2011-09-09, 21:01
Medlem
Hej!

Nu r jag osker p om min frga gller hrdvara eller mjukvara men jag valde att lgga den i mjukvara.
Jag har en macbook air 13 tum (mitten 2011).

Jag r fullt infrstdd vid att datorn kan bli varm och att flkten gr igng nr den fr jobba men mitt problem r lite konstigt. Lt oss sga att jag ser p en film via plex, boxee, vlc eller ngon annan spelare s r datorn tyst, sval och varvar inte alls upp, men om jag pausar filmen s brjar datorn helt pltsligt att bli varm och flkten snurra. Hur sjutton kommer det sig? r det ngot som r fel eller vad beror det p? Fr s som jag ser det s borde det ju vara mycket mer pfrestande att spela upp en film n att ha den pausad eller har jag fel?

En annan frga r hur pfrestande apples schack egentligen r? Fr nr jag spelar en omgng s varvar datorn upp och blir varm, terigen s tycker jag inte att schack ska vara speciellt pfrestande. Detta r inget stort problem egentligen utan jag tnkte att det kanske kan tillfra ngot till "felskningen".

S jag undrar helt enkelt om det kan vara ngot hrdvarufel som gr att datorn varvar upp vid paus eller om det beror p ngot annat d datorn annars fungerar kanon?

Tacksam fr all hjlp jag kan f.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in