Citat:
Ursprungligen postat av zappy2
Det handlar inte alls om utseendet, det handlar hur du beter dig mot tjejen. När det gäller de snygga tjejerna som kan ha 10 killar som raggar på dem under en kväll, så gäller det att stå ut från mängden. Annars får du nobben direkt.
Det är klart att det är med på något hörn. Annars håller jag helt med dig.
Min bästa vän är kalsongmodell och mångmiljonär (ok, han jobbar inte som det, men skulle kunna utan tvekan) och princip stereotypen för "snygg man". Tjejerna hänger på honom och han kan inte gå ut utan att få ett antal skamliga förslag
varje gång.
Nu är han iofs extremt bra på att prata för sig (också!), men det står helt klart att folk bli paffa av hans utseende och beter sig 'annorlunda' pga det. Han är killen som skulle komma upp i fyrsiffriga liggtal utan att anstränga sig (nu är han iofs sund på det planet och ligger inte en tiondel så ofta som han kunde. Jag antar att det är lite som att jobba på restaurang - "det är inte lika speciellt att äta där längre").
Vad gäller topic är jag kluven, men benägen att hålla med - på ett statistiskt plan. Det är vanligare att tjejen är "snyggare" än killen, än tvärtom. Så uppfattar jag i alla fall tendensen hos människor jag ser dagligen. Att hon väljer en kille som "inte får vara snyggare än hon" händer nog, men det är knappast ett täckande argument skulle jag tro.
Det handlar snarare om att män är mer visuella än kvinnor. En "ful" kille med trevlig personlighet har större chans till uppköp än en dito tjej. Så är det bara, hur många som än inte "vill" att det skall vara så.