2011-09-09, 01:40
Medlem
troubleices avatar
Jag färgade håret riktigt rött för bara någon dag sedan med schwarzkopfs "Brilliance Kashmir Red". Efter färgningen så var håret riktigt blodrött och snyggt och jag fick många komplimanger för hur bra jag passade i det. Men efter bara drygt två tvättar så har färgen redan börjat tvättas ur och börjat bli mörkrosa... vilket absolut inte var tanken.

Jag hade mörkblont-aktigt hår innan. Mest min naturliga hårfärg (råttfärgat typ) med ljusa slingor. Har hört att man helst ska bleka håret för att få det bra med röd färg men detta visste jag ju inte då och nu känns det ju som att det är för sent att tänka på...?

Så har ni någon lösning på mitt problem? Ska jag lägga en mörkare brunröd på detta? (Vilket jag egentligen inte vill då jag absolut inte vill gå tillbaka till brunt igen. Är så trist och jag passar inte alls i det... Jag ser bara blek ut...) Eller ska jag prova med en annan intensiv röd hårfärg som kanske är bättre?

Help!
Citera
2011-09-09, 09:09
Medlem
-toxic-s avatar
Var det inte toning du hade i då?
Citera
2011-09-09, 10:48
Medlem
kokainkolas avatar
Rött är ett rent helvete. Av nån anledning är det alltid svårt att ha kvar den där fina röda nyansen man får direkt efter färgningen och samtidigt är näst intill omöjligt att få ur det där sista röda då man bleker det el. liknande. Därför man alltid blir typ orange istället. Har inget tips till dig, kan bara säga lycka till :P
Citera
2011-09-09, 12:24
Medlem
Som sagt, rött är svårt. Tvättar du med något färgbevarande schampo? Du kan även testa färgschampo, pigmentschampo eller vad det heter. Jag vet inte om det kommer att fungera när man har färgat hårt, men för naturliga rödhåriga ska det fungera att använda pigmentschampot för att få en lite rödare nyans.

Annars kan du testa toningmousse, sådan som håller 8 tvättar, men det är endast i förebyggande syfte liksom. Annars bör du gå till frisören och se om de kan hjälpa dig. Dock finns det nog ingen garanti för det, färgade själv rött förra året hos en frisör, färgen höll i tre veckor... Men mitt hår har svårt för att ta emot färg i vilket fall så det kan vara det också, men när jag färgat själv så har det minsann hållit längre tid än så
Citera
2011-09-09, 14:00
Medlem
troubleices avatar
Ja, fy. Detta var inget kul alls Jag som älskade att ha blodrött hår. Och nu ser jag bara ut som en sliten punkare...

Den enda utvägen jag ser är ju att sätta mörkare röd ovanpå. Liksom brunrött. Fast det känns hemskt... suck!
Citera
2011-09-09, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Ja, fy. Detta var inget kul alls Jag som älskade att ha blodrött hår. Och nu ser jag bara ut som en sliten punkare...

Den enda utvägen jag ser är ju att sätta mörkare röd ovanpå. Liksom brunrött. Fast det känns hemskt... suck!
Det finns olika varianter på röd färg, det behöver inte bli brunrött bara för att det är lite mörkare än blodrött.

Men testa sätt blodrött igen, du har ju redan röd färg på och om du ändå tänker färga igen så kör på samma röda. Kan blir bra.
Citera
2011-09-10, 02:20
Medlem
troubleices avatar
Ja, först ville jag bara ge upp men nu har jag fått tillbaka kämparglöden igen efter en helkväll med komplimanger om hur bra jag passar i detta så nu kan jag ju inte göra annat än att fortsätta med denna färg

Så nu funderar jag på att köra med samma färg som sist igen och sedan tona håret då och då när det behövs med en liknande blodröd färg. Sen tänkte jag även beställa en färginpackning som heter "Revlon Nutri-Color Creme 600 Fire Red" och även hitta i samma veva ett riktigt bra schampo och balsam för rött färgat hår. Någon med tips på den fronten??
Citera
2011-09-10, 20:46
Medlem
MissVintages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Ja, först ville jag bara ge upp men nu har jag fått tillbaka kämparglöden igen efter en helkväll med komplimanger om hur bra jag passar i detta så nu kan jag ju inte göra annat än att fortsätta med denna färg

Så nu funderar jag på att köra med samma färg som sist igen och sedan tona håret då och då när det behövs med en liknande blodröd färg. Sen tänkte jag även beställa en färginpackning som heter "Revlon Nutri-Color Creme 600 Fire Red" och även hitta i samma veva ett riktigt bra schampo och balsam för rött färgat hår. Någon med tips på den fronten??

Tänkte tipsa dig om den produkten. Låt den sitta i längre än vad det står på förpackningen, ungefär runt en halvtimme. Den kommer nog locka fram det riktigt röda igen. Lycka till!
Citera
2011-09-10, 22:00
Medlem
Tolvans avatar
Använd ett riktigt bra schampoo och balsam som är anpassat för färgat hår. Vanligt schampoo och balsam kan förstöra vilken hårfärg som helst, änny värre blir det om du har ett mjällschampoo.
Citera
2011-09-11, 15:28
Medlem
Napoleon1s avatar
Jag tycker att röd hårfärg, vanlig kemisk, är bara total idioti, dels är det hälsofarligt och det blir inte snyggt. Däremot, om du vet att du verkligen vill ha rött hår under en längre tid, så kan jag rekomendera henna. Det är sjukt bra, verkligen, tvättas aldrig ut, du får bleka bort det och färgen är helt otrolig, som om du föddes med rött hår, fast vackrare, sedan kan du få vilken nyans du vill med hjälp av olika medingredienser.
Tips: http://helenashenna.se/
Citera
2011-09-11, 21:14
Medlem
MissVintages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon1
Jag tycker att röd hårfärg, vanlig kemisk, är bara total idioti, dels är det hälsofarligt och det blir inte snyggt. Däremot, om du vet att du verkligen vill ha rött hår under en längre tid, så kan jag rekomendera henna. Det är sjukt bra, verkligen, tvättas aldrig ut, du får bleka bort det och färgen är helt otrolig, som om du föddes med rött hår, fast vackrare, sedan kan du få vilken nyans du vill med hjälp av olika medingredienser.
Tips: http://helenashenna.se/

Fast eftersom hon nu färgat håret med vanlig hårfärg kommer inte hennan fästa, tråkigt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in