2011-09-10, 20:09
Medlem
Såsom titeln lyder, när händer nästa stora grej? Då menar jag riktigt stora så att varenda kotte uppmärksammar det och det hektiska livet på jorden stannar upp för en stund, som första månlandningen och så. Då menar jag inte amöbor på någon planet som bara de som intresserar sig i ämnet blir upprymda av.
Citera
2011-09-10, 20:51
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag gissar att första steget på Mars kommer vara ganska stort. Sedan kan man inte sopa under mattan att liv i rymden skulle vara en stor upptäckt, det skulle i stort sett motbevisa varje religion i världen.
Citera
2011-09-10, 21:53
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Rymdepoken är slut. Det blir inga steg på Mars.. nånsin.
Citera
2011-09-10, 22:42
Medlem
Av någon anledning så verkar majoriteten av mänskligheten enbart bry sig om "här och nu". Dvs pengar, meningslösa dokusåpor och annat bullshit. De flesta människor är helt avstängda från verkligheten att vi faktiskt befinner oss på en roterande stenkula som flyger genom rymden i ett gigantiskt och fantastiskt universum som bara väntar på att bli utforskat.

Så hur får man folk att bli intresserade? Antingen hittar vi liv (dead or alive) på mars tex, eller så blir vi nästan utrotade av en komet eller liknande, eller så det ultimata, att vi upptäcker signaler från en intelligent utomjordisk ras.

Det är så jävla irriterande att det enda vi behöver är mer pengar till rymdforskningen. Om vi hade haft detta, hade vi redan varit på mars, vi hade redan haft en permanent rymdbas på månen, osv. Vem vet vilka otroliga uppfinningar vi hade kunnat lista ut med mer pengar?

Men folk ser bara förluster i detta, de glömmer helt bort vilka saker som vi har fått direkt eller indirekt att denna typ av forskning.

Sen så fattar jag inte varför allt ska handla om pengar? Är det inte fantastiskt nog att utforska universum och allt vad det innebär?

>_<
Citera
2011-09-13, 10:22
Medlem
Cuprums avatar
Nått som jag är väldigt taggad över att se lösas och som skulle betyda mycket för vårt förstående av universum är att få upptäcka vad mörk materia är och vad som är mörk energi, eller vad som orsakar/driver den.
Citera
2011-09-13, 10:55
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Rymdepoken är slut. Det blir inga steg på Mars.. nånsin.
Vilken negativ inställning, det är klart vi i framtiden kommer vandra på Mars, kanske bara inte under vår livstid.
Citera
2011-09-13, 11:31
Medlem
JointOfStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Vilken negativ inställning, det är klart vi i framtiden kommer vandra på Mars, kanske bara inte under vår livstid.

Ja, rymdepoken är väl inte över? Däremot USAs raketprogram (rätt mig om jag är och cyklar).
Sen har man ju planer på att landa på en asteroid med
http://www.guardian.co.uk/science/2008/may/07/starsgalaxiesandplanets.spaceexploration

Edit: Japanernas plan på rymdhiss får vi inte glömma heller
Senast redigerad av JointOfStyx 2011-09-13 kl. 11:33.
Citera
2011-09-13, 13:19
Medlem
Kroesmanns avatar
Att hitta amöbor på någon annan planet skulle nog vara snäppet vassare än en promenad på mars, skulle jag tro!
Citera
2011-09-13, 19:39
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JointOfStyx
JJapanernas plan på rymdhiss får vi inte glömma heller

Japanerna kommer inte ha råd med det. Det blir Kina som kommer att erövra rymden i framtiden.
Citera
2011-09-13, 21:01
Medlem
Drumsticks avatar
2025 har man väl sagt för människor på mars?
Citera
2011-09-13, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drumstick
2025 har man väl sagt för människor på mars?
Det har man säkert sagt vid något tillfälle men den tidsplanen har spruckit. USA är inte sugna på att spendera pengar de inte har och ja, då händer det inte mycket.
Citera
2011-09-14, 12:24
Medlem
15Februaris avatar
Vill inte vara sådan, men känns inte ett besök på mars jävligt tråkigt? Det tycks ju endast vara en jävla öken. Ska vi inte sikta längre bort och lägga pengar på att resa till en planet där det verkligen händer något?

Förstå om 100 år när jordens befolkning garvar åt den här generationen som gjorde allt för att besöka en obskyr planet så som Mars...

Nej, det är dags att det sker något. Är så äckligt jävla sugen på att dra iväg till någon annan planet.
Förstå och ragga upp lite snygga utomjordiska brudar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in