Söp bort min "konfirmationsring" (fick den av farmor,för att alla andra fått en trots att jag inte konfirmerade mig) runt 16-årsåldern och har inte burit någon sedan dess....jag har ingen klocka ens.
Ett örhänge har jag dock,så det är väl den utsmyckning jag har....(om man nu inte räknar kroppsbehåring.... )
Har ett halsband med en namnbricka. De enda ringar jag skulle kunna tänka mig är en fantomenring och en vigselring.
Citat:
Ursprungligen postat av Eremiten
Jag bär alltid sex silverringar (guld är för bögar), de flesta är presenter från f.d. flickvänner. Fyra av dem tror jag inte ens jag skulle kunna ta av, även om jag hade velat och hade använt diskmedel (de har suttit där de sitter i 15-20 år).
Hehe, jag hade föreställt mig dig som en dammig gammal biblioteksråtta, men så visar det sig att du är västa pimpen
Även jag bär en ring. På lillfingret. En slät silverring. Har även en silverkedja runt handleden och en runt halsen. Har svårt att se att nån skulle tro att jag är bög för det.
Såna som är rädda för att bära smycken är väl killar som är osäkra på sig själva antar jag. Själv är jag så pass säker så jag klarar mig utan både flanellskjorta och skinnväst.
Kroppsbyggare och bankranare ala tidigt 90-tal kor med Din stil vid val utav smycken...
Hä hä jag är väl kroppsbyggare men bankrånare det är jag ju dock inte. Men det ser faktiskt riktigt bra ut när någon som är vältränad har en fet halskedja!
Hm. "Manligt". ja det var ju en bra fråga. Smycken bärs ju generellt mest av kvinnor, så på så sätt är det väl omanligt. Å andra sidan, om man tittar på just de män som har mycket ringar så är det ju ofta turkar och de har ju ofta lite machotendenser så på så sätt kanske det är manligt.
I vilket fall. Jag har två stycken som jag alltid bär. Kan tyvärr inte ha ringar på fingrarna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!