2011-09-05, 13:32
Medlem
StockholmSyndromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlewing1
2. Det är inte bra för slemhinnorna!
Men bra, varför frågar du ens då om du tror att vatten mellan läpparna inte är bra?
Låt ditt urin, sektret beblandas med bakterier och låt allt gro som på en bakteriedisk.
Citera
2011-09-05, 13:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlewing1
Okej, får väl ta och göra det. Men gillar egentligen inte att pilla på mig själv men att skölja med slangen är alldeles för kraftigt.

För guds skull - du kommer att få ett miserabelt sexliv om du inte lär dig att säga Hej till ditt kön

Som andra skriver så får tjejer också guck, en hinna, som blir tjockare vid mens för att inte blodet skall irritera slemhinnorna. Allt rinner inte rakt ut utan gojs har du mellan läpparna ju. Och torkar du inte precis vid urinrörsmynningen så får du en droppe kiss i detta gojs och ja du är läbbig.
Lägg därtill det slidsekret som produceras när du är upphetsad och ja det luktar gott, men inte förra veckans. Det är precis som gammal svett, när man svettas en gång till.
Det måste vara det som killar kallar discofitta

Jag har inte fattat det förut, hur främmande kvinnor är för sitt kön och inte vågar ta i det
Men så många lukt trådar som görs på sexforumet så fattar jag att det är ett vanligt problem
Risken är stor att en kille tycker att du luktar även om du själv inte gör det.

Man ska inte messa med PH balansen och inte använda vanlig tvål, men du kan behöva nåt som löser upp den kvinnliga motsvarigheten till flens. Det här har varit till diskussion förut med sjukvårdare i trådarna och de menar antingen tvål eller mekaniskt med naglar eller tvättlapp

Slang - va fan är det en best som man måste hålla sig på avstånd från.

Och du när du kissar så in med pappret i muffen och torka mellan läpparna också. Alla har flytningar, och som nån annan skrev så det är insidan som renas och det är det som flytningen.

Igen in och rota runt du måste lära känna dig själv, det är den där läskiga saken som du inte törs ta i som du ska ha sex med.
Senast redigerad av Gertrud1 2011-09-05 kl. 13:45.
Citera
2011-09-05, 13:35
Medlem
Truchosthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmSyndrome
Jag fick en annan uppfattning.

Det låter som hon inte sköljer mellan läpparna (alltså INTE inuti) och jag påpekar att det är där saker och ting fastnar. Precis som saker och ting fastnar under förhuden på män.

Ja, låter onekligen som det.
Citera
2011-09-05, 13:37
Medlem
Muffinators avatar
Förstörs inte HP balansen eller vad det heter, om man använder vanlig tvål mellan benen?.
Citera
2011-09-05, 13:39
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinator
Förstörs inte HP balansen eller vad det heter, om man använder vanlig tvål mellan benen?.

Det finns tex Lactacyd både på apoteket och i vanliga mataffären
Citera
2011-09-05, 13:41
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Snälla skölj överallt med vatten. Du behöver inte spruta in vatten i hålet men blygdläppar etc sära och skölj ordentligt med vatten.

Precis på samma sätt som jag tvättar min röv. Jag tvålar då fan inte in mitt bajshål men runtom och jag särar fan på skinkorna när jag tvålar in mig, inte bara skinkorna.
Citera
2011-09-05, 13:45
Medlem
Jag har arbetat på Kvinnokliniken i många år och det visade sig att Lactacyd
är det som orsakar mest svamp.
Så de vanliga intimtvålarna är bäst för att undvika detta.

Till Ts fråga så tycker jag att man självklart ska tvätta sitt underliv. Inte
varje då man man förstör ph-balansen men var tredje dag är lagom för att
hålla en bra hygien
Citera
2011-09-05, 13:48
Medlem
Gertrud1s avatar
Här testas intimtvålar länken kan kanske vara bra för övrigt också

http://mittunderliv.nu/vagina-panelen-testar-intimtvalar/
Citera
2011-09-05, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
För guds skull - du kommer att få ett miserabelt sexliv om du inte lär dig att säga Hej till ditt kön

Som andra skriver så får tjejer också guck, en hinna, som blir tjockare vid mens för att inte blodet skall irritera slemhinnorna. Allt rinner inte rakt ut utan gojs har du mellan läpparna ju. Och torkar du inte precis vid urinrörsmynningen så får du en droppe kiss i detta gojs och ja du är läbbig.
Lägg därtill det slidsekret som produceras när du är upphetsad och ja det luktar gott, men inte förra veckans. Det är precis som gammal svett, när man svettas en gång till.
Det måste vara det som killar kallar discofitta

Jag har inte fattat det förut, hur främmande kvinnor är för sitt kön och inte vågar ta i det
Men så många lukt trådar som görs på sexforumet så fattar jag att det är ett vanligt problem
Risken är stor att en kille tycker att du luktar även om du själv inte gör det.

Jag har ingen konstig lukt då jag blivit slickad av många olika kallar som hävdat att jag luktat gott och smakat mycket järn. Men tar åt mig kritiken och ska bli lite noggrannare med att skölja just mellan läpparna utan att spola rent hela hålet. Dock får jag väl säga att jag inte riktigt klassade min "sköljning" till sköljning men vet nu att det räcker gott och väl SÅLÄNGE det inte luktar.

Tack för svar, nu vet jag

Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Jag har arbetat på Kvinnokliniken i många år och det visade sig att Lactacyd
är det som orsakar mest svamp.
Så de vanliga intimtvålarna är bäst för att undvika detta.

Till Ts fråga så tycker jag att man självklart ska tvätta sitt underliv. Inte
varje då man man förstör ph-balansen men var tredje dag är lagom för att
hålla en bra hygien

Good! Ska komma ihåg det
Citera
2011-09-05, 14:21
Medlem
Ogdens avatar
Det räcker att tvätta med vatten. Jag brukar sära på blygdläpparna och spola vatten mellan så eventuellt flens och annat smuts försvinner. Tvål ska man inte använda.

/Användaren Ogden

________

Flyttar till medicin och hälsa.

/Moderatoren Ogden
Citera
2011-09-05, 21:48
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Tvättar enbart med vatten, röven tvättar jag med tvålen jag använder till övriga kroppen
Citera
2011-09-05, 23:45
Medlem
Gertrud1s avatar
Jag är ingen expert men litar på expertisen, saxar från annan tråd

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Anestesi- och intensivvårdssjuksköterska. Jobbar på IVA i Sverige och på narkosen i Oslo. Pendlar.

Smegman går inte bara att skölja bort. Bäst är en tvättlapp i frotté som "drar med sig" klegget. Många använder naglarna ist för att lite milt skrapa bort det. (Låter fel, men jag tror du fattar).

Sålunda går det inte att "skölja bort", det måste mekaniskt tvättas bort. Har tvättat många fittor och kukar i mina dagar, så jag vet. Ryser alltid inombords när jag hör tjejer säga att de aldrig tvättar fittan med tvål. Hua....

Hoppas jag gav riktigt äckliga detaljer nu

inläggsadress

https://www.flashback.org/sp30861629

trådadress

https://www.flashback.org/t1557442
Senast redigerad av Gertrud1 2011-09-05 kl. 23:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in