Citat:
Ursprungligen postat av Stivughor
Känner Oleg personligen och kan dementera en rad rykten som uppkommit i tråden.
*Låten är INTE skriven av någon annan än Oleg. Hörde honom framföra den på en fest flera veckor innan Idol sändes.
*Besöket på Skansen må vara påhittat, men Oleg är ingen skivbolagsprodukt. Han har skrivit liknande låtar på svenska och engelska i mer än fem år. Att vara med i Idol gjorde han mest för att marknadsföra sig själv.
Jag måste också passa på att dementera det jag skrev tidigare i tråden.
Jag har gjort misstaget att följa ett spår ifrån en annan tråd här på Flashback när jag gjorde mina undersökningar och glömde det viktigaste, själva grunden.
Spåret började ju med att låten står under rättigheter av Baberiba AB på Spotify, men det betyder ju bara att det är Urban Robertsson som har tagit sig an låten för distribution och marknadsföring. Urban jobbar ju som "music manager" och har väl då således hjälpt Oleg på traven med att sprida låten för att få ett litet uppsving i samband med att programmet sändes.
Att Idol står bakom en sådan spridning är ju inget konstigt eftersom det är bra publicitet för programmet.
Det är alltså inte på något sätt bevisat att någon annan än Oleg har skrivit låten, bara att den har distribuerats, marknadsförts och "ägs" av Idol, genom Urban Robertsson och Baberiba AB.
(Vilket iof gör Oleg till en Sell-out

)