2011-09-06, 21:47
Medlem
DodsKyrkans avatar
Har slut på cigg och pengar och nu kom röksuget så fint. Har letat igenom hela min lägenhet men hittar bara rullpapper, filter och en gammal cigarr.

Hur "giftig" är cigarrtobaken igentligen? Normalt vis drar man ju inte ner cigarröken i lungorna. Ska ja ha av cigarren och rulla cigg av det eller är det "jättedåligt" för lungorna? Eller ska jag bara sätta mig och puffa cigarr...?
Citera
2011-09-06, 21:51
Avstängd
vemedinmas avatar
sätt dig och rök cigarr och dra lätta halsbloss... verkar dumt att oroa sig över att cigarrtobak är farligt, (jag antar att tobak är tobak, bara smaksättning som skiljer) med tanke på att du röker..vanliga cigaretter är också farligt
Citera
2011-09-06, 21:56
Medlem
DodsKyrkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
sätt dig och rök cigarr och dra lätta halsbloss... verkar dumt att oroa sig över att cigarrtobak är farligt, (jag antar att tobak är tobak, bara smaksättning som skiljer) med tanke på att du röker..vanliga cigaretter är också farligt

Jo jag är ju rökare, men något hypokondriskt lagd..
Citera
2011-09-06, 22:00
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DodsKyrkan
Jo jag är ju rökare, men något hypokondriskt lagd..
Det passar ju bra ihop, verkligen. Får man gissa att du super också, men oroar dig för att spriten är spetsad med något?
Kort sagt, det är ingen fara att röka cigarrtobak. Tobak är tobak, som sagt. Rullar du ihop en pinne blir den dock filterlös (beroende på utrustning du äger och har), så den blir ju garanterat starkare och mer skadlig.
Citera
2011-09-06, 22:10
Medlem
DodsKyrkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det passar ju bra ihop, verkligen. Får man gissa att du super också, men oroar dig för att spriten är spetsad med något?
Kort sagt, det är ingen fara att röka cigarrtobak. Tobak är tobak, som sagt. Rullar du ihop en pinne blir den dock filterlös (beroende på utrustning du äger och har), så den blir ju garanterat starkare och mer skadlig.

Jag super väldigt ofta faktiskt, men är mer rädd när folk bjuder på sprit då jag fått för mig att jag blir sjuk av energidrycker som folk ofta blandar med.
Citera
2011-09-07, 14:17
Medlem
Att dra halsbloss med cigarr är ju ganska starkt men är inte det för att det är så mycket tobak på en gång? Så om man rullar en vanlig cigg med ungefär lika mycket tobak som i en vanlig cigg så borde det inte va några problem eller är det nånting speciellt med cigarr tobak? Jag kan anta att cigarrtobaken kan va starkare dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in