2011-09-10, 12:15
Medlem
Har ett stort konferensrum på jobbet som ska utrustas med en ljudanläggning. Chefens krav är att det ska gå att köra trådlös mikrofon till den och att man ska kunna köra sin iPhone via Airplay till anläggningen.

Är tyvärr helt novis inom Apple, Airplay osv., skulle gärna vilja ha tips och förslag på vad som ska köpas in. Prio läggs inte på kvalité utan på funktionen till en billig peng (ljudbilen i konf.rummet är ändå inte toppen 100).

Tack!
Citera
2011-09-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenTurtle
Har ett stort konferensrum på jobbet som ska utrustas med en ljudanläggning. Chefens krav är att det ska gå att köra trådlös mikrofon till den och att man ska kunna köra sin iPhone via Airplay till anläggningen.

Är tyvärr helt novis inom Apple, Airplay osv., skulle gärna vilja ha tips och förslag på vad som ska köpas in. Prio läggs inte på kvalité utan på funktionen till en billig peng (ljudbilen i konf.rummet är ändå inte toppen 100).

Tack!

Du köper exakt vadfan du vill i ljudväg och sen köper du en airport express för typ 700 eller vad den kostar tillsammans med en mini-tele <-> RCA och koppar in i förstärkaren. Klart!
Citera
2011-09-12, 20:34
Medlem
Ok, låt mig omformulera frågan.

Kan jag installera någon slags mikrofonapp (vilken i så fall?) i min iPhone och via AirPlay spela upp ljudet i ett par AirPlay högtalare (typ Philips Fidelio Soundsphere, http://download.p4c.philips.com/files/d/ds9800w_10/ds9800w_10_pss_swe.pdf)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in