2004-12-02, 17:41
Bannlyst
Ska skriva ett arbete om valfri livsåskådning, kan vara allt från straight egde människor, till hare krishna eller muslimer. Skulle vilja ha en riktigt konstig, annorlunda och allmänt mysko grej, gärna några som typ tillber tomater. Man ska även interjuva en som tror på det, så det funkar inte med grejer som inte finns i Sverige. Ideér?
Citera
2004-12-02, 17:52
Medlem
Makehastes avatar
Jag är ganska svår att förbrylla (nåja...), men den religion, eller rörelse, som verkligen fick mig att ifrågasätta gränserna för folks knepighet var nog The Elian Gonzalez Religious Movement. Det är någon sorts kristen kult med utgångspunkt i Elian Gonzalez-härvan. Läs mer: http://www.religioustolerance.org/elian.htm

Den sidan är rätt kul att läsa på i stort, de har en del information om små kulter i samhällenas periferier.
Citera
2004-12-02, 22:37
Bannlyst
De var ju onekligen lite konstiga, men jag ska interjuva dem, så de måste ha anhängare i Sthlms området, kan iofs maila dem, men det vore det bästa.
Citera
2004-12-03, 13:54
Medlem
Tolvans avatar
Vad sägs om knäppisarna i Knutby? Ok, det är inte Sthlm men det är inte så långt bort.
Citera
2004-12-03, 14:19
Medlem
Minfäldts avatar
Scientologerna är riktigt rejält skumma för att vara relativt stora och etablerade. Med tanke på att deras grundare skrev humoristisk sci-fi så känns det hela som ett urspårat skämt.

Borde definivt gå att hitta i Stockholm. Akta dig för UFO:n bara
Citera
2004-12-03, 14:22
Awaiting Email Confirmation
Hidekis avatar
Skriv ett arbete om Church Of Satan. Det är en ganska annorlunda "religion" som det skulle vara intressant att läsa om.
Citera
2004-12-03, 14:34
Medlem
Davidssekten borta i USA, som tog slut i Waco, Texas. Självmordsketer i Japan. Nynazistiska inavles sekter i USA..... Kalvinisterna SAMERNA!!!!
Citera
2004-12-03, 14:37
Medlem
Makehastes avatar
The Ghost Dance Religious Movement verkar vara en rätt udda samling. Amerikansk nybyggarkristendom uppblandad med de lokala indianstammarnas animism och panteism.

Citat:
Believers in the Ghost Dance spirituality were and are convinced that performing the Ghost Dance would eventually reunite them with their ancestors coming by railway from the spirit world. In effect, the ancestor spirits including the Spirit of Jesus are called upon to heal the sick and to help protect Mother Earth. Meanwhile, the world would return to a primordial state of natural beauty, opening up to swallow up all other people (those whom do not have a strong spirituality based upon the earth, while the performers of the Ghost Dance theoretically will floated in safety above with their ancestors, family, and peoples of the world whom folow the extensive spirituality. [min fetstil]
Citera
2004-12-03, 15:57
Medlem
Amors avatar
Raelitiska religionen

Som tror att vi är klonade av utomjordingar
Citera
2004-12-03, 16:03
Medlem
Vintersömns avatar
Discordianismen?

En del länkar:
http://www.kbuxton.com/discordia/

Principia Discordia:
http://www.junkpile.demon.co.uk/principia.htm

Dock tvivlar jag på att du skulle få ut något vettigt ur ett intervjuoffer.
Citera
2004-12-03, 16:37
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersömn
Discordianismen?

En del länkar:
http://www.kbuxton.com/discordia/

Principia Discordia:
http://www.junkpile.demon.co.uk/principia.htm

Dock tvivlar jag på att du skulle få ut något vettigt ur ett intervjuoffer.
Ah, nu fick du mig att tänka på den konstigaste av de alla: Timecube! Så bortom allt vett och sans bisarr så det bästa är att undersöka saken på egen hand. Eller risk.
Citera
2004-12-03, 16:45
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Ah, nu fick du mig att tänka på den konstigaste av de alla: Timecube! Så bortom allt vett och sans bisarr så det bästa är att undersöka saken på egen hand. Eller risk.
Vad fasiken var det där!? Jag gjorde misstaget att försöka läsa seriöst i början. Efter ett tag insåg man att det enda rätta var att skumma.
Citat:
3-Dimensional math as in length, width and height
are erroneous when applied within a Cube like room
for they do not account for the 4-corner perspective
dimensions of difference as in '4-dimensional space'.
Solar system, Earth sphere and human body all have
a front, back and 2 sides which rotate between the 2
top and bottom poles - ceiling and floor parameters.

No single corner human can occupy or experience
more than a single corner at the same time during a
4-corner rotation within the 4/16 creation principle.
Earth sphere rotates within an invisible Time Cube.
Unseen, humans have not the education or rationale
to comprehend Nature's Simultaneous 4-Day Cube.

Vad är det de vill ha sagt egentligen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in