2011-09-07, 12:31
Medlem
Zezuios avatar
Hej allesammans! Jag flytta till en lägenhet nu som ej har ett tv uttag. Jag behöver hjälp att lösa det problemet, går det att kolla via parabol/antenn pris? Kan man installera tv uttag lätt? Andra möjligheter?

Hjärtligt tack på förhand!
Citera
2011-09-07, 12:34
Medlem
kimdah2002s avatar
Innomhusantenn o boxer funkar för det mesta ifall du inte bor i obygden :-)
Citera
2011-09-07, 12:35
Medlem
Hullabalo0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezuio
Hej allesammans! Jag flytta till en lägenhet nu som ej har ett tv uttag. Jag behöver hjälp att lösa det problemet, går det att kolla via parabol/antenn pris? Kan man installera tv uttag lätt? Andra möjligheter?

Hjärtligt tack på förhand!

Aha du ska flytta till 1700-talets ukraina altså, kan bli svårt.
Citera
2011-09-07, 12:58
Medlem
Zezuios avatar
Okej där jag bor har jag bra teckning med 3g iaf så tv teckningen borde ej vara ett problem. Räcker det med inomhus anten+tv box alltså ?
Citera
2011-09-07, 13:06
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Innomhusantenn o boxer funkar för det mesta ifall du inte bor i obygden :-)
Citat:
Ursprungligen postat av Hullabalo0
Aha du ska flytta till 1700-talets ukraina altså, kan bli svårt.
Nu är det väl inte alla som behöver bo i totala obygden eller Ukraina som har långt till sändaren. Bor själv i Borgholm på Öland (med bortåt 1 million turister varje sommar) o vi har drygt 8 mil till närmaste sändare (Emmaboda).
Citera
2011-09-07, 13:30
Medlem
De flesta internetoperatörer erbjuder IP-TV. Kanske kan vara något?
Citera
2011-09-07, 17:19
Medlem
hyresvärden är väl skyldig att tillhandahålla åtminstonde svt kanalerna om jag nu inte minns fel

mvh
t
Citera
2011-09-07, 19:54
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Nu är det väl inte alla som behöver bo i totala obygden eller Ukraina som har långt till sändaren. Bor själv i Borgholm på Öland (med bortåt 1 million turister varje sommar) o vi har drygt 8 mil till närmaste sändare (Emmaboda).

Är det inte 7 mil snarare än 8?
Funkar inte Borgholm/Ramsättra 2-sändaren?
Citera
2011-09-07, 20:47
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Är det inte 7 mil snarare än 8?
Funkar inte Borgholm/Ramsättra 2-sändaren?
Slavsändare i Borgholm/Ramsättra? Alla takantenner på taken i Borgholm/Köpingsviksområdet är ju riktade mot Bälshult, Emmaboda. Själv har jag hyfsad signal från SVT men urusel från TV4 o TV6. Jag har bara frikanalerna tills vidare. Tänkte sätta upp en Europaparabol vartefter bara jag får klarhet i vad Viasat resp Canal Digital verkligen erbjuder men i mina ögon verkar båda två vara bedragare. Annars skulle det inte ligga meterhöga anmälningar på ARN.
Citera
2011-09-07, 20:53
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Slavsändare i Borgholm/Ramsättra? Alla takantenner på taken i Borgholm/Köpingsviksområdet är ju riktade mot Bälshult, Emmaboda. Själv har jag hyfsad signal från SVT men urusel från TV4 o TV6. Jag har bara frikanalerna tills vidare. Tänkte sätta upp en Europaparabol vartefter bara jag får klarhet i vad Viasat resp Canal Digital verkligen erbjuder men i mina ögon verkar båda två vara bedragare. Annars skulle det inte ligga meterhöga anmälningar på ARN.
Prova att vrida antennen mot sopstationen i Köpingsvik (Ramsättravägen) så får du se ifall inte TV4 blir bättre. Slavsändaren där är inte så stark men når någa mil runt Borgholm i alla fall...
Senast redigerad av kimdah2002 2011-09-07 kl. 20:59.
Citera
2011-09-07, 21:05
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Prova att vrida antennen mot sopstationen i Köpingsvik (Ramsättravägen) så får du se ifall inte TV4 blir bättre. Slavsändaren där är inte så stark men når någa mil runt Borgholm i alla fall...
Ligger sopstationen före eller efter vattentäkten? Jag har antennen på vinden så jag får väl krypa upp där o vrida på den. Bor nere vid Kalmarsund (mellan Borgholm o Köpingsvik) så för att inte antennen ska blåsa bort har jag lagt den på vinden vilket iof sig försämrar mottagningsförhållandena. Tack för tipset.
Citera
2011-09-08, 06:53
Medlem
kimdah2002s avatar
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=...t%3E%3C/pts%3E

Zooma ut två steg så ser du bättre...

Antennen inne på vinden försämmrar ganska mycket så där har du ett problem. Hoppas du inte har plåttak :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in