2011-09-10, 13:27
Medlem
Jag själv är en medelmåtta, inte ful eller snygg men har vänner som anses vara snygga och hade alltid märkt en sak. Varje gång vi är ute på tex en klubb så har mina kompisar som anses vara snygga svårt att få de fina brudarna, istället är det de fula eller hur man ska säga det normala killarna som får de. Jag trodde det var inbillning först tills förra veckan då jag var på en klubb och min snygga tjej kompis säkert en 9:a dissar varje snygg kille som försökte komma i kontakt med henne så jag frågade henne när vi fylle käka varför hon dissa de snygga och lät den fula strula upp henne o ta hennes nr, varpå hon svarar att hon inte vill att killen ska vara snyggare än henne, hon menade på att snygga killar bara är trubbel... är alla tjejer så ? om man tänker efter så brukar jag aldrig se en snygg tjej och kille vara tsammans utan någon av de har varit fulare.
Citera
2011-09-10, 13:30
Medlem
zappy2s avatar
Det handlar inte alls om utseendet, det handlar hur du beter dig mot tjejen. När det gäller de snygga tjejerna som kan ha 10 killar som raggar på dem under en kväll, så gäller det att stå ut från mängden. Annars får du nobben direkt.
Citera
2011-09-10, 13:31
Medlem
Ettan^s avatar
Låter som att din kompis har rätt kasst självförtroende om hon anser att killen inte får vara snyggare än henne.

Visst kan det ju vara så att snygga killar i större utsträckning än fula är "players" och lite mer opålitliga, samtidigt som fula killar är mer tacksamma (och således lite mer lättmanipulerade och trogna) om de får tag på en snygg tjej. Men jag tror inte att det är någon sorts norm att tjejer söker sig till killar som är fulare än de själva.
Citera
2011-09-10, 13:54
Medlem
Det är något med snygga killar som liksom är lite skevt, jag kan inte förklara det. Jag får en obehaglig känsla kring balans i naturen och sådär.
Citera
2011-09-10, 15:09
Medlem
waffleboys avatar
"Fula killar" försöker väl mer!
edit: och snygga killar väntar på att någon ska komma fram till dom!
Citera
2011-09-10, 15:12
Medlem
Lakais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det är något med snygga killar som liksom är lite skevt, jag kan inte förklara det. Jag får en obehaglig känsla kring balans i naturen och sådär.

Gäller att inte sväva iväg i egot med utseendet, fula har lättare till att framhäva/stärka omtanke/ärlighet/godhet mm då dom inte kan komma nån vart/bryr sig inte om sitt utseende utan hittar bekräftelser i andra kategorier som är minst lika mkt värt,

snygga kan lätt fastna för spegeln och se på allt utifrån hur dom ser ut i skedet i vinkeln från andras observation, utan blir tomma i sitt inre och där med ytliga, mister/låg prioriterar helt enkelt andra viktig delar av utvecklingen av andra sociala bitar. Som du kanske tänkt som dom flesta, är det svårt att hitta den som både är snygg och inte tom i huvudet. Dom flesta kloka ord/djupa livs citat kommer in te från foto modeller.
Citera
2011-09-10, 15:24
Medlem
Snygg betyder ju liksom inte attraktiv. Alltså tvålfagra killar som är väldigt fixade och stylade skrämmer lätt bort tjejer även om de är modellsnygga. Precis som TS väninna säger vill man inte ha en kille som är snyggare än en själv och mer medvetenheten om sitt utseende än en själv. Har man inte världens bästa självförtroende som tjej så sätter en modellsnygg kille för mycket press på en. Även om han inte gör det medvetet, bör jag tillägga. Många tjejer har också en förutfattad mening om att snygga killar är opålitliga och tar avstånd av det skälet. Sen har väldigt snygga killar ofta lite gayig aura runt sig och känns omanliga på något sätt. Även om de är 100% hetero och kan brotta ner en gorilla så inbillar man sig att de är lite fjolliga.

Men de flesta killar är ju likadana, de vill ha en söt, snäll, glad och varm tjej. En modellsnygg 10 poängare upplevs ofta som snobbig, ouppnåelig och high maintenance.
Citera
2011-09-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabelle
Snygg betyder ju liksom inte attraktiv. Alltså tvålfagra killar som är väldigt fixade och stylade skrämmer lätt bort tjejer även om de är modellsnygga. Precis som TS väninna säger vill man inte ha en kille som är snyggare än en själv och mer medvetenheten om sitt utseende än en själv. Har man inte världens bästa självförtroende som tjej så sätter en modellsnygg kille för mycket press på en. Även om han inte gör det medvetet, bör jag tillägga. Många tjejer har också en förutfattad mening om att snygga killar är opålitliga och tar avstånd av det skälet. Sen har väldigt snygga killar ofta lite gayig aura runt sig och känns omanliga på något sätt. Även om de är 100% hetero och kan brotta ner en gorilla så inbillar man sig att de är lite fjolliga.

Men de flesta killar är ju likadana, de vill ha en söt, snäll, glad och varm tjej. En modellsnygg 10 poängare upplevs ofta som snobbig, ouppnåelig och high maintenance.

Stämmer väll ifall man är ute efter ett förhållande, men ett OnS så kan jag inte helt hålla med dig.
Citera
2011-09-10, 17:21
Medlem
Leckies avatar
Dålig självförtroende helt enkelt.
Samma med killar som inte vågar ragga på tjejer som de anser vara snyggare än sig själva.

En kvinna rationaliserar...
"Bättre att låta bli då jag ändå inte har någon chans, killen har säkert ändå massa snygga tjejer som han kan välja bland. Varför skulle han välja mig, "!!!!HAN VILL BARA LIGGA!!!!".
Citera
2011-09-10, 23:47
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappy2
Det handlar inte alls om utseendet, det handlar hur du beter dig mot tjejen. När det gäller de snygga tjejerna som kan ha 10 killar som raggar på dem under en kväll, så gäller det att stå ut från mängden. Annars får du nobben direkt.
Det är klart att det är med på något hörn. Annars håller jag helt med dig.

Min bästa vän är kalsongmodell och mångmiljonär (ok, han jobbar inte som det, men skulle kunna utan tvekan) och princip stereotypen för "snygg man". Tjejerna hänger på honom och han kan inte gå ut utan att få ett antal skamliga förslag varje gång.

Nu är han iofs extremt bra på att prata för sig (också!), men det står helt klart att folk bli paffa av hans utseende och beter sig 'annorlunda' pga det. Han är killen som skulle komma upp i fyrsiffriga liggtal utan att anstränga sig (nu är han iofs sund på det planet och ligger inte en tiondel så ofta som han kunde. Jag antar att det är lite som att jobba på restaurang - "det är inte lika speciellt att äta där längre").

Vad gäller topic är jag kluven, men benägen att hålla med - på ett statistiskt plan. Det är vanligare att tjejen är "snyggare" än killen, än tvärtom. Så uppfattar jag i alla fall tendensen hos människor jag ser dagligen. Att hon väljer en kille som "inte får vara snyggare än hon" händer nog, men det är knappast ett täckande argument skulle jag tro. Det handlar snarare om att män är mer visuella än kvinnor. En "ful" kille med trevlig personlighet har större chans till uppköp än en dito tjej. Så är det bara, hur många som än inte "vill" att det skall vara så.
Citera
2011-09-11, 12:24
Medlem
Snarare snygga tjejer väljer rika killar före snygga killar.
Citera
2011-09-11, 20:31
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Snarare snygga tjejer väljer rika killar före snygga killar.

Haha, sant. Tillräckligt rika för att kunna betala deras snygghet

Tjejer väljer väl killen som attraherar dom. Tjejer attraheras inte bara av utseende utan andra saker som självförtroende,karisma,status etc. Dessutom så har alla olika smak och tur är väl det.

Tycker också man ska tänka på att killar attraheras mer av utseende än vad tjejer kör. Dom ser andra saker. Det förklarar också saken varför man ganska ofta kan se killar som inte ser så bra ut med riktigt snygga tjejer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in