• 1
  • 2
2011-09-13, 07:57
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredas75
Ganska obetydligt ämne...?

Men nästa bil jag köper blir inte en Audi. Tittar man på MRF så ligger dom rätt högt vad gäller kundnöjdheten så kanske är detta en så kallad "tregångs" företeelse.

1. Dragkroken fastnar då den suttit på förlänge utan att plockas bort regelbundet (som föreskrivet i

Vilken Audi modell har du?
Du vet att du kan köpa en begagnad kula med nyckelpar för under tusenlappen va?

Vart i skogen är "mellan kula och drag" föresten ?
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2011-09-13 kl. 08:20.
Citera
2011-09-19, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Vilken Audi modell har du?
Du vet att du kan köpa en begagnad kula med nyckelpar för under tusenlappen va?

Vart i skogen är "mellan kula och drag" föresten ?

A4 Avant 1.8T.... Car from hell... :-)

Mellan kula och drag är ju en allmänt känd bilterm eller?

alltså det var kanke inte kula jag menade.. Men den del av draget som är lösttagbar (ska vara det) har fastnat för att den suttit förlänge helt enkelt..

Får inga mera svar ifrån Audi Hammarby och dom ville inte ens kommentera det faktum att Mercaverkstaden Bernatsbil fixade det på 20 minuter....

Synd att man inte tar med Service biten i sitt funderande när man ska välja bil. Jag låter nog VAG bilar vara framöver.
Citera
2011-09-27, 20:32
Medlem
Får väl uppdatera då efter att jag samtalat med Audi kundservice på generalagentnivå. Dom bjuder på nästa service som plåster på såret... Jaja jag lägger ner...

Men!! Akta er för Audi Hammarby... Dom stoppar huvudet i sanden...
Citera
2011-10-01, 21:42
Medlem
Då fyller jag på och rekommenderar ingen att lämna in sin bil på Audi Östermalm i Stockholm, lämnade in min tidigare bil där (relativt ny om det har någon som helst betydelse) för en service ā 9000 SEK när jag sedan hämtar bilen så sprutar spolarvätskan åt alla möjliga håll förutom på vindrutan - alltså precis som när jag lämnade in bilen, vidare så är torkarbladen desamma som när jag lämnade in bilen. Återkopplar med verkstadschefen och ifrågasätter om mekanikern har kontrollerat spolfunktionen på min bil, -Ja självklart det ingår ju i servicen. Undrar då hur han kan ha kontrollerat och godkänt detta, får då ett surt svar att han möjligtvis missat detta, får efter lite munhuggningar tillbaka 500:- men man kan ju fundera på hur resten av servicen skötts.
Citera
2011-10-04, 22:39
Medlem
Även jag fyller på med min upplevelse då detta verkar vara flera som är drabbade av denna högst överskattade kedja.
Denna upplevelse är från Audi Smista.
Lämnade in min Audi på service på ovan nämnda verkstad för ca ett år sedan.
6-7000 kr ungefär hamnade priset på. Jag fick frågan om byte av vindrutetorkarblad samt om jag ville köpa deras dyra olja.
Tackade ja till torkarbladen för ett pris på runt 4-500 kr ifall de ansågs som slitna.
Jag upplevde att bilen vibrerade vid körning och påtalar detta för serviceteknikern. Han tar en rundtur med bilen och säger: Det är absolut ingen fara, det brukar kännas som vibrationer med dessa dieselmodeller, de vibrerar lite, helt normalt (modellen är en a4 2.0 tfsi). Jag påpekar detta, och får då inget konkret svar. Visar sig senare då jag pratar med en icka auktoriserad verkstad att mina bromsskivor är skeva. Här borde man redan ha backat.
När jag erhåller bilen som "nyservad" så fungerar allt som det ska. Tills några dagar därpå då regnet öser ner. Jag märker att vindrutetorkarna fungerar riktigt dåligt. Torkar i princip 70% av vad de bör göra. Dessa är alltså inte bytta, men är bytta enligt kvittot.
Cirkus två veckor efter detta så tar spolarvätskan är slut (jag använder spolarvätskan väldigt sparsamt) Man har alltså inte fyllt på denna öht vilket det står i protokollet.
Tre månader efter service skriker bilen efter olja, Den röda lampan tänds och jag får stanna på macken och köpa första bästa olja. Ja, jag vet att Audi's drar väldigt mycket, men här hade jag alltså kört max 200 mil.
Jag undrar vad de gör på servicen egentligen? Och hur mycket som stämmer med vad dom lovar att utföra?...
En sak jag noterade de verkar ha gjort väldigt utförligt är att de dokumenterade varenda litet stenskott/tvättrispa som hamnat på bilen. Varav några jag aldrig själv lagt märke till tidigare.
Och sedan kryssade dom i att allt var OK utom lacken som då inte var OK.
Varför dom är så noga med detta måste bero på någon slag vinning från deras sida om lacken inte är OK, försäkrings/garantimässigt.

Nej aldrig mer Audi Smista. Inte ens om de tog 20% av det pris dom egentligen tar. Jag var dum och ville ha en Audi stämpel, jag fick bokstavligen en stämpel och inget mer.
Senast redigerad av Flax 2011-10-04 kl. 22:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in