2011-09-07, 19:27
  #25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
Jag tycker att hjälpa människor på plats verkar mycket bättre än att ta hit dem, men vad tjänar politikerna på denna mångfald?
https://www.flashback.org/sp20677089
Citera
2011-09-07, 19:34
  #26
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
https://www.flashback.org/sp20677089

Fy fan!! Men tack för svaret.
Citera
2011-09-07, 20:19
  #27
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
Jag tycker att det var uppenbart att jag menade invandringen från folk som inte ser ut som svenskar.
det var inte det minsta uppenbart. men nu vet vi att det var det du menade.
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
Jag tycker att hjälpa människor på plats verkar mycket bättre än att ta hit dem, men vad tjänar politikerna på denna mångfald?
varför skulle de tjäna något på den?
__________________
Senast redigerad av johannes 2011-09-07 kl. 20:22.
Citera
2011-09-07, 20:26
  #28
Medlem
JamalKamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
varför skulle de tjäna något på den?
Tror du att våra folkvalda gör det av humanitära skäl?

Borde de inte tjäna något på det eftersom de medvetet undanhåller och försvårar åtkomsten av information om massinvandringens kostnader?
Citera
2011-09-07, 20:26
  #29
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
det var inte det minsta uppenbart. men nu vet vi att det var det du menade.




varför skulle de tjäna något på den?

För att de är giriga jävlar!
Citera
2011-09-07, 20:27
  #30
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamalKamal
Tror du att våra folkvalda gör det av humanitära skäl?

Borde de inte tjäna något på det eftersom de medvetet undanhåller och försvårar åtkomsten av information om massinvandringens kostnader?
jag tror inte att de har konspirerat för att kunna stoppa pengar, som de på något vis tjänar på invandringen, i egen ficka, nej. troligen har de däremot kunnat vinna politiska poäng på att föra en viss politik. det är inte samma sak som att de tjänar på konsekvenserna av denna politik.
Citera
2011-09-07, 20:31
  #31
Medlem
JamalKamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
jag tror inte att de har konspirerat för att kunna stoppa pengar, som de på något vis tjänar på invandringen, i egen ficka, nej. troligen har de däremot kunnat vinna politiska poäng på att föra en viss politik. det är inte samma sak som att de tjänar på konsekvenserna av denna politik.
Ok, vilka politiska poäng vinner de på att föra denna politik och vem ger dem dessa poäng?

De västerländska folken gör knappast det.
Citera
2011-09-07, 20:34
  #32
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamalKamal
Ok, vilka politiska poäng vinner de på att föra denna politik och vem ger dem dessa poäng?
tja, vad sägs om väljarna? politikers främsta ambition brukar vara att bli omvalda. jag tror inte att det förhåller sig annorlunda i invandringsfrågan. att bedriva en generös invandringspolitik har antagligen sett fint och humanitärt ut i väljarnas ögon -- det politiska motståndet mot invandring är i sverige traditionellt sett ganska marginellt och man riskerar mer på att positionera sig mot invandring än för.
Citera
2011-09-07, 20:36
  #33
Medlem
Anti-WOGs avatar
Jag tror att vi har invandring pga att våra politiker har tröttnat på oss svenskar, så nu gör dom allt för att utrota oss.
Citera
2011-09-07, 20:44
  #34
Medlem
JamalKamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
tja, vad sägs om väljarna? politikers främsta ambition brukar vara att bli omvalda. jag tror inte att det förhåller sig annorlunda i invandringsfrågan. att bedriva en generös invandringspolitik har antagligen sett fint och humanitärt ut i väljarnas ögon -- det politiska motståndet mot invandring är i sverige traditionellt sett ganska marginellt och man riskerar mer på att positionera sig mot invandring än för.
Om det vore som du säger så torde SCB, BRÅ och andra instanser vara betydligt mer öppna med all problematik med invandringen eftersom svenska folket uppskattar det fina och humanitära i det?

Finner du inte det märkligt att samtliga västerländska länder har likadan massinvandringspolitik och att den tog fart under 70-talet? Men det berodde säkerligen på att alla politiker i dessa länder fick för sig att den generösa invandringspolitiken skulle gynna dem politiskt?

Men om vi utgår från att det är som du säger. När problemen med den misslyckade integrationen är glasklara och statsfinanserna inte är positiva, tror du inte folk skulle förlåta politikerna för att de begränsar den humanitära massinvandringen. Åtminstone för en begränsad period så att "problemen" kan lösas?
Citera
2011-09-07, 20:47
  #35
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Johannes har blivit inseminerad med propaganda.
Citera
2011-09-07, 20:50
  #36
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamalKamal
Om det vore som du säger så torde SCB, BRÅ och andra instanser vara betydligt mer öppna med all problematik med invandringen eftersom svenska folket uppskattar det fina och humanitära i det?
nej, jag ser inte logiken i det. scb, brå etc är politiskt styrda organ som inte ofta får för sig att motarbeta den av regeringen förda politiken. eller har du andra erfarenheter?

Citat:
Ursprungligen postat av JamalKamal
Finner du inte det märkligt att samtliga västerländska länder har likadan massinvandringspolitik och att den tog fart under 70-talet? Men det berodde säkerligen på att alla politiker i dessa länder fick för sig att den generösa invandringspolitiken skulle gynna dem politiskt?
nej, inte särskilt. dels uppstod flyktingströmmar i riktning mot europa vid den tiden, dels har politiska strömningar en tendens att dyka upp mer eller mindre samtidigt i närbelägna länder. det låter som att du tror att det ligger något annat bakom dock. vad?

Citat:
Ursprungligen postat av JamalKamal
Men om vi utgår från att det är som du säger. När problemen med den misslyckade integrationen är glasklara och statsfinanserna inte är positiva, tror du inte folk skulle förlåta politikerna för att de begränsar den humanitära massinvandringen. Åtminstone för en begränsad period så att "problemen" kan lösas?
tycker du inte att det är den riktningen det går i nu? invandringskritiken börjar bli alltmer salongsfähig, och om SD bara kan sköta sina kort rätt kan de säkert stanna i riksdagen även efter nästa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in