2011-09-10, 18:13
Medlem
HejAntons avatar
Tjena spelforumet!

Satt och spelade Fallout: New Vegas när jag kom på frågeställningen, vilket spel har de drygaste/längsta vandringsmomenten? Alltså spel där du har extremt långt mellan punkt A och B.

Själv skulle jag säga Fallout: New Vegas, har inte spelat något annat Fallout spel men att vandra igenom Mojave Wasteland för att nå till New Vegas var riktigt drygt.

En annan kandidat är GTA, har många gånger tagit taxin för att då kunna snabbspola mig fram till platsen jag vill nå.

Så vad säger ni?
Citera
2011-09-10, 18:20
Medlem
GTA går ju assnabbt.

Dock skulle jag säga att Fallout 3 är drygare än NV.
Sen finns ju Elder Scrolls, såsom Oblivion och Morrowind.

Fast när det gäller dryghet så tycker jag Far Cry 2 är grymt dryg att resa i.
Citera
2011-09-10, 18:20
Medlem
Madman77s avatar
Jag skulle tro att GTA-San Andreas är det "största" spelet jag testat.

Tror det även finns ett svenskutvecklat spel som ska utspela sig på en gigantisk ö. Vet dock inte namnet.
Citera
2011-09-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madman77
Jag skulle tro att GTA-San Andreas är det "största" spelet jag testat.

Tror det även finns ett svenskutvecklat spel som ska utspela sig på en gigantisk ö. Vet dock inte namnet.

Nu när du nämner det... Just Cause 2
Ca 100 kvadratkilometer yta, ca 60 gånger större än GTA SA.
Citera
2011-09-10, 18:23
Medlem
Dedrojds avatar
Just cause 1&2
Citera
2011-09-10, 18:25
Medlem
Det finns en del i FF7 där du ska springa upp för typ hundra trappor i en skyskrapa. En av de segare spelsekvenserna jag har varit med om.

Många mmo-spel har en del transportsträckor också men där är det en del av charmen på ett helt annat sätt än i vanliga singleplayer-spel.
Citera
2011-09-10, 18:26
Medlem
The Elder Scrolls II: Daggerfall bör knipa in förstaplatsen med sina 487 000 kvadratkilometer.
Citera
2011-09-10, 18:30
Medlem
Toxiczs avatar
Tror jag lägger min röst på Midnight Club 3 DUB Edition. Tror jag har spelat det spelet över 50 timmar, och inte klarat ut det ännu.
Citera
2011-09-10, 18:33
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Nu när du nämner det... Just Cause 2
Ca 100 kvadratkilometer yta, ca 60 gånger större än GTA SA.

Citat:
Ursprungligen postat av Dedrojd
Just cause 1&2

Jag har sett lite klipp från Just Cause, där är ytorna helt enorma, men man kan väl ändå ta sig runt ganska snabbt? Inte som om du måste gå i tio minuter mellan varje uppdrag väl?
Citera
2011-09-10, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Jag har sett lite klipp från Just Cause, där är ytorna helt enorma, men man kan väl ändå ta sig runt ganska snabbt? Inte som om du måste gå i tio minuter mellan varje uppdrag väl?

Man kan hitta flygplan och helikoptrar och man har ju grappling hook och fallskärm, men det är enormt. tar ca 10 minuter med snabbaste planet från ena sidan av kartan till andra.
Citera
2011-09-10, 18:37
Medlem
Herrtrosas avatar
Red Dead Redemption! Där har du långt mellan punkt A och B (och där färdas du också på häst). Tar sju mansåldrar innan man når fram, men det är också charmen med spelet. Jag gillar't!
Citera
2011-09-10, 18:40
Medlem
ojskis avatar
Pirates of the carribean från 2003 är ganska drygt när det gäller att gå från en sida på nån ö till staden som ligger på andra sidan.

Edit: Vissa mellankapitel i "call of juarez: bound in blood" så måste man färdas ganska långt med häst. Också ganska drygt.
Senast redigerad av ojski 2011-09-10 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in