2011-09-07, 09:10
Medlem
Inte läst igenom hela tråden men kan lova er att snubben/några har planerat detta väldigt bra. "Electropop" just av den anledningen att folk kommer att remixa det på youtube och göra det till en "plåga." Tror nog snubben själv blev väldigt förvånad över att gå vidare, han fick helt enkelt 2 flugor i en smäll
Citera
2011-09-07, 09:34
Medlem
Byfånes avatar
Filip och Fredrik undrade hur Oleg kunde ha råd med en replokal på djurgården, då såg Oleg ut så här
Citera
2011-09-07, 10:41
Medlem
usch då.
Citera
2011-09-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schoolbagge
Vad/vem är Elektropop och/eller Oleg?

Youtuba det bara.
Citera
2011-09-07, 14:16
Medlem
Jag har svårt att tro att Oleg är på riktigt men vore glad om någon kunde överbevisa mig. Nån som vet vem David Eng är som det hänvisas till på Olegs egen Facebook sida?
http://www.facebook.com/davideng7
Citera
2011-09-07, 14:18
Medlem
Känner Oleg personligen och kan dementera en rad rykten som uppkommit i tråden.

*Låten är INTE skriven av någon annan än Oleg. Hörde honom framföra den på en fest flera veckor innan Idol sändes.

*Besöket på Skansen må vara påhittat, men Oleg är ingen skivbolagsprodukt. Han har skrivit liknande låtar på svenska och engelska i mer än fem år. Att vara med i Idol gjorde han mest för att marknadsföra sig själv.
Citera
2011-09-07, 14:25
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Såg han på breaking news och han har redan blivit självgod och hemsk jag hatar han
Citera
2011-09-07, 14:29
Medlem
Har han gjort några fler låtar innan Electropop?
Citera
2011-09-07, 14:36
Medlem
Kallemedkulans avatar
Han verkar lite smått förståndshandikappad. Rolig kille dock.
Citera
2011-09-07, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivughor

*Låten är INTE skriven av någon annan än Oleg. Hörde honom framföra den på en fest flera veckor innan Idol sändes.

*Besöket på Skansen må vara påhittat, men Oleg är ingen skivbolagsprodukt. Han har skrivit liknande låtar på svenska och engelska i mer än fem år. Att vara med i Idol gjorde han mest för att marknadsföra sig själv.

Fast att han framförde låten flera veckor innan idol sändes betyder ju inget. Programmet spelades väl in i våras? Det känns dock betryggande att du känner honom. Då finns han i alla fall i verkligheten :-)
Citera
2011-09-07, 15:54
Medlem
Tarvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottenutten
Fast att han framförde låten flera veckor innan idol sändes betyder ju inget. Programmet spelades väl in i våras? Det känns dock betryggande att du känner honom. Då finns han i alla fall i verkligheten :-)

Givet att man kan lita på någon som postat ett enda inlägg. Skulle lika gärna kunna vara Oleg själv så att säga.
Citera
2011-09-07, 16:02
Medlem
jarlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivughor

Jag måste också passa på att dementera det jag skrev tidigare i tråden.

Jag har gjort misstaget att följa ett spår ifrån en annan tråd här på Flashback när jag gjorde mina undersökningar och glömde det viktigaste, själva grunden.

Spåret började ju med att låten står under rättigheter av Baberiba AB på Spotify, men det betyder ju bara att det är Urban Robertsson som har tagit sig an låten för distribution och marknadsföring. Urban jobbar ju som "music manager" och har väl då således hjälpt Oleg på traven med att sprida låten för att få ett litet uppsving i samband med att programmet sändes.

Att Idol står bakom en sådan spridning är ju inget konstigt eftersom det är bra publicitet för programmet.

Det är alltså inte på något sätt bevisat att någon annan än Oleg har skrivit låten, bara att den har distribuerats, marknadsförts och "ägs" av Idol, genom Urban Robertsson och Baberiba AB.

(Vilket iof gör Oleg till en Sell-out )
Senast redigerad av jarlen 2011-09-07 kl. 16:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in