• 1
  • 2
2011-09-11, 04:40
Medlem
Chaseds avatar
Skaffa deltidsjobb?
Citera
2011-09-11, 13:48
Medlem
Spaders avatar
Du måste ta 75% av poängen om du studerar heltid - enda undantaget är första terminen (som du redan klarat av) där procenttalet är en aning högre. Detta vet jag av egen personlig erfarenhet.

360p av 460p är 78,2% - alltså ligger du över gränsen och är per automatik berättigad studiemedel. Så vitt jag vet finns det inga undantag till denna regel, förutom det gällande första terminen (högre procent).
Ring och påpeka detta, och gnäller dom då så ska du skicka ett brev där du förklarar varför dom har fel. Var då noga med att hänvisa till DERAS REGLER.

I värsta fall får du ta ett deltidsjobb fram tills dess att du är berättigad nya pengar. Jag känner en som gör så men jag avundas verkligen inte hennes situation.
Senast redigerad av Spader 2011-09-11 kl. 13:52.
Citera
2011-09-11, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazykarinka
Frågade CSN om det men de sa att det går inte (fattar inte varför)... Det var bara 100poäng som fattades men nu kräver de att jag ska klara 510 för att kunna få lånet Helt sjukt
CSN har inget att göra med -hur- du tar poängen, de är bara intresserade av hur mycket poäng som registreras. Prata med din skola.
Citera
2011-09-11, 18:22
Medlem
Crazykarinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xarplin
Varför vill du inte ha bidraget?
Jag hörde att man kan ta bara lånedelen i fall att man inte har klarat tillräckliga poäng. Därför frågade jag...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in