Citat:
Ursprungligen postat av christery
Hmm, det är lite marigt. Allt är väl rätt i matlagning, men det smakar lite olika.
TS borde återkomma med en rapport om pressgurka är den han söker. Jag har försökt minnas att jag fått tunn skivad gurka på nåt i snabbmat-haken jag besöker ca en ggr per år men nej, kanske beror på att jag beställer skrovmål med extra smältost. Så ingen gurka för mig vad jag nu kommer ihåg.
Cornichonger (stavning?) som jag köpte jämt tidigare är i alla fall jäkligt goda, säkert goda skivade åxå - men jag äter dom "naturelle" ur burken. Men dom måste nästan vara sötade och saltade för dom smakar himmelskt.
TS får väl återkomma när han provat göra pressgurka. Pysslet är väl att komma ihåg gurka och ättika när man är på affären, ja kanske persilja åxå om man inte har det i trädgården.
Funderar på om det inte ska va vitpeppar i åxå... minnet återvänder lite sakta om Per Morbergs eskapader. Jag skulle tagit svartpeppar för det smakar bättre. Men det är nog vara en vanföreställning. Det är samma krydda men en har tagits och torkats när den inte är mogen (svartpeppar).
TS får testa, jag har ju ingen aning.
Det är väldigt olika smak på vit och svartpeppar, men jag har svårt att se peppar i pressgurka. Men det kanske bara är jag.