2011-09-08, 13:44
Bannlyst
Hur ställer man in (avanza) så man kan se hur många aktier man har i bolaget X, än fast man har sålt ut alla aktier i bolaget X?

Alltså en tabell typ.
Citera
2011-09-08, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Nu var du ju iofs lodande kommunist men om du har sålt aktierna så har du 0 kvar ...

Vet inte hur man skall tolka din signatur, är det erfarenheten som talar eller är du lika färsk o smart som han killen som försvarade rådgivarna på banken?

Har vi inte haft en liknande frågeställning förut från någon mupp? Hur svårt kan det vara att kolla om man väl har ett konto?

Man undrar ju hur många det finns i Sverige .. Och då menar jag inte aktier ..

Kommunister blir bara sur.

Jag tänkte mer att när man har köpt aktier i ett bolag så står det på "Mina Sidor" vilka bolag man har. Sen kan man klicka på det bolaget. Det är typ som en länk. I länken så hittar man information om hur många aktier man har.

Tänkte om man kunde ställa in så man redan har bolagerna i "Mina Sidor" på avanza. Sen kan man gå och kolla hur mycket aktier man har. Jag vill inte att direkt när man har sålt sina aktier, så poff försvinner bolaget från "Mina Sidor".
Citera
2011-09-08, 14:39
Medlem
annanmedlems avatar
Men du har ju noll?

Du kan gå till:
https://www.avanza.se/aza/minavanza/aktiebevakningssida/kursbevakningssida.jsp

Och sedan skapa en ny lista och lägga upp aktier du är intresserad av där.

Så kan du ju lätt få en överblick även om du inte äger dem längre, men om du typ vill se priser och så.
Citera
2011-09-08, 15:01
Bannlyst
Citat:
Men du har ju noll?

Du kan gå till:
https://www.avanza.se/aza/minavanza/aktiebevakningssida/kursbevakningssida.jsp

Och sedan skapa en ny lista och lägga upp aktier du är intresserad av där.

Så kan du ju lätt få en överblick även om du inte äger dem längre, men om du typ vill se priser och så.

Jag har gjort en lista. Men det står inte vart hur mycket aktier man har i just X bolag.
Citera
2011-09-08, 15:10
Medlem
annanmedlems avatar
Du har ju noll om du har sålt alla.

Frågan är ju idiotisk från första början och helt efterblivet skriven.

Testa att ta den från början eller lägg ner totalt.
Citera
2011-09-08, 15:28
Bannlyst
Citat:

Men förstår du inte?
Jag undrade om man kan se hur många aktier man har kvar om man bara väljer till ett bolag?
Eller måste man ha minst 1 aktie för att kunna se hur många aktier man har kvar?

Det är det jag menar.

Exempel:
Jag gillar AxFood för jag tycker den är bra. Då väljer jag till den i min lista. Sen när jag kollar på AxFood i min lista så står det "Antal aktier: 0".
Citera
2011-09-08, 15:35
Medlem
Rutendos avatar
För att ha aktier måsta man självklart köpa dessa. Att du lägger till de i en lista är inte att köpa aktier.
Citera
2011-09-08, 15:37
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodis.Kommunist
Men förstår du inte?
Jag undrade om man kan se hur många aktier man har kvar om man bara väljer till ett bolag?
Eller måste man ha minst 1 aktie för att kunna se hur många aktier man har kvar?

Det är det jag menar.

Exempel:
Jag gillar AxFood för jag tycker den är bra. Då väljer jag till den i min lista. Sen när jag kollar på AxFood i min lista så står det "Antal aktier: 0".

Du vill bevaka aktier?

"Spara & placera" - "Min aktielista".
Citera
2011-09-08, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Du vill bevaka aktier?

"Spara & placera" - "Min aktielista".

Ja, det har jag gjort. Men ser inte antal aktier t.ex. 0.
Citera
2011-09-08, 17:36
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodis.Kommunist
Men förstår du inte?

Det är det jag menar.

Exempel:
Nej, ingen jävel förstår vad du menar, det är därför ingen svarar.

Du skriver som en jävla idiot och vet inte vad du snackar om (uppenbarligen) och kan inte förklara och har ett efterblivet användarnamn, är nyregistrerad och man vet inte om du bara trollar eller är helt jävla dum i huvudet som ett fåtal andra medlemmar som nyligen har registrerat sig och dykt upp i forumkategorin. Jag förstår inte varför någon skall slösa tid och energi på att försöka hjälpa så jävla trögfattade eller dryga människor som ändå inte fattar ett skit. Det är ju hopplöst. Låt bli aktier och forumkategorin. Kan ni inte ens skriva ett inlägg eller fatta de enklaste av grejer så lär ni ju inte fatta så jävla mycket annat eller kunna göra några som helst vettiga beslut ändå.

"Eller måste man ha minst 1 aktie för att kunna se hur många aktier man har kvar?"

Hur jävla dum i huvudet kan man vara?

Nu får man ju inte diskutera moderatoråtgärder men om det nu finns en åldersgräns på Flashback varför inte kräva att man typ har en IQ över 7 eller är smartare och skriver bättre än en 1.5åring åtminstone? Det blir ju rätt trist annars.

Jag har ju redan länkat bevakningssidan, att du är så jävla trög att du whinear över att det inte står hur många aktier du har där NÄR DET INTE ÄR NÅGON JÄVLA LISTA ÖVER INNEHAV UTAN BARA EN BEVAKNINGSLISTA EFTERSOM DU INTE HAR NÅGOT JÄVLA INNEHAV, KOLLA PÅ MINA SIDOR OM DU VÄL HAR NÅGRA AKTIER MEN DET HAR DU JU INTE. Fan random piassavakvast skulle ju uppfattas som klokare.

Vi skiter i att bevakningslistan visar 0.

Gå o gör något annat, typ uppsök en järnväg.
Citera
2011-09-08, 18:41
Bannlyst
Citat:
Nej, ingen jävel förstår vad du menar, det är därför ingen svarar.

Du skriver som en jävla idiot och vet inte vad du snackar om (uppenbarligen) och kan inte förklara och har ett efterblivet användarnamn, är nyregistrerad och man vet inte om du bara trollar eller är helt jävla dum i huvudet som ett fåtal andra medlemmar som nyligen har registrerat sig och dykt upp i forumkategorin. Jag förstår inte varför någon skall slösa tid och energi på att försöka hjälpa så jävla trögfattade eller dryga människor som ändå inte fattar ett skit. Det är ju hopplöst. Låt bli aktier och forumkategorin. Kan ni inte ens skriva ett inlägg eller fatta de enklaste av grejer så lär ni ju inte fatta så jävla mycket annat eller kunna göra några som helst vettiga beslut ändå.

"Eller måste man ha minst 1 aktie för att kunna se hur många aktier man har kvar?"

Hur jävla dum i huvudet kan man vara?

Nu får man ju inte diskutera moderatoråtgärder men om det nu finns en åldersgräns på Flashback varför inte kräva att man typ har en IQ över 7 eller är smartare och skriver bättre än en 1.5åring åtminstone? Det blir ju rätt trist annars.

Jag har ju redan länkat bevakningssidan, att du är så jävla trög att du whinear över att det inte står hur många aktier du har där NÄR DET INTE ÄR NÅGON JÄVLA LISTA ÖVER INNEHAV UTAN BARA EN BEVAKNINGSLISTA EFTERSOM DU INTE HAR NÅGOT JÄVLA INNEHAV, KOLLA PÅ MINA SIDOR OM DU VÄL HAR NÅGRA AKTIER MEN DET HAR DU JU INTE. Fan random piassavakvast skulle ju uppfattas som klokare.

Vi skiter i att bevakningslistan visar 0.

Gå o gör något annat, typ uppsök en järnväg.

Oj vad aggresiv du är. Jag frågade bara en enkel fråga om man kan lägga till bolaget i en lista, vilket man kunde. Sen frågade jag om man kunde se hur många aktier man har i bolaget, än fast man inte har köpt några aktier där.

Du har tydligen aspbergers, då du lackar ur för minsta lilla.
Eller så är du kommunist
Citera
2011-09-08, 18:47
Medlem
Citat:

Det är du som fattar noll och frågan är definitivt inte idiotisk, den är inte heller efterblivet skriven då en treåring skulle fatta den.

Ts vill uppenbarligen ha en skuggportfölj och hos Avanza skapar man en sådan enkelt genom att klicka på "Spara & placera" och sedan välja underrubriken "Portföljhanterare"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in