• 5
  • 6
2011-09-10, 17:15
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Papperstidningen, finns ingen nyhetslänk antar jag?
Nej, det finns i form av PDF men jag har inte lurat ut hur man kan få det publicerat.
Jag har inte ens lyckats knäcka systemet som SLA har tyvärr.

Men jag ska dra i ett par trådar så kanske jag kan posta ett par dumpar eller så kanske någon annan kan bidra med dumpar från tidningen.

EDIT:

Nu har jag satt en sten i rullning och hoppas på svar inom kort så kanske jag kan få fram dumpar på SLA:s artikel.
Senast redigerad av epost72 2011-09-10 kl. 17:34.
Citera
2011-09-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nej, det finns i form av PDF men jag har inte lurat ut hur man kan få det publicerat.

Men jag ska dra i ett par trådar så kanske jag kan posta ett par dumpar eller så kanske någon annan kan bidra med dumpar från tidningen.

EDIT:

Nu har jag satt en sten i rullning och hoppas på svar inom kort så kanske jag kan få fram dumpar på SLA:s artikel.
Artikeln innehåller inte mycket mer av intresse än vad jag skrev i tidigare inlägg. Polisen bedriver nu vad som kallas för "inre spaning" och det vill johansson (vid Skövde polisen) inte säga mycket. Detkan mycket väl röra sig om samma gärningsman ( dvs Ale rånet).
Citera
2011-09-14, 19:37
Medlem
epost72s avatar
Efterlyst tar upp detta fall idag länk

Citat:
Inbrottet på Media Markt i Skövde där en hjullastare användes för att krossa väggen kommer tas upp i TV3:s program Efterlyst ikväll. Varor för 300 000 kronor stals och varor för 100 000 kronor förstördes när fyra gärningsmän tog sig in i elektronikbutiken.

Hittills har polisen hittat larmdosor som slängts av i Tibro och en bil i Skultorp som misstänks ha använts vid flykten.

Kunde varit kul att få en siffra på vad skadorna uppgår till.
Citera
2011-09-14, 22:52
Medlem
MajorKongs avatar
Filmer från övervakningskamerorna finns här:

http://www.facebook.com/pages/Skövde...11725182265588
Citera
2011-09-15, 08:39
Medlem
epost72s avatar
Vad är det för larmdosor som har slängts av i Tibro?
Citera
2011-09-15, 19:19
Medlem
Citat:
Vad är det för larmdosor som har slängts av i Tibro?

Det sitter larmdosor runt t.ex. de bärbara datorerna så man inte ska kunna öppna dem i butiken och plocka ur innehållet ur kartongerna eller ta dem förbi larmbågarna.
Citera
2011-09-16, 10:30
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Det sitter larmdosor runt t.ex. de bärbara datorerna så man inte ska kunna öppna dem i butiken och plocka ur innehållet ur kartongerna eller ta dem förbi larmbågarna.

OKI, jag trodde bara att det satt sådana där självhäftande larmetiketter på varorna.
Men de verkar alltså ha försvunnit åt Tibrohållet.
Lite märkligt att de först trodde Töreboda eller Mariestad.
Citera
2011-09-16, 11:02
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:

EDIT:

Installera en pseudo-printer som genererar en pdf-fil, t.ex. PrimoPDF, så slipper du sitta och dumpa sida för sida. Sorry om den löningen inte fungerar i ditt fall, jag har bara ditt inlägg ovan att stödja mig på.
Citera
2011-09-16, 11:31
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Installera en pseudo-printer som genererar en pdf-fil, t.ex. PrimoPDF, så slipper du sitta och dumpa sida för sida. Sorry om den löningen inte fungerar i ditt fall, jag har bara ditt inlägg ovan att stödja mig på.
Tack för tipset, men det stora problemet är att jag inte kommer åt tidningen alls.
Jag hade hoppats att jag skulle komma åt inloggningsuppgifter men det sket sig
Tydligen stog det inte så mycket i tidningen iaf.
Citera
2015-01-25, 14:57
Medlem
stickan888s avatar
Fick polisen tag i tjuvarna?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto