2004-12-01, 10:46
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
en tumring då?

En tjock i slipat silver kan vara snyggt.

För att svara på frågan i allmänhet: rent estetiskt finns det många ingenjörsringar som är
jävligt snygga. Nästan så att man blir sur för att de snott en så bra design som även icke-
ingenjörer borde få tillgång till...
Hoppsan, det svarade inte heller på frågan.
Ett sista försök:
Folk får väl ha på sig vad de vill. Det är däremot mindre attraktivt med människor som
låter sina accessoarer vara identitetsbärande.
Citera
2004-12-01, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Och alla lumparhistorier är sanna..

OnTopic: Tycker varken från eller till med ringar, har ingen själv men stör mig inte direkt på om någon annan har det heller. Är väl upp till var och en..

Att det skulle vara 'omanligt' tycker jag väl inte..

Nej, kanske inte, men den kan lika gärna vara sann som den skulle vara osann.
Citera
2004-12-01, 10:47
Medlem
fnuskes avatar
Tycker överhuvudtaget att det är smått omöjligt att motivera diverse smycken på män. Ser rent utsagt förjävligt ut för det mesta. I en klocka har du en funktion iallafall. Har man ringar av sentimentala skäl kan jag väl acceptera det men de flesta gör inte det.
Citera
2004-12-01, 10:50
Medlem
proktologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
De enda acceptabla smyckena på en man är

- Vigsel/förlovnings/civilingenjörsring
Civilingenjörsriing är väl ändå det töntigaste?

Titta på mig, jag är jätteduktig, jag är minsann ingenjör!
Nä fy fan vad fjantigt. Definitivt inte manligt.
Citera
2004-12-01, 10:51
Medlem
Den där med fingret som lossnade fick jag också höra. Det hände säkert någon stackars soldat under franska revolutionen (dock utan lastbil) och sedan har alla fått höra den som varnande exempel.
Citera
2004-12-01, 10:52
Bannlyst
Sjalv bar jag vigselring + en antik Sioux-ring som jag fatt i gava fran en nara slakting...

Citat:
Ursprungligen postat av Cameron
Den där med fingret som lossnade fick jag också höra. Det hände säkert någon stackars soldat under franska revolutionen (dock utan lastbil) och sedan har alla fått höra den som varnande exempel.

Jag fick hora fran min gymnastiklarare nar jag gick pa hogstadiet att nagon hade spelat basket med ring pa och fastnat i ringen nar personen i fraga skulle gora en 'lay-up'...
Citera
2004-12-01, 10:53
Medlem
Ursas avatar
Jag har också en ringhistoria:
I högstadiet snodde en kille min nyckel och stoppade den i bakfickan.
Jag jagade i kapp honom och försökte fiska upp nyckeln ur hans ficka.
På lillfingret hade jag en delfinring. Delfinens stjärtfena fastnade med
ena sidan i sömmen på hans jeans, med andra sidan i mitt finger och
slet upp fingret, 5 cm sår intill benet.
Jävlar vad det blödde.
Inte var jag särskilt intresserad av hans rumpa heller, det hade ju
varit till viss tröst i så fall.
Citera
2004-12-01, 10:55
insomnias avatar
Har en pinky-ring på högra lillfingret. Gillar den, fick den av en polare.
Citera
2004-12-01, 10:55
Medlem
Orkar verkligen inte bry mig om ifall män har smycken eller inte. Förutom lillfinger-ring, vilket jag anser vara pretty gay. Eller så beror det bara på att någon jag tycker illa om har en sådan.
Citera
2004-12-01, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stinkor
Orkar verkligen inte bry mig om ifall män har smycken eller inte. Förutom lillfinger-ring, vilket jag anser vara pretty gay. Eller så beror det bara på att någon jag tycker illa om har en sådan.

Har du sett Joe Pesci i en gammal scen från Saturday night live där han ska köpa lillfingerring. Där är han inte "pretty gay". Men han har nog rätt mycket mer pondus än dom flesta du och jag känner?
Citera
2004-12-01, 11:17
Bannlyst
Citat:
Har du sett Joe Pesci i en gammal scen från Saturday night live där han ska köpa lillfingerring. Där är han inte "pretty gay". Men han har nog rätt mycket mer pondus än dom flesta du och jag känner?

Speaking of lillfingerringar...

Min Morfar springer runt med en diamantring pa lillfingret, en krallig sadan...
Citera
2004-12-01, 11:23
Medlem
Citat:

Har tyvärr inte sett den scenen. Och du har nog rätt i att det till stor del handlar om vem som bär den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in