2011-09-07, 19:23
Medlem
Nu har jag tröttnat på att Nordea hela tiden har tekniskaproblem och liknande skit på sin internetbank!
Så nu ska jag byta men till vilken vet jag inte dock antar jag att jag inte kan få det sämre än vad jag redan har det!
Vilken bank är bäst!?
Citera
2011-09-07, 19:30
Medlem
Är inne på samma linje. Nordea är skit. Kassa räntor. Aplånga köer när man måste uträtta ärenden på något kontor. Har hört samma om SEB. Funderar på handelsbanken. Nån som vet om den är bra?
Citera
2011-09-07, 19:46
Bannlyst
Dom är ungefär lika dåliga hela bunten
Citera
2011-09-07, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungkulan
Nu har jag tröttnat på att Nordea hela tiden har tekniskaproblem och liknande skit på sin internetbank!
Så nu ska jag byta men till vilken vet jag inte dock antar jag att jag inte kan få det sämre än vad jag redan har det!
Vilken bank är bäst!?

Har swedbank, har alltid haft och riktigt nöjd
Citera
2011-09-07, 20:29
Medlem
Kompiiitens avatar
Handelsbanken, betalar inte en krona för internetbank och visakort. Fungerar alltid. Kan det bli bättre?
Citera
2011-09-07, 23:06
Medlem
utgår man enbart från undersökningar om vilka som har nöjdast bankkunder så har Länsförsäkringar varit i topp de senaste åren. Hittade ingen bättre källa än denna men orkade inte söka mer heller. (http://www.ekonomiskt.se/?s=svenskt+kvalitetsindex&x=0&y=0).

Sen om du håller med är en annan femma.
Citera
2011-09-07, 23:10
Medlem
svulles avatar
Vad gäller storbankerna (Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank) så är det ju ingen större skillnad på några fronter. Länsförsäkringar och ICA-Banken är ju annars omtyckta banker.
Citera
2011-09-07, 23:19
Medlem
Som student betalar jag inget på swedbank heller. Däremot är det sjukt långa väntetider på deras kontor och eftersom jag får min lön utbetald i checkar så måste jag besöka dom en gång i månaden. Utöver det så har dom ganska dålig ränta som alla andra banker. Banker suger och är sjukt giriga.
Citera
2011-09-08, 07:02
Medlem
qpXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompiiiten
Handelsbanken, betalar inte en krona för internetbank och visakort. Fungerar alltid. Kan det bli bättre?

Vilken typ av VISA kort har du som är gratis ? Menar du Frikortet, det gula ?

Har bara sett Handelsbanken storvägra bjuda på VISA kort oavsett vilken typ av kund det gällt.
Citera
2011-09-08, 07:16
Medlem
FetFulElaks avatar
Har Länsförsäkringar och är väldigt nöjd - jag har min skade- och hem försäkring där och då bjuder de resten av familjens på skadeförsäkringar och mig på internetbank, VISA-kort etc.. Aldrig några problem med bemötande.
Citera
2011-09-08, 17:45
Medlem
soundsgoods avatar
Jag använder Handelsbanken. Fungerar perfekt, inga problem.
Deras internetbank är öppen dygnet runt, inget strul, inga kostnader.

Mobil-appen till iphone fungerar perfekt, alltid tillgänglig. Där kan du flytta pengar mellan dina konton och ha kontroll på din ekonomi vart du än befinner dig! Mycket smidigt och bra måste jag säga.

Kundtjänst är trevliga och det går snabbt att få tag på dem, utan långa köer(min upplevelse). Även på deras kontor går det lätt att få tag på dem.

(Som student erbjuder de även gratis Visa kort, inte något gult eller så utan ett Visa kort utan kostnad.)

Skulle definitivt rekommendera Handelsbanken till andra.
Citera
2011-09-09, 22:23
Medlem
Handelsbanken och SEB ansågs förr i tiden vara lite mer "prestigefyllda" banker och åtminstone Handelsbanken, tycker jag, faktiskt har behållit sitt goda rykte. Mitt tips är definitivt Handelsbanken, bara det faktum att de har lokala kontor som man kan ringa till och inte stora kundtjänstecentraler talar för banken. Länsförsäkringar har jag också förstått är väldigt kundfokuserade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in