Jag vart jävligt sugen på en gryta när jag läste ditt inlägg, ingredienserna är ju perfekt till en riktig dunder gryta. Jag skulle iaf slänga i lite spiskummin och torkad chili, servera med ris.
Jag vart jävligt sugen på en gryta när jag läste ditt inlägg, ingredienserna är ju perfekt till en riktig dunder gryta. Jag skulle iaf slänga i lite spiskummin och torkad chili, servera med ris.
Hoppas du får till en gryta utan dess like.
Mja spiskummin och chili är en riktigt nice blandning men känns inte så höstigt
Citat:
Ursprungligen postat av Brumelbryn
Låter som en kanon gryta, på med lite muskotnöt så blir den perfekt
Blir oxå sugen på att göra gryta nu, blir nog ett långkok till helgen
Icke att förglömma, lite bacon eller rimmat fläsk! Och en liten klick gele i för sötma. I övrigt ser det väl bra ut, bortsett från chili och kummin. Hör inte riktigt hemma i de grytor som är vanligast. Höst känslan försvinner lite så smått. Servera med pressad potatis istället för ris, du blir inte besviken.
låter supergott!
man kan även skippa rosmarinet tillsätta grönpeppar, svartvinbärsgele, dijonsenap samt lite skogshuggarkorv. och använda mörkoxköttsbuljong (den är så mustig)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!