2018-03-17, 17:50
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Riksdagsledamoten Hanif Bali erkänner kontakt med högerpopulistiskt sajt

Citat:
Den moderate riksdagsledamoten Hanif Bali har ändrat sin version om hur han fått tipset om en mejlkonversation mellan UD och journalisten Patrik Oksanen, enligt DN. Nu uppger Bali att han fick tipset från den högerpopulistiska sajten Nyheter Idag, vilket deras chefredaktör Chang Frick bekräftar till SVT Nyheter.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/riksdagsledamoten-hanif-bali-berattar-om-kontakt-med-hogerpopulistiskt-sajt

Erkänner kontakt? Har inte Bali blivit intervjuad flera gånger av Nyheter Ídag?
Citera
2018-03-18, 08:42
Medlem
vanarts avatar
Hanif Bali har sedan länge varit en nagel i ögat på den politiskt korrekta moderatledningen och på etablissemangsmedia varför de kommer ta varje chans de får att göra sig av med honom.

Vad jag tycker om Hanif Bali? Har inga särskilda åsikter mer än att han i egenskap av iranier kunnat uttrycka obekväma fakta om massinvandringen vi etniska svenskar inte kan, att han sitter i riksdagen ger viss tyngd i form av uppmärksamhet för frågorna.

Vidare anser jag att endast etniska svenskar borde få sitta i riksdagen men det är en annan fråga men jag tar upp den ändå då Hanif Bali inte gör Sverige något ont utan kanske tvärtom...
Citera
2018-03-19, 19:56
Medlem
Grodfrityrs avatar
Så här lät det när Hanif Bali försökte näpsa moderater som motsatte sig den vansinniga invandringspolitiken.

Debattartikel i Aftonbladet, 2009:
Citat:
Jag skäms över mina partivänner
Moderate riksdagskandidaten Hanif Bali kom ensam till Sverige som treåring

När jag var tre år gammal kom jag till Sverige. Jag stod ensam på Arlanda med min ryggsäck. Bakom mig hade jag bara krig och ett sista minne av min mamma grumlat av ljudet från fallande bomber.
Ingen kan vara så ensam, så ledsen och så utlämnad som det ensamkommande flyktingbarnet.

[...]
Jag är stolt över att vara medlem i Moderaterna, men i dag känner jag också en oerhörd skam över Moderaterna i Vellinge.
Sanningen är att Moderaterna i Vellinge inte bara drar skam över sig själva och oss som parti, de trampar också på mig och alla mina vänner som genomgått samma resa som jag. Men allra värst är att de överger de ensammaste av de ensamma och de svagaste av de svaga. Vad är det för vuxna människor som överger ett barn, ja än värre, tycker att det är bra att göra det.

Moderaterna i Vellinge har länge haft ett motstånd mot flyktingmottagande och politikerna där har nästan gjort det till praxis att införliva någon slags ”Not in my backyard” mentalitet. Detta har utmynnat i en massiv kritik mot Malmö kommun och Attendos etablering av ett temporärt transitboende för ensamkommande flyktingbarn i deras kommun.
De har länge skyllt ifrån sig sitt kommunala ansvar och sagt att staten ska ta hand om alla människor som söker skydd och ett nytt liv i Sverige. Men det Vellinge verkar ha missat är att hela Sverige består av kommuner. Om alla kommuner resonerade som Vellinge skulle Sverige inte kunna hjälpa en enda människa i nöd.
Moderaterna i Vellinge underblåser och uppbärs av rädsla och fientlighet.

[...]
Hanif Bali
http://archive.is/F82EL

Och här ville han tvinga kommunerna att ta emot "flyktingbarn".

Debattartikel i Aftonbladet, 2012:
Citat:
Tvinga kommunerna ta emot flyktingbarn
Debattörerna: Det är med avsky vi ser hur barnen blir offer för angrepp

I år kommer rekordmånga flyktingbarn att söka asyl i Sverige. Att barn som under svåra omständigheter flytt sitt land ska få ett värdigt och varmt välkomnande finns det stor enighet om.

[...]
Det har funnits en kritik mot förslaget om att staten ska göra det obligatoriskt för kommunerna att ta emot ensamkommande flyktingbarn. Kommunpolitiker värnar om det vi kallar för kommunalt självstyre. Men kommunalt självstyre bygger också på ett stort ansvarstagande. I mottagandet av de ensamkommande flyktingbarnen har kommunerna velat ha frihet utan ansvar. Det är vad som har lett till att vi har ett system som inte får fram tillräckligt med platser vilket drabbar de allra svagaste, de ensamkommande flyktingbarnen.
Det kommunala självstyret handlar inte om att varje kommun ska ha rätten att tacka nej till att utföra viktiga välfärdsuppgifter. Friheten består i att bestämma hur man ska utföra uppgifterna på ett bra sätt. Ingen kommun har rätt att tacka nej att hjälpa hemlösa, barn med särskilda behov eller andra grupper som behöver kommunens hjälp. Så varför skulle en kommun få tacka nej till att ta emot ett flyktingbarn?
Regeringen har under lång tid jobbat för att öka kommunernas mottagande. Idag ersätts också kommunerna av staten för de kostnader som förenas med mottagandet av ensamkommande flyktingbarn. Trots detta vägrar svenska kommuner ta sitt ansvar på frivillig väg. Därför riktar vi nu en uppmaning till regeringen att göra det obligatoriskt för alla kommuner att delta i flyktingmottagandet.

Lars Rådén
Hanif Bali
https://archive.fo/Wz1Gc
Senast redigerad av Grodfrityr 2018-03-19 kl. 19:59.
Citera
2018-05-30, 00:06
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Vad har hänt med Hanif bali? Har han fått fullständig munkavle hos M? Är han petad från riksdagslistan? Trist - Han hade nog gjort mer nytta i SD istället.
Citera
2018-05-30, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Vad har hänt med Hanif bali? Har han fått fullständig munkavle hos M? Är han petad från riksdagslistan? Trist - Han hade nog gjort mer nytta i SD istället.

Jag tror han fick Twitter-förbud, men han kör ju ändå på i sin nya pod, samt att det fortfarande skrivs en del på Facebook.
Citera
2018-05-31, 01:40
Medlem
RyskSponsors avatar
Hanif Bali på Twitter (@hanifbali)...

Karantän i cirka 2 månader bara? Trendbrott hur som helst...

Bali luckrar mer och mer upp det han berättade om på Twitter 18 mars med hänvisning till Facebook:
Citat:
Vänner och följare - följ med mig till Facebook - jag har något viktigt att säga: https://www.facebook.com/hanif.bali
Citat:
Vänner och följare,
Jag kommer driva min politik här på Facebook, i TV och riksdagskammaren men inte längre på Twitter.

https://twitter.com/hanifbali/status/975458227772182529
https://www.facebook.com/hanif.bali/posts/10155456302700686

Därefter, fr.o.m. 13 april, antal tweets om/reklam för God Ton-bloggen och om (live på) Twitch.

Sedan, den 21 maj, bryter han mönstret en del då han lägger en "idel öra"-smiley till @johanssonmorgan @jsjostedt @AnderssonUlla i en tweet.

Två dagar senare, 23 maj, RT:ar han sin M-polare @ktamsons uppmärksammade tweet till @YB_Sodermalm om en trygghetsvärd som vägrade ta en kvinnlig polis i hand (ville inte hälsa genom att ta i hand).

Idag - för en knapp timme sedan - tar han ytterligare ny sorts mark på Twitter (jämfört med de senaste två månaderna) genom att lägga ut dessa två:
Citat:
Its ok when we do it™
På @edvinalam-tweeten
Citat:
Mkt obehaglig bild som @anderslindberg, @bladetledare mfl. sprider på Peje Emilsson. Liknande taktik som extremister kör mot George Soros. Ytterligare en gräns har passerats.
Sedan:
Citat:
Its ultra-ok when we do it™
Kommentar till sig själv på det förra tweetet, med bild på "Svenska högern styrs av dockmästaren Bert".

När han för 40 min sedan får en kommentar av @viktorbk - "Bättre kan du, särskilt i en twittercomeback." - svarar Hanif (inklusive en bild):
Citat:
Ingen comeback - du dagdrömmer om bättre tider, du är egentligen fast i en sossedebatt om kommunala graffitiväggar. Vakna, vakna.
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Jag tror han fick Twitter-förbud, men han kör ju ändå på i sin nya pod, samt att det fortfarande skrivs en del på Facebook.
Citera
2018-06-01, 19:23
Medlem
RyskSponsors avatar
Vad kan man tycka om Hanif Bali (M)?

Börjar med att konstatera att Balis Twitterpaus (eller karantän, typ) alltså verkar vara över. Var inne på det i går, då Hanif alltmer börjat luckra upp det hela genom att vara mer aktiv (och inte som tidigare i vår mest ha gjort reklam för sin podd).

Trendbrottet är tydligt. Igår, och delvis idag, har han fortsatt på det (nya) spår han ändrade till i förrgår kväll. Han har tweetat om forskning, kommenterat en tweet av Malin Lundgren. Har kört en "I feel you, bro."-kommentar till TT-Owe Nilsson (@owenil) som idag berättat om att han lagt Twitter på hyllan. Sedan en reklamare för God Ton (som lite ser ut som att han liksom vill tala om att just det är hans huvudspår...).

Twitter: @hanifbali
Podden God Ton: https://soundcloud.com/godton

Vad tycker jag om Balis Twitterbeteende? Rätt väntat faktiskt.
Citera
2018-08-20, 16:42
Medlem
Rosteres avatar
Det bästa som kan hände vore ifall Hanif blir utesluten ur Moderaterna, går med i Medborgerlig Samling, går all out på Twitter mot Uffe och de andra plantageägarna i M om hur förnedrande de behandlat sin "husneger".

M saknar existensberättigande, allt som kan tvinga ned dem mot 4%-strecket är goda nyheter. En uteslutning av Bali vore att dra undan skynket från Moderaternas ledning för att visa att där inte sitter konservativa som vill ha lag och ordning, utan exakt samma kaosliberaler som styr C.
Citera
2018-08-20, 17:55
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera
2018-08-20, 17:57
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Riksdagsledamoten Hanif Bali erkänner kontakt med högerpopulistiskt sajt

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/riksdagsledamoten-hanif-bali-berattar-om-kontakt-med-hogerpopulistiskt-sajt

Erkänner kontakt? Har inte Bali blivit intervjuad flera gånger av Nyheter Ídag?

Ok. Nyheter idag. Verkar vara ok
Citera
2018-08-20, 20:02
Medlem
Wajis avatar
Hanif behövs i svensk Politik. En färgklick
Citera
2018-08-20, 20:03
Medlem
Hanif Bali är en rasist som gömmer sig i sin fina kostym som skattebetalarna betalat för. Han hör såklart hemma i SD. Jag förespråkade för ett tag sedan att han kan komma att bli partiledare för sd i framtiden: https://www.flashback.org/t2931121.

Det finn väl inte så mycket mer att säga än att M måste skänka honom till fascisterna i sd om man inte vill att skeppet ska sjunka helt och hållet. Sanna mina ord att sd mer än gärna välkomnar Hanif som återkommande spottar ut rasistiska fantasier som saknar verklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in