Hej!
Nu r jag osker p om min frga gller hrdvara eller mjukvara men jag valde att lgga den i mjukvara.
Jag har en macbook air 13 tum (mitten 2011).
Jag r fullt infrstdd vid att datorn kan bli varm och att flkten gr igng nr den fr jobba men mitt problem r lite konstigt. Lt oss sga att jag ser p en film via plex, boxee, vlc eller ngon annan spelare s r datorn tyst, sval och varvar inte alls upp, men om jag pausar filmen s brjar datorn helt pltsligt att bli varm och flkten snurra. Hur sjutton kommer det sig? r det ngot som r fel eller vad beror det p? Fr s som jag ser det s borde det ju vara mycket mer pfrestande att spela upp en film n att ha den pausad eller har jag fel?
En annan frga r hur pfrestande apples schack egentligen r? Fr nr jag spelar en omgng s varvar datorn upp och blir varm, terigen s tycker jag inte att schack ska vara speciellt pfrestande. Detta r inget stort problem egentligen utan jag tnkte att det kanske kan tillfra ngot till "felskningen".
S jag undrar helt enkelt om det kan vara ngot hrdvarufel som gr att datorn varvar upp vid paus eller om det beror p ngot annat d datorn annars fungerar kanon?
Tacksam fr all hjlp jag kan f.