2011-09-07, 23:44
Medlem
Skyrocketins avatar
Jag har kollat runt lite på youtube och hittat många användare som publicerar videos med uppmaningen att man ska investera i guld och silver. Först och främst med anledning till att dessa investeringar inte är lika konjunkturskänsliga (då värdet på guld & silver aldrig droppar).

Deras budskap är att när marknaden tar stryk ska guld och silver härda ut. Priset på guld och silver kommer höjas när värdet på andra tillgångar sjunker (de refererar främst till dollarn).

Jag har speciellt märkt en kanal som heter whygoldandsilver, där finns flertal videos som behandlar ämnet. Man pratar om att medelklassen måste börja köpa guld och silver.

OBS! det är viktigt att ha i åtanke att samma människor som förespråkar att man investerar i guld och silver driver en hemsida där man köper just det, guld och silver! Nu till frågan, är detta en scam för att de själva ska sälja mer? Varför skulle de gå ut med all denna kunskap, istället för att själva tjäna pengar på det? Jag har lite svårt att få allt att gå ihop.

Jag hoppas på att få lite perspektiv på saker och ting innan jag börjar köpa silver (kommer inte köpa från deras hemsida).
Citera
2011-09-07, 23:52
Medlem
Znorres avatar
Har hört från insatta personer att guld ska vara safe. "Pappersguld" ska man dock akta sig för.
Citera
2011-09-07, 23:56
Medlem
Skyrocketins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorre
Har hört från insatta personer att guld ska vara safe. "Pappersguld" ska man dock akta sig för.

Silver då? Det borde ju vara samma visa där (att det är säkert alltså).
Citera
2011-09-07, 23:58
Medlem
Znorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyrocketin
Silver då? Det borde ju vara samma visa där (att det är säkert alltså).
Det är det säkert. Jag snackade dock bara guld med herrarna.
Citera
2011-09-08, 00:00
Medlem
Skyrocketins avatar
Dem du har kontakt med, vet du vart de köper ifrån? och till vilket pris. Skulle uppskatta väldigt mycket om du kunde ta reda på det
Citera
2011-09-08, 00:03
Medlem
Znorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyrocketin
Dem du har kontakt med, vet du vart de köper ifrån? och till vilket pris. Skulle uppskatta väldigt mycket om du kunde ta reda på det
Vet faktiskt inte, men jag kan nog kolla upp det.

Om du väljer att köpa ska du, som jag sa tidigare, se till att få själva metallen och inte ett papper där det står att du äger si och så mycket guld/silver.
Citera
2011-09-08, 00:06
Medlem
Skyrocketins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorre
Vet faktiskt inte, men jag kan nog kolla upp det.

Om du väljer att köpa ska du, som jag sa tidigare, se till att få själva metallen och inte ett papper där det står att du äger si och så mycket guld/silver.

Yes tack för tipset! Kolla gärna upp det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in