2011-09-07, 18:12
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
För att judarna vann andra världskriget. Det är det enkla och sanna svaret.
japp. före andra världskriget fanns inte invandring. den uppfanns av judarna.
Citera
2011-09-07, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
japp. före andra världskriget fanns inte invandring. den uppfanns av judarna.
Försöker du vara rolig? Då misslyckas du fatalt.
Hur många negrer fanns det i Sverige innan 1945 tror du? Hur många araber?
Citera
2011-09-07, 18:19
Medlem
ginnungagaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Du får väl sätta dig in i landets migrationspolitik?
Hur svårt kan det vara?

Med tanke på att det är tabu att diskutera invandringens nackdelar så är det inte så lätt att sätta sig in i landets migrationspolitik.

T.ex är det förbjudet att göra statistik med etnicitet som en parameter när det kommer till brottsstatistik.
Citera
2011-09-07, 18:21
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Försöker du vara rolig? Då misslyckas du fatalt.
Hur många negrer fanns det i Sverige innan 1945 tror du? Hur många araber?
jag vet inte. hur så? tråden handlar om invandring, inte om negrer och araber. byt inte ämne.
Citera
2011-09-07, 18:24
Medlem
JamalKamals avatar
Citat:
jag vet inte. hur så? tråden handlar om invandring, inte om negrer och araber. byt inte ämne.
Det var på 70-talet den stora förändringen verkligen tog fart. Först i USA och Kanada men sedan i övriga västvärlden. Den förändring jag talar om är massinvandringen och att de inte skulle assimileras utan behålla sin särart.

Att samtliga västländer besitter samma problematik är ett direkt resultat av den judiska agendan.
Citera
2011-09-07, 18:27
Bannlyst
Citat:
Du har ju hängt här på Flashback i åtta år nu och borde således vara väl medveten om att när man talar om invandring i negativa ordalag så är det den destruktiva icke-vita invandringen från MENA, Sydamerika, Subsahara och liknande som man syftar på.
Du kan ju komma dragandes med dina tyskar, valloner, engelsmän eller norrmän om du känner för det, men det enda som kommer ut av det hela är ju att du blir betraktad som en idiot eller ett troll.
Citera
2011-09-07, 18:38
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Du har ju hängt här på Flashback i åtta år nu och borde således vara väl medveten om att när man talar om invandring i negativa ordalag så är det den destruktiva icke-vita invandringen från MENA, Sydamerika, Subsahara och liknande som man syftar på.
Du kan ju komma dragandes med dina tyskar, valloner, engelsmän eller norrmän om du känner för det, men det enda som kommer ut av det hela är ju att du blir betraktad som en idiot eller ett troll.
eftersom du bara har hängt här i två år kanske jag behöver berätta för dig att det faktum att vi befinner oss på flashback inte friar oss från vårt ansvar att kommunicera tydligt om vi vill bli förstådda. om man menar "den ökande invandringen från 70-talet och framåt" går det bra att skriva det. skriver folk "invandringen" utgår jag från att de menar just invandringen. förstår du? jag är ledsen att behöva tala till dig så här övertydligt, men med tanke på vilken upprördhet som just uppstod vid tanken på att jag vågade påstå att invandringen inte uppfanns 1945 verkar det behövas.
Citera
2011-09-07, 18:50
Medlem
krackelerars avatar
Det enda positiva med invandringen är att man märker hur mycket längre svenskarna kommit än skräpmänniskorna som kommer hit till oss.
Vi är så mycket mer civiliserade.
Så mycket trevligare.
Lättare att ha att göra med.
Så mycket vackrare än somalier,zigenare,araber,albaner osv.
Jag kan bli glad enbart av att se svenska barn leka.
Glad av att jag bor i ett område utan blattar.

Jag uppskattar svenskar mer nu än någonsin förr,det är ju positivt.
Det kanske är därför vi har denna invandring av skräpfolk.
Senast redigerad av krackelerar 2011-09-07 kl. 18:53.
Citera
2011-09-07, 18:56
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Citat:
eftersom du bara har hängt här i två år kanske jag behöver berätta för dig att det faktum att vi befinner oss på flashback inte friar oss från vårt ansvar att kommunicera tydligt om vi vill bli förstådda. om man menar "den ökande invandringen från 70-talet och framåt" går det bra att skriva det. skriver folk "invandringen" utgår jag från att de menar just invandringen. förstår du? jag är ledsen att behöva tala till dig så här övertydligt, men med tanke på vilken upprördhet som just uppstod vid tanken på att jag vågade påstå att invandringen inte uppfanns 1945 verkar det behövas.

Jag tycker att det var uppenbart att jag menade invandringen från folk som inte ser ut som svenskar.
Citera
2011-09-07, 19:08
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

De allra flesta och även du förstår säkert mycket väl att vad som avses är den negativa invällningen från MENA o.likn. kaosområden i världen. Inte en kvinna som gift sig hit från Norge.
Citera
2011-09-07, 19:11
Medlem
Styggers avatar
Förr i tiden så var invandring nästan samma sak som handel, eftersom de flesta föddes och dog på samma ställe, de som reste runt skulle antingen kriga/stjäla/missionera eller handla/investera. Så för nationer var handel/invandring nästan enbart kopplat till något positivt.

I dagens samhälle som tar hand om sina invånare så skapar förflyttningar både kostnader och inkomster. För ett land som USA, där man historiskt sett inte givit så mycket till sina medborgare, tjänar landet på att folk kommer dit eftersom man inte betalar för de som "misslyckas". För Sverige däremot så blir det kostsamt om de som invandrar inte lyckas. Men samma sak gäller förstås när individer i den egna befolkningen "misslyckas", i Sverige får vi ta del av alla andras nederlagen.

I praktiken tycker jag man kan klassa invandring av ekonomiskt svaga grupper som "bistånd". Men politikerna försöker (konstigt nog) inte försvara denna invandring med att det är "rätt sak att göra", då de inte tror svenskarnas solidaritet sträcker sig till icke-svenskar. Istället väljer man att använda begreppet mångfald som ska innehålla ett starkt mervärde. Personligen tror jag det är svårare att sälja "mångfald" till svenskarna än att bara propsa på att "det är rätt sak att göra".

Vi ger bort en hel del vanligt bistånd och ingen verkar klaga på det, så varför envisas om mångfald när man hjälper folk här på plats?
Senast redigerad av Stygger 2011-09-07 kl. 19:14.
Citera
2011-09-07, 19:17
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygger
Förr i tiden så var invandring nästan samma sak som handel, eftersom de flesta föddes och dog på samma ställe, de som reste runt skulle antingen kriga/stjäla/missionera eller handla/investera. Så för nationer var handel/invandring nästan enbart kopplat till något positivt.

I dagens samhälle som tar hand om sina invånare så skapar förflyttningar både kostnader och inkomster. För ett land som USA, där man historiskt sett inte givit så mycket till sina medborgare, tjänar landet på att folk kommer dit eftersom man inte betalar för de som "misslyckas". För Sverige däremot så blir det kostsamt om de som invandrar inte lyckas. Men samma sak gäller förstås när individer i den egna befolkningen "misslyckas", i Sverige får vi ta del av alla andras nederlagen.

I praktiken tycker jag man kan klassa invandring av ekonomiskt svaga grupper som "bistånd". Men politikerna försöker (konstigt nog) inte försvara denna invandring med att det är "rätt sak att göra", då de inte tror svenskarnas solidaritet sträcker sig till icke-svenskar. Istället väljer man att använda begreppet mångfald som ska innehålla ett starkt mervärde. Personligen tror jag det är svårare att sälja "mångfald" till svenskarna än att bara propsa på att "det är rätt sak att göra".

Vi ger bort en hel del vanligt bistånd och ingen verkar klaga på det, så varför envisas om mångfald när man hjälper folk här på plats?

Jag tycker att hjälpa människor på plats verkar mycket bättre än att ta hit dem, men vad tjänar politikerna på denna mångfald?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in