Jag har kollat runt lite på youtube och hittat många användare som publicerar videos med uppmaningen att man ska investera i guld och silver. Först och främst med anledning till att dessa investeringar inte är lika konjunkturskänsliga (då värdet på guld & silver aldrig droppar).
Deras budskap är att när marknaden tar stryk ska guld och silver härda ut. Priset på guld och silver kommer höjas när värdet på andra tillgångar sjunker (de refererar främst till dollarn).
Jag har speciellt märkt en kanal som heter
whygoldandsilver, där finns flertal videos som behandlar ämnet. Man pratar om att medelklassen måste börja köpa guld och silver.
OBS! det är viktigt att ha i åtanke att samma människor som förespråkar att man investerar i guld och silver driver en hemsida där man köper just det, guld och silver! Nu till frågan,
är detta en scam för att de själva ska sälja mer? Varför skulle de gå ut med all denna kunskap, istället för att själva tjäna pengar på det? Jag har lite svårt att få allt att gå ihop.
Jag hoppas på att få lite perspektiv på saker och ting innan jag börjar köpa silver

(kommer inte köpa från deras hemsida).