Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-06, 22:48
Medlem
som rubriken lyder. varför får jag alltid hicka när själva "saftet" kommer? har nyligen börjat snusa efter jag la av med ciggen.

2 får man jättedålig kondition av snus? vilket är värst snusa eller röka när det gäller kondition?

snusar göteborgs rape
Senast redigerad av artonsnartnitton 2011-09-06 kl. 22:52.
Citera
2011-09-06, 22:50
Medlem
Cpkrille123s avatar
Det är antagligen för starkt!
testa white portion om du inte kör de redan
Citera
2011-09-06, 22:56
Medlem
Floodss avatar
Såvitt jag vet har snus ingen påverkan på konditionen. Skulle bli förvånad om det gjorde det då det bl.a. är vanligt hos ishockeyspelare.
Citera
2011-09-06, 22:57
Medlem
the_c00l_guys avatar
Rökning är sjukt mycket värre vad gäller kondisen.
Snus stjälper inte kondisen nämnvärt, om ens något.

Hicka? Hmm.. Aldrig hört om.
Testa annan sort kanske?
Citera
2011-09-06, 22:59
Medlem
RickyMcFlys avatar
Jag har faktiskt samma problem.

Jag får inte alltid hicka utav snus. Men varje gång prillan rinner lite för mycket under kort tid, då kommer hickan.
Citera
2011-09-06, 23:02
Medlem
Renatuss avatar
Låter som att din diafragma eller nerverna till den helt enkelt är känslig mot snuset.
Tessta en svagare variant .
Hickade också lite i början av min snuskariär. Det gav med sig ganska fort efter någon vecka på samma sett som det efter ett tag slutar bränna i läppen.
Lycka till med snuset
Citera
2011-09-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renatus
Låter som att din diafragma eller nerverna till den helt enkelt är känslig mot snuset.
Tessta en svagare variant .
Hickade också lite i början av min snuskariär. Det gav med sig ganska fort efter någon vecka på samma sett som det efter ett tag slutar bränna i läppen.
Lycka till med snuset

hehe får ta och prova en annan sort då.. vilken sort rekommenderar du? tack
Citera
2011-09-06, 23:10
Medlem
Sneakss avatar
gå tillbaka till ciggen!
Citera
2011-09-06, 23:11
Medlem
Renatuss avatar
Göteborgsrape är ganska klen vet inte vilka som e svagare , snusar du den varianten som smakar som en gran typ ?

annars finns väll en del svagare varianter. Snus som heter nånting DRY eller WHITE brukar vara klenare i smaken och rinner inte lika mycket.
Citera
2011-09-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renatus
Göteborgsrape är ganska klen vet inte vilka som e svagare ,
snusar du den varianten som smakar som en gran typ ?

annars finns väll en del svagare varianter. Snus som heter nånting DRY eller WHITE brukar vara klenare i smaken och rinner inte lika mycket.

aa nåt sånt skit.. okej tack ännu en gång
Citera
2011-09-06, 23:49
Medlem
aldrig hört talas om hicka av snus, där emot har ja råkat utför att när jag snusar för många snus på rad så börjar det klia på min kropp.. men säger som dom andra testa med att byta snus?
jag snusar kronan white och tycker det funkar väldigt bra! rinner inte alls lika snabbt och smakar 100 ggr godare! :P
Citera
2011-09-07, 16:40
Medlem
tuffgongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -amfi-
aldrig hört talas om hicka av snus, där emot har ja råkat utför att när jag snusar för många snus på rad så börjar det klia på min kropp.. men säger som dom andra testa med att byta snus?
jag snusar kronan white och tycker det funkar väldigt bra! rinner inte alls lika snabbt och smakar 100 ggr godare! :P
Sjävl tycker jag att Rapé är sjukt mycket mer godare än Kronan, nej, hellre gran än gräslök.

OnT: När jag kör lössnus så får jag hicka om jag inte ätit på ett tag eller rökt precis innan, hickan tittar även fram om jag gör fysiskt arbete på jobbet te.x.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in