2011-09-06, 22:01
Medlem
Azzo14s avatar
Jag har läst mycket trådar på senaste och vissa har riktig potential, de har några riktigt bra sidor och ser inte ut att dö ut sen kommer mod och flyttar dem till 'laidback' och jag som inte har gjort 200 posts får inte se många av flashbacks guldkorn, anledningen till att jag lagt min tråd under detta forum är för att många av dem innehåller saker runt fyllan ink första gånger,saker de gjort,favorit drycker osv.

tl;dr Flytta inte så många bra trådar till 'laidback' pga era subjektiva åsikter
Citera
2011-09-06, 22:04
Medlem
micaeles avatar
Du får väl se till att skapa lite givande inlägg (188 i dagsläget) runt om i forumet så du får tillgång till detta utopia, även Laidback kallat.
Citera
2011-09-06, 22:14
Moderator
vfs avatar
Alkohol och dryck--->Flashback /Mod
Citera
2011-09-06, 22:27
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzo14
Jag har läst mycket trådar på senaste och vissa har riktig potential, de har några riktigt bra sidor och ser inte ut att dö ut sen kommer mod och flyttar dem till 'laidback' och jag som inte har gjort 200 posts får inte se många av flashbacks guldkorn, anledningen till att jag lagt min tråd under detta forum är för att många av dem innehåller saker runt fyllan ink första gånger,saker de gjort,favorit drycker osv.

tl;dr Flytta inte så många bra trådar till 'laidback' pga era subjektiva åsikter
1. Trådar flyttas, mig veterligen, aldrig till Laidback. Dock slängs trådar som håller Laidback-klass/ingen klass i Papperskorgen. De saknar med andra ord den potential som eftersträvas på Flashback, nämligen diskussionspotentialen.

2. Problemet med de trådar som slängs är att de a) sällan/aldrig håller hög kvalitet, b) är felpostade eller c) bryter mot någon regel. De slängs alltså inte på grund av subjektiva åsikter.

3. Enligt min mening är Laidback inget speciellt. De riktiga guldkornen finner du på annat håll i forumet. I Laidback finns trådar i stil med "Vilken låt är du idag?" eller "Beskriv ditt könsorgan med en filmtitel?". Är det intressant? Det är mestadels mytbildning som gäller kring snacket om Laidback.

4. Om det gäller någon specifik tråd som slängts, har du kontaktat ansvarig moderator, innan du startade denna tråd? (Se regel 0.06.)

5. Denna tråd saknar diskussionsunderlag, jag förstår inte riktigt vad du vill med den, mer än att "tillrättavisa" moderatorerna. Troligtvis papperskorgas den. Dock ger jag dig detta svar, så att du vet hur det fungerar i fortsättningen.

Ps. Om Laidback är drömmen, håll bara ut och skriv givande inlägg. Snart är du där. ds.
Senast redigerad av JazzIsNotDead 2011-09-06 kl. 22:31.
Citera
2011-09-07, 10:25
Medlem
ICanHass avatar
Jag förstår inte riktigt hur du menar?
Trådar som hör hemma i Laidback är trådar med mer "chattigt" utförande eller diskussionsunderlag, exempelvis "berätta anekdoter från ditt liv" i någon form eller lektrådar. De trådarna ligger i Laidback av en anledning, och det är inte på grund utav någon enskild moderators "subjektiva åsikter".
Citera
2011-09-13, 19:53
Medlem
Azzo14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICanHas
Jag förstår inte riktigt hur du menar?
Trådar som hör hemma i Laidback är trådar med mer "chattigt" utförande eller diskussionsunderlag, exempelvis "berätta anekdoter från ditt liv" i någon form eller lektrådar. De trådarna ligger i Laidback av en anledning, och det är inte på grund utav någon enskild moderators "subjektiva åsikter".

Jag läste om tråden nu ett tag senare och insåg hur dåligt formulerad den var men bra att du tog upp det där med 'mer chattigt utförande' för som jag ser det så tråden Alkohol och dryck borde ha lite mer utrymme för erfarenheter runt berusningar. Alkoholen finns mestadels till för syftet berusning (och ja jag vet bakterie dödande så ta inte ens upp det) och därför så borde man få mer utrymme att prata om saker runt berusningar
Citera
2011-09-13, 21:09
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Jag läste om tråden nu ett tag senare och insåg hur dåligt formulerad den var men bra att du tog upp det där med 'mer chattigt utförande' för som jag ser det så tråden Alkohol och dryck borde ha lite mer utrymme för erfarenheter runt berusningar. Alkoholen finns mestadels till för syftet berusning (och ja jag vet bakterie dödande så ta inte ens upp det) och därför så borde man få mer utrymme att prata om saker runt berusningar
Nu är ju A&D främst till för att diskutera olika sorters dryck, vilket vin som passar bäst till olika maträtter, trådar såsom "Veckans öl" osv. Vill man diskutera följderna utav att dricka eller ha en tråd där man berättar olika dryckesminnen fungerar LB tillfredsställande. 200 inlägg är ingenting, det är bara att börjar jobba.
Citera
2011-09-14, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Nu är ju A&D främst till för att diskutera olika sorters dryck, vilket vin som passar bäst till olika maträtter, trådar såsom "Veckans öl" osv. Vill man diskutera följderna utav att dricka eller ha en tråd där man berättar olika dryckesminnen fungerar LB tillfredsställande. 200 inlägg är ingenting, det är bara att börjar jobba.

Ja, eller tom Tripprapporter under Droger

Citera
2011-09-15, 17:06
Medlem
Azzo14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo

Du har rätt att jag kan lätt slänga ur mig 200 inlägg men jag kan inte med att vara som så många andra på flashback och posta saker som redans skrivits 10ggr i samma tråd utan då postar jag hellre då jag kan hälpa till
btw vad menar du med LB? (jag är inte van med flashback förkortningar :P)
Citera
2011-09-15, 17:13
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Du har rätt att jag kan lätt slänga ur mig 200 inlägg men jag kan inte med att vara som så många andra på flashback och posta saker som redans skrivits 10ggr i samma tråd utan då postar jag hellre då jag kan hälpa till
btw vad menar du med LB? (jag är inte van med flashback förkortningar :P)

LB = Laidback.

Sen vill jag tillägga att Alkoforumet inte är för att sitta när man är lite småfull och chatta, det är till för att diskutera alkoholhaltiga drycker.

Känner du för att chatta finns det faktiskt en Flashbackchatt där du kan komma in när du är lite småfull
Citera
2011-09-15, 20:30
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Nu flyttar inte moderatorer trådarna till Laidback, om det är ett ämne för en tråd som passar bättre i Laidback.
De flyttas till papperskorgen med motiveringarna typ som dessa:

*Laidbackmatrial ---->PK
* Passar i Laidback ---->PK
* Detta hör hemma i Ladiback ---->PK
* Detta är inte Laidback ----> PK
och andra påminnande motiveringar...
"pilarna" de lägger med i motiveringen betyder ju då trådflytt.
PK är PappersKorgen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in