• 3
  • 4
2011-09-09, 09:45
Medlem
grejigabosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
varför är hunden inne i ditt badrum när du duschar?

Det är väldigt få personer som är kruttorra precis efter en dusch
Citera
2011-09-12, 08:57
Moderator
pewpews avatar
Mina hundar hade slickat hela tiden om de fick. Ungar ska vi inte snacka om. Så fort jag har besök av barn ska dóm slicka dom i hela huvudet. Det är i glädje. Jag har fått dem att sluta mot mig (2 st schäfrar, hanar 2 år) Men det händer att jag vaknar på natten och om mina fötter sticker ut utanför täcket så slickar dom på dem!

Ofta kommer dom, med svansen viftande och öronen back och sticker ut hela tungan och ska helst slicka i ansiktet, händerna.

Man måste dock skilja på slick vid glädje och maniskt slickande. Det låter som din hund har någon form av mani. Det KAN vara någon form av överslags beteeende beroende på t ex understimulering, eller, precis som hundar ibland kan äta sin egen avföring så sägs det att det kan bero på någon form av brist, typ mineraler/salt.

Det är dock inget man ska experimentera med. Var noga med att ha ett foder som täcker hundens behov, och prova och se om du kan bryta slickandet med någon form av annan stimulans.

Vissa regniga dagar när jag inte har tid/ork att motionera dem lika mycket som normalt brukar jag ge dem lite huvudbry inomhus. Jag använder bland annat en godisboll (sådan med ett hål där man petar in godis sen får de kämpa för att få ut det, rulla den med nosen osv).

Kanske kan prova det? Stoppa korv och annat som luktar gott i den. Själv kör jag minifrolic och nån korv/kött bit.
Citera
2012-06-22, 22:55
Medlem
200kgs avatar
Jag sökte runt lite slumpmässigt och hittade denna tråd. Trodde fan att det bara var min hund som höll på så. Om jag har på mig t.ex jeans, eller byxor som "täcker" hela benen överhuvudtaget, och han ligger vid mina fötter eller dylikt, så räcker det med att jag drar upp byxorna lite så börjar han "tvätta" mina ben direkt.
Och när jag har duschat och inte hunnit torka mig börjar han slicka på mina ben direkt med, antar att han gör det för vattnets skull, men vafan.. han har ju en vattenskål.
Förresten namngav du rubriken ganska missledande, blev ganska äcklad när jag läste rubriken innan jag hade läst tråden.
Förövrigt är det en hanhund, 3 ½ år gammal, bullterrier. Han har betett sig på det viset så länge jag kan minnas. Han gillar även att slicka på armarna, händerna och sånt också, lite knasigt ändå. Fast det stör ju mig inte så mycket, bara att putta bort hunden ifall man nu anser att det är irriterande.
Citera
2012-06-22, 23:00
Medlem
väldigt normalt att hundar slickar på en om man är blöt, precis som dom också slickar på tex en läskflaska med kondens på utsidan etc

bara be hunden sluta om det stör en .. det är ju inte hunden som bestämmar, är det så då bör ni inte ha hund
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in