Citat:
Ursprungligen postat av
Tellusstar
Finns två enkla sätt, har cylinderhuset en kant eller helt runt utan för mycket konisk form använder du en stor rörtång o vrider om tills skruvarna går av, fram o tillbaka.
Annars enklaste ta en batteridriven rondell kör av låsethuset och vrid upp låset med en vanlig mejsel.
Säkerhetsdörrar är på så sätt inte säkrare än låset i sig, blir förundrad när jag ser på tv brandmän som står o bryter på en dörr, man undrar varför har dom ingen utbildning hur en dörr fungerar, då dom ofta står där o bänder 3 man, snacka om låg IQ när en batteri rondell skulle öppnat dörren på mindre än 1 minut. Helt utan skador dessutom. bara skruva dit ett nytt lås efteråt. sjukt enkelt, har gjort likande hemma när jag tappade nyckel, grannen fråga vad jag gjorde, lugn klar om 1 minut. Det handlar ändå om att ev rädda ett liv eller förhindra en akut brand, ändå räcker inte IQ till hur man öppnar en dörr, man tar ett bräckjärn fast man har en stor rondell i bilen, man har man inte utbildning förstår man inte varför man har en stor rondell i bilen, att den även kan användas på en dörr.