Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Är väl samma sak som att springa ute, bara att du har mer disciplin och "måste" springa då bandet rör på sig. Då är det enklare att sätta upp mål att "nu joggar jag i 5 km" sen kan du ju samtidigt se hur det går för dig med förbränningen, vilket är roligare än om man skulle springa ute. Springer man ute så kanske man tröttnar efter att ha snubblat några gånger och tillslut så vänder man och tar en cigg.
Du gav mig goda argument för att springa på band, tack du!
Citat:
Ursprungligen postat av Serul
Jag känner till folk som fått problem med benen p.g.a. löpband. Personligen föredrar jag att springa utomhus. Vill du bränna kalorier ska du klä dig varmt med hoodie och mjukisbrallor och köra en timme på bandet, det ger väldigt mycket.
Ang. astman är inomhuslöpning ett säkrare kort om du får anfall, se alltid till att det är bemannat när du springer då.
"Min" astma har ingenting med anfall att göra, men jag får svårt att andas och därför går det inte att springa ute för min del.
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Är fruktansvärt tråkigt att springa på ett band. Sen så gillar jag inte att man måste ställa in vilken hastighet man ska springa i hela tiden blir jobbigt.
Men jag springer aldrig men röstar ändå på utomhus.
Det finns massor med TV-apparater på gymmet
Citat:
Ursprungligen postat av hippiehatarn
Jag känner till folk som fått problem med benen (knän) p.g.a. för hårt underlag när de sprungit utomhus.
Det är ingen skillnad.
Ingen skillnad alltså, låter bra, för jag föredrar redan löpband.