Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-06, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ipodi
Jag är en tjej som är 23 och som har ett problem, jag är verkligen äcklig. Jag ska försöka berätta om mig själv lite kortfattat så jag gör punkter:

1. Jag har inga problem med att sova med samma lakan hur länge som helst
2. Jag kan ha samma trosor på mig hur flera dagar
3. Jag kan låta bli att duscha på mer än en vecka för det stör mig inte
4. Jag kan ha samma strumpor på mig flera dagar
5. Mina kläder tvättar jag knappt
6. Jag kan låta bli att borsta tänderna i flera dagar
7. Min lägenhet städar jag aldrig, kan ha tallrikar med jättegammal mat framme
8. Jag pruttar ofta och om jag är ensam gör jag det i min hand sen luktar på den

Jag vill kunna känna att jag är äcklig men det gör jag verkligen inte, och nu är jag verkligen helt seriös! Kan man på något sätt bygga upp den känslan eller kommer jag vara såhär för alltid?

Om du gör allt det där hela tiden så är det ganska vidrigt men om någon enstaka grej händer då och då så är det nog normalt. Däremot punkt 8 kan du väl sluta med?
Citera
2011-09-06, 10:53
Medlem
Tricky7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Men du jobbar väl? Tänkte mest på vad kollegor och andra säger.
Vad fick dig att komma på det här 'problemet' klockan fyra på morgonen en september tisdag?

Gaah kan inte släppa bilden av en tjock mustasch-kvinna med säckbyxor och en lila t-shirt med stora svettfläckar med armhår som sticker ut samt torkad dressing och fett från pizza vid magen samtidigt som du står framåt lutad och äter en kebabpizza där dressingen droppar ut, men ändå försöker du akta dig för kladdet.

HAHAHAHAHAHA. Så jäääävla bra
Citera
2011-09-06, 10:53
Medlem
låter typ som du har aspbergers! förutom det där med massa vänner etc. men jaja, om det inte är ngt problem för dej eller din pojkvän är det väl inget problem eller?
Citera
2011-09-06, 10:59
Medlem
Epicediums avatar
Brukar du och din pojkvän...... Ha oralsex? Bara lite nyfiken.
Citera
2011-09-06, 11:08
Medlem
isnisns avatar
Vissa personer har svårare att utsöndra odörer än andra.
Ett exempel är en gammal barndomsvän som jag såg först häromveckan efter 10år. Han luktade alltid illa, oavsett hur han gjorde, duschade 1 gång om dagen osv. Han luktade i princip inget efter en dusch med parfymerat tvål och lite parfym. En timme senare började han stinka gammal-strump-svett igen.

Medans andra kan gå flera dagar utan att ta hand om hygienen öht, och ändå luktar de gott - jag är en sådan. Jag gör inte det frivilligt men ibland går det 2-3 dagar utan att jag duschar/borstar tänderna och folk ska ändå vara nära, även sambon - ingen påpekar något och jag luktar verkligen inte illa.

Ett gammalt ex och jag var och tältade 5 dagar en gång, ingen dusch, ingen sjö att bada i. Vi båda var fräscha på något sätt ändå. Kroppen har ändå en egen funktion att hålla sig fräsch - neutralisera dofterna - som vissa verkar sakna.
Citera
2011-09-06, 11:15
Medlem
flygandeflaxs avatar
alltså det här med "äckel" kanske beror lite på hur man är skapt. en del människor har ju lätt att få dålig kroppsdoft! andra märks det knappt på. en del tycker också att svett är sexigt, såväl gammal som ny svett.
sen tror jag vi är påverkade av rådande ideal också. om en gubbe på 78 luktar svett tänker vi "usch vad han har dålig hygien" - om en skitsnygg kille på 27 luktar svett kanske många tänker "mmm vad sexigt!"

Vi lever som sagt i ett samhälle där vi kanske duschar lite för ofta. Vi har fobi för att lukta det minsta svett. det är lite löjligt... Jag tränar mycket och duschar ofta, men det torkar ut huden så man måste smörja in sig. Ibland på morgonen tar jag ingen dusch utan tvättar bara av mig under armar och i ansiktet.

Lukta på sina egna fisar... är det nog många som gör!

Så jag blev inte jättechockad av det du skrev faktiskt. Fast lakan byter jag varje vecka... och trosor varje dag (<<--- ett tips, blir lätt lite äckligt annars!)
Citera
2011-09-06, 11:41
Medlem
saturdayservices avatar
Du kan inbilla dig att du är den "killar kollar på ute på gatan", men det är i så fall enbart för att du luktar. Det stinker liksom ända hit. Det kanske är en fis som rymt ifrån din hand, jag vet inte. Men som du själv redan konstaterat; du är äcklig.
Citera
2011-09-06, 12:12
Medlem
Fievels avatar
Citat:
Jag är en tjej som är 23 och som har ett problem, jag är verkligen äcklig. Jag ska försöka berätta om mig själv lite kortfattat så jag gör punkter:

8. Jag pruttar ofta och om jag är ensam gör jag det i min hand sen luktar på den

Det var allt jag kom på just nu, problemet är att jag vet att jag är äcklig men jag känner mig inte det. Nu får ni inte tro att jag är en mobbad tönt, tvärt om jag har pojkvän som jag varit tillsammans med i över ett år och jag har massa vänner som jag umgås med hela tiden. Jag är en sådan tjej som killar kollar på ute på gatan, ser alltså ganska bra ut.

Jag vill kunna känna att jag är äcklig men det gör jag verkligen inte, och nu är jag verkligen helt seriös! Kan man på något sätt bygga upp den känslan eller kommer jag vara såhär för alltid?

Haha, då har du inte mött mig...
Citera
2011-09-06, 12:26
Medlem
Citat:

Det var allt jag kom på just nu, problemet är att jag vet att jag är äcklig men jag känner mig inte det. Nu får ni inte tro att jag är en mobbad tönt, tvärt om jag har pojkvän som jag varit tillsammans med i över ett år och jag har massa vänner som jag umgås med hela tiden. Jag är en sådan tjej som killar kollar på ute på gatan, ser alltså ganska bra ut.

Haha bäst! Du är exakt som mig. Fast ja är kille och 27. Ja städar aldrig, duschar kanske max två gånger i veckan. Och då ska du veta att jag både tränar och har ett skitigt jobb.

Om du inte bryr dig va fan spelar de för roll då. Lev som du vill och skit i vad andra tycker.
Citera
2011-09-06, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F1A
Haha bäst! Du är exakt som mig. Fast ja är kille och 27. Ja städar aldrig, duschar kanske max två gånger i veckan. Och då ska du veta att jag både tränar och har ett skitigt jobb.

Om du inte bryr dig va fan spelar de för roll då. Lev som du vill och skit i vad andra tycker.

Ni är som gjorda för varandra.
Akta ingen misstar er för en sophög då ni har sex.
Citera
2011-09-06, 12:34
Medlem
kerv...s avatar
Citat:

jag känner 2st som är som du, och båda dom tjejerna är riktigt snygga också, så jag tror inte det är så himla ovanligt
Citera
2011-09-06, 12:34
Medlem
Hahaha... detta gjorde min dag. Speciellt punkt 8. Missuppfatta mig inte, jag uppskattar också doften av mina egna mökar... men i handen? Nu får du väl för fan ge dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in