2005-08-20, 02:29
Medlem
PA är ju för mesar, coolare att ha en stav rakt i genom, kommer inte ihåg vad det heter,men ska ge bättre effekt på tjejerna också.
Citera
2005-08-20, 02:46
Bannlyst
alla fingrar förutom tummen
Citera
2005-08-20, 03:18
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chewdog
alla fingrar förutom tummen

Nej nej... lillfingret(fingrarna) ska alltid vara ring-befriade.

Hade ingen aning om att det var så stort motstånd bland tumringar, själv tycker jag mina är asfina och bär dem med stolthet
Citera
2005-08-20, 12:01
Medlem
joppes avatar
vigselringar/förlovningsringar är självklara. Frimurarringar och andra logeringar ger en del pondus. Ringar utan annan betydelse än utseendet intresserar mig inte.
Citera
2005-08-20, 13:25
Medlem
Bruce Waynes avatar
Vigselring/förlovningsring är "manligt", eller vad man vill ha för uttryck.. Fler ringar måste man nog ha lite pondus för att kunna bära upp.

Ringar i öronen är däremot inte speciellt manligt tycker jag.
Citera
2005-08-20, 15:57
Medlem
Tur att man inte behöver dras med fördommar eller bryr sig om folk tycker att ens smycken är manliga eller inte. Själv bär jag alltid en klackring i guld och det är ett av dom bästa köpen jag gjort.

En gång var det två norrläningar som frågade om jag tyckte om att få i röven pga. ringen och att jag var 08:a. Då skall också nämnas att en av grabbarna tydligen tyckte att det var fjolligt att sova bekvämt och vägrade att blåsa upp liggunderlaget för att på något sätt bevisa sin manlighet. Båda gick runt i fula skitiga kläder med hål och visste inte vad deo var. Drack HB och dåligt hemmagjort rötjut. Dom levde verkligen myten om den äkta karakarln och gjorde inte mina fördommar om norrläningar bättre. Även om jag vet att detta inte gäller alla norrifrån och att fenomenet även finns söderut.

Kalla mig bög, metrosexuell eller whatever. Jag vågar vara mig själv och inte leva efter andras normer och vanföreställningar. Jag klär mig snyggt, luktar gott och försöker inte dömma folk.

Att ringar kan vara farliga runt el och kroppsarbete är ganska kännt. Tar alltid av mig ringen när jag skall mecka eller pilla med el, svårare än så är det inte.
Citera
2005-09-06, 16:14
Medlem
mESSIAS!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Jag bär inte ring och jag skulle inte banga på en fjortis vid korvmojjen!

det är kombinationen av alla, som ger den odödliga stämpeln "bonne"
Citera
2005-09-06, 16:31
Medlem
Kjells avatar
Mr. T har ringar, armband, örhängen och halsband till tusen - ändå är han världens mest manliga man. Där ser man.
Citera
2005-09-06, 17:21
Medlem
Svärdfiskens avatar
Här har ni en fet men förmodligen dyr ring...

http://www.blocket.se/view/5918117.h...l=0&c=1&city=0
Citera
2005-09-06, 20:26
Medlem
GucKishs avatar
hell no. det är butt-ugly.

känns som väldigt 90-tal med ringar på karlar, diggar det inte på kvinnor heller.

men på personer över 50 år, ej bmi, så funkar det. känns som ett ganska soft statement då.
Citera
2005-09-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GucKish
hell no. det är butt-ugly.

känns som väldigt 90-tal med ringar på karlar, diggar det inte på kvinnor heller.

men på personer över 50 år, ej bmi, så funkar det. känns som ett ganska soft statement då.

Vad menas med "ej bmi" frågas. BMI för mig står för Body Mass Index, och att inte ha något BMI torde vara synnerligen obra.
Citera
2005-09-07, 13:39
Medlem
LéKrisss avatar
Geez vad en del är konservativa... vad är dealen med "män ska inte ha några smycken för att det inte är manligt"?
Men vad vet jag, "sjörövare" kanske har dubbel betydelse i andra hälften av ordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in