2011-09-08, 16:34
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium8
Kan du inte skina lite till med din okunskap?

Tydligen så glänser din över...

Hur många aktiva stoners är det du känner till som dagligen tar tag i allt det som krävs för att helt och hållet leva självförsörjande och utanför systemet just nu?
Citera
2011-09-08, 16:41
Medlem
Tack för tröjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phZs
Det bor massa människor i Amazonas som i princip lever laglöst. Skulle detta funka inom Sveriges gränser?

Hellre leva laglöst än att löva leglast, som flickan sade

Finns ju en spännande domunentär som heter Hästmannen och handlar om en gubbe som lever ensam i skogen med sina hästar.

Han kanske är död nu för det var några år sedan jag såg den och mannen var mycket mycket gammal och skäggig.
Citera
2011-09-08, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Typ hela norra Sverige & Finland, går du nordöst från Rovaniemi så kommer du fan inte stöta på så mycket folk.
Min farfar bor ca 5 mil nordöst om Rovaniemi, och 9 månader om året bor det ca 4 pers inom de närmaste 2 milen.

Du kommer kunna vandra en bra jävla bit där utan att stöta på en jävla käft.

Ursäkta att jag glider ifrån ämnet en aning men, min farfar (och farmor) bor också ungefär 5 mil nordöst om Rovaniemi!
De känner kanske varandra då?
Är din farfar rödbrusig med liten näsa, grått hår och stort skägg, röker pipa och kör en grön Saab 90 ? Isåfall vet jag precis vem han är.
Citera
2011-09-08, 17:11
Medlem
Benedictuss avatar
Statligt folk kommer övervaka dig.
Citera
2011-09-08, 17:20
Medlem
BadAssChicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium8
Born a slave... Free will is a lie.
Sad but true!
Citera
2011-09-08, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Hahahah längs vilken led? Var finns fisken? Odlingsmarken? Viltet? Det är värdelös skitmark som ingen ha velat ha därför är det en nationalpark. Det går inte att odla något, det finns ingen fisk och mycket lite vilt ( som du dessutom med rätta inte får döda annat än med licens ). Inget kan ju växa där på fjällen. Det är ju rena månlandskapet.

Dessutom, vet du hur mycket besökare som ränner omkring där?
sluta gnäll och gå o lägg dig för fan! skapa en tråd där du kan fråga folk om man kan bli kär om man har pacemaker eller nåt, fan va du klagar, det är FULLT möjligt att det går att leva så om man hittar dom rätta omgivningarna, tror du hela världen har vägar och är befolkade m.m
Citera
2011-09-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Tydligen så glänser din över...

Hur många aktiva stoners är det du känner till som dagligen tar tag i allt det som krävs för att helt och hållet leva självförsörjande och utanför systemet just nu?

Är du hjärndöd eller? Hur många personer överhuvudtaget känner du som tar tag i allt det som krävs för att helt och hållet leva självförsörjande och utanför system just nu?

Av de som faktiskt gör det är cannabis/hallucinogener antagligen överrepresenterat.
Citera
2011-09-08, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokeareefer
tror du hela världen har vägar och är befolkade m.m

Jag vet att hela världen är överbefolkad. Det är du som är en ignorant. Tänk efter lite. För 70-80 år sedan ansågs hela kustlandskapet som fullständigt värdelöst, vilket det också är för bosättning, få djur vistas frivilligt bland stenar och vass. Där fanns i princip fågel och fisk - i överflöd givetvis. Idag finns inte ens det.

Samma sak vad det gäller dessa naturparker och nationalparker; det var mark som ansågs fullständigt värdelös, vilket den också är för bosättning, alltså gör vi det till "nationalpark". Dom flesta nationalparker kom till i början av 1900-talet.

Det är alltså värdelösa ställen och om man har dessa platser som KRITERIUM för hur ett liv i enlighet med naturen vore jag då är man ute och flyger högt eftersom man inte vet vad man talar om.

I verkligheten är vi människor fullständigt i samklang med naturen och den är inte alls hotfoll, förutsatt att det skulle finnas någon natur kvar lämplig för människan, men det finns det inte eftersom allt, precis allt är asfalterat.

Mellaneuropa, var det finns ytterst fina platser klimatmässigt, spanska kusten t ex, är fullständigt exploaterat, det finns inte en enda meter var en sköldpadda skulle kunna tränga sig in längs hela djävla kusten. Och var skulle den sköldpaddan komma från - kanske någon rymling från något lastfartyg
Senast redigerad av Tinman 2011-09-08 kl. 18:46.
Citera
2011-09-08, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Jag vet att hela världen är överbefolkad. Det är du som är en ignorant. Tänk efter lite. För 70-80 år sedan ansågs hela kustlandskapet som fullständigt värdelöst, vilket det också är för bosättning, få djur vistas frivilligt bland stenar och vass. Där fanns i princip fågel och fisk - i överflöd givetvis. Idag finns inte ens det.

Samma sak vad det gäller dessa naturparker och nationalparker; det var mark som ansågs fullständigt värdelös, vilket den också är för bosättning, alltså gör vi det till "nationalpark". Dom flesta nationalparker kom till i början av 1900-talet.

Det är alltså värdelösa ställen och om man har dessa platser som KRITERIUM för hur ett liv i enlighet med naturen vore jag då är man ute och flyger högt eftersom man inte vet vad man talar om.

I verkligheten är vi människor fullständigt i samklang med naturen och den är inte alls hotfoll, förutsatt att det skulle finnas någon natur lämplig för människan, men det finns det inte eftersom allt, precis allt är asfalterat.

Mellaneuropa, var det finns ytterst fina platser klimatmässigt, spanska kusten t ex, är fullständigt exploaterat, det finns inte en enda meter var en sköldpadda skulle kunna tränga sig in längs hela djävla kusten. Och var skulle den sköldpaddan komma från - kanske någon rymling från något lastfartyg
du är medveten om att BARA amazonas har 1/3 av all världens skog? jag finner bara det exempelvis omöjligt att HELA JÄVLA AMAZONSKOGEN ÄR UTFORSKAT , som sagt så finns det skog runt om i världen som inte är utforskat, det finns nationalparker med stora skogar men inte fan betyder det att skogarna är utforskade, eller vadå är alla skogar i hela världen asfalterade eller , skogarna är inte skövlade än lille vän, det dröjer några år!
Citera
2011-09-08, 19:08
Bannlyst
http://www.smh.com.au/news/world/untouched-tribe-seen-in-remote-brazilian-jungle/2008/05/30/1211654312124.html

här har du det exemplet jag skrev förut, fram tills för ett par år sen har denna stam varit okänd på GIVETVIS outforskat skog! dom har tydligen klarat sig såhär länge t.o.m, vem vet dom kanske har funnits i flera hundra år och kan vara dom sista som finns, därav resultat på din invalida realitetssyn: DET FINNS OUTFORSKAT SKOG DÄR DET ÄR FULLT MÖJLIGT ATT LEVA SOM MAN VILL!!....var det bra uttalat
Citera
2011-09-08, 19:15
Medlem
CaptainInsane-os avatar
fel
Citera
2011-09-08, 19:19
Medlem
Älskar hur flashbacks lirare har förmågan att krossa andras drömmar på ett sånt fantastiskt roligt sett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in