2011-09-10, 22:02
Medlem
WindowsSetups avatar
Hej,
jag har hittat ett program men jag förstår inte hur man skall varken starta eller göra nåt med den ! Allt består av bara filer utan ändelser och mappar, allt låg i en .tar fil. Någon som vet hur man gör?
Programnamn: Wireless Assistant
Hemsida: http://wlassistant.sourceforge.net/
Tacksam för svar!
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------
Om detta inlägg/tråd har hamnat på fel ställa kan väl någon snäll mod flytta den till rätt ställe. Jag är inte så bra på trådar.
Citera
2011-09-10, 22:34
Medlem
sommarlovs avatar
Du har laddat hem källkoden för Linux...
Citera
2011-09-11, 09:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows -> Programvara - Övriga operativsystem

//Mod
Citera
2011-09-11, 11:05
Medlem
Run3s avatar
Öhm, om du inte vet att det är källkoden du laddat ner till programmet och att du måste kompilera den själv, så tror jag att du gjort/tänkt fel någonstans. Vad är det du försöker göra? Och på vilket OS (misstänker Windows )?
Citera
2011-09-12, 12:10
Medlem
WindowsSetups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Öhm, om du inte vet att det är källkoden du laddat ner till programmet och att du måste kompilera den själv, så tror jag att du gjort/tänkt fel någonstans. Vad är det du försöker göra? Och på vilket OS (misstänker Windows )?

Ja det har du rätt i. Jag trodde att det var ett program som inte ville funka på min dator först. Men är att 'komplimera' krångligt eller är det lätt gjort? Hur gör man det i så fall? Du misstänker rätt (att jag använder Windows).
Citera
2011-09-12, 12:29
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WindowsSetup
Ja det har du rätt i. Jag trodde att det var ett program som inte ville funka på min dator först. Men är att 'komplimera' krångligt eller är det lätt gjort? Hur gör man det i så fall? Du misstänker rätt (att jag använder Windows).
Att kompilera den där koden så att den funkar under windows är troligen inte alldeles enkelt, men i teorin så använder man en C(eller C++)-kompilator och kompilerar koden så att man får ut ett körbart program av den.

En kompilator kan du ladda hem egentligen varifrån som helst, föreslår dock att om du ska försöka kompilera det här under windows ska du försöka få tag i en portning av GNU C compiler eller liknande.
Citera
2011-09-12, 19:53
Moderator
vhes avatar
Uhm, alltså, med tanke på att programmet verkar rätt hårt integrerat med KDE (en skrivbordsmiljö för UNIX-system) har jag mycket svårt att tro att det kommer vara värt besväret för dig att försöka få det att funka under Windows (detta utan att ens ha börjat fundera på skillnaderna i hur man hanterar nätverksinterface).
Jag skulle tro att komplimerandet faller i kategorin "mycket krångligt" ;)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in