Super Reds
Vart: Boardlifes butik IRL
Pris: 399 kr
Omdöme Verkar riktigt bra hittils, märkbart snabbare jämfört med mina tidigare kullager (cadillac 5.0). klart värda pengar
Citera
2011-12-05, 21:33
Medlem
Cuddlizs avatar
Vad: Warp på stadium, exakt namn vet jag ej
Vart: Begagnad, köpte av en kompis
Pris: Nyskick 900 nånstans
Omdöme: Trots allas varningar fungerar den ändå hyfsat och är faktiskt skön i högre hastigheter. Men att lägga 900 på den är slöseri, då jag fick den något så där ny för 500 var det enligt mig ett bra köp. Aldrig rengjort och rullar fortfarande

Däremot funderar jag på en ny, någon som har erfarenheter av bustin?
Citera
2011-12-06, 10:25
Medlem
Kadde1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuddliz
Vad: Warp på stadium, exakt namn vet jag ej
Vart: Begagnad, köpte av en kompis
Pris: Nyskick 900 nånstans
Omdöme: Trots allas varningar fungerar den ändå hyfsat och är faktiskt skön i högre hastigheter. Men att lägga 900 på den är slöseri, då jag fick den något så där ny för 500 var det enligt mig ett bra köp. Aldrig rengjort och rullar fortfarande

Däremot funderar jag på en ny, någon som har erfarenheter av bustin?
Bustin är grymt bra, har kört en Ibach 40, riktigt bra bräda. Sen undrar jag vad "högre hastigheter" betyder för dig.

Om någon vill höra en recension på någon av nämnda brädor så får ni säga till, orkar inte skriva om allihopa nu.

Fullbag Elise
LY dropcarve 2011
dervish flex 2
Kahalani surf
Bustin ibach 40
LY dropspeed
BRD SB Large

Edit: Någon som har en JSM Kamikaze att berätta om?
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSilverHaze
.
Wobble sitter i dina ben/huvud, inte i brädan.
Senast redigerad av Kadde1 2011-12-06 kl. 10:34.
Citera
2011-12-06, 15:28
Medlem
Cuddlizs avatar
Klart jag vill höra mer om ibachen, funderar på en Med högre hastigheter menar jag allt snabbare än normal benfart. Lyckas du komma upp i runt 20km/h så pushar den asgött. Det jag vill veta om ibachen är hur fort man måste åka för att den ska svänga bra. Btw, kompisarna har originals, kommer jag fortfarande skämmas över svängradien?
Citera
2011-12-09, 13:04
Medlem
Kadde1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuddliz
Klart jag vill höra mer om ibachen, funderar på en Med högre hastigheter menar jag allt snabbare än normal benfart. Lyckas du komma upp i runt 20km/h så pushar den asgött. Det jag vill veta om ibachen är hur fort man måste åka för att den ska svänga bra. Btw, kompisarna har originals, kommer jag fortfarande skämmas över svängradien?
Jaha, men om jag utgår i från mig och säger att den är ganska fet i hyffsade hastigheter ca 60km/h har jag åkt på den kanske. Så är den toknajs, gillar styvheten, att man sitter så lockad med fötterna, den är stabil.

Om något ska dina spolare "skämmas" över att dom troligen inte kommer dha en enda backe på deras original... personlig åsikt: Jag hatar originaltruckarna. Den enda dropdeck brädan jag haft, sjukt nöjd. Superb freeride bräda, rycka slides och göra några trick ect är ju inga problem imo dropdeck, symetrisk osv.

Edit: Såg att du skulle ha en helt annan Bustin bräda (från stora tråden) än vad jag pratar om.
Jag skrev om Ibach 40
Senast redigerad av Kadde1 2011-12-09 kl. 13:16.
Citera
2011-12-13, 07:41
Medlem
Cuddlizs avatar
inget fel, frågade efter Maestron på stora då jag redan frågat dig om Ibachen på den här lutar dock åt maestron då den verkar svänga bättre och är lite mjukare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in