Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Vem har snackat om alternativt?
Självklart är det ett alternativ till det svenska samhället att bo i ett litet hus uppe bland bergen i Nepal och vara självförsörjande, men jag tror inte att det är det du menar med "alternativt".
Vet ett par som bor på en strand i norra Filippinerna och de står ganska långt utanför samhället (Både det Filippinska och det Tyska som de ursprungligen kommer ifrån.), där byggs eller skövlas det inte särskilt mycket, precis som i Alaska, Norra och Centrala Australien och alla andra platser på planeten som än så länge är ganska orörda. Det är bara strax över 50% av jordens landyta som är förändrad/påverkad av människan så du kanske ska ta med det i beräkningarna...
Hur kan det vara möjligt att du är så blind? Du snackar om centrala australien. Ok låt det bestå av 1000 0000 miljoner kvadratkilometer vilket gör att det "finns hur mycket utrymme som helst". Är det bra nu? Är du nöjd?
Men nu yttrar jag det magiska ordet. DET ÄR ÖKEN. Det är olämplig plats för mänsklig bosättning. Fattar du? Och när jag säger mänsklig bosättning då menar jag att sova utomhus tillsammans med djuren, vilket är vår natur. Allt annat är exploatering. Börjar du förstå varför den här planeten är förstörd?
Du kunde lika gärna argumentera att eftersom det finns hur mycket utrymme som helst i rymden finns det heller ingen utrymmesbrist på jorden. Comprende?
Norra alaska är timmerskog redan, naturparkerna krymper hela tiden. Eller var tror du timmret kommer ifrån? Dimppar ner från himlen kanske?
Och vad är detta "alla andra ställen"? Vet du vad jag misstänker det är? Dessa alla andra ställen består av någon gammal naturdokumentär från 60-talet. Vet du hur mycket folk det finns som trängs på dom ställen där det skulle kunna gå att bo?
Tyskland t ex som nätt och jämt är beboelig ( under antiken uppfattade man det med rätta "för kallt" )?
Det finns inget annat än vägar och städer och en och annan skogdunge som är FULL med hundar och hundägare som kommer dit med, ja du gissade rätt, BIL förstås.
Det finns några träd i tyskland, thats it. ( Jag har luffat [ alltså verkligen luffat i klassisk mening och inte som du ] i tyskland, jag vet vad jag talar om )
Det går snabbt nu, så pass snabbt att det kommer att bli ungefär det samma här uppe inom några årtidonend.
Så länge idioter som du bedyrar att allt är väl gör vi kollektivt självmord, men det är väl det du vill i ditt innersta.