Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-03, 15:29
  #1
Medlem
Jag har försökt till och från hålla mig uppdaterad i svensk politik. Det har inte gått obemärkt förbi att Hanif Bali representerar fel parti. Han passar inte in i Moderaterna. Han är betydligt mer frispråkig än alla andra i partiet och han kan ljuga för sig själv hur länge som helst. Men innerst inne måste han veta att han aldrig kommer fungera i Moderaterna.

Jag är inte Sverigedemokrat men om man följt debatter någorlunda kan men se ett paradoxalt mönster att Sverigedemokrater verkar uppskatta Hanif Bali trots att han representerar Moderaterna. Jag vet inte hur många gånger nu Hanif Bali gått för långt enligt Moderaterna och fått skäll. Det är ganska uppenbart att han varje gång i de situationerna hyllats av just Sverigedemokrater. Jag som neutral i frågan tycker i alla fall detta är ganska uppenbart och någon gång måste Hanif Bali tröttna på att inte få vara sig själv. Eller är det högre status att representera Moderaterna och därför ett så starkt incitament för Hanif?
För ärligt talat skulle jag kunna se Hanif Bali som efterträdare till Jimmy Åkesson. Tror ni att detta är möjligt att vi får se/uppleva?
Citera
2018-04-03, 15:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Jag har försökt till och från hålla mig uppdaterad i svensk politik. Det har inte gått obemärkt förbi att Hanif Bali representerar fel parti. Han passar inte in i Moderaterna. Han är betydligt mer frispråkig än alla andra i partiet och han kan ljuga för sig själv hur länge som helst. Men innerst inne måste han veta att han aldrig kommer fungera i Moderaterna.

Jag är inte Sverigedemokrat men om man följt debatter någorlunda kan men se ett paradoxalt mönster att Sverigedemokrater verkar uppskatta Hanif Bali trots att han representerar Moderaterna. Jag vet inte hur många gånger nu Hanif Bali gått för långt enligt Moderaterna och fått skäll. Det är ganska uppenbart att han varje gång i de situationerna hyllats av just Sverigedemokrater. Jag som neutral i frågan tycker i alla fall detta är ganska uppenbart och någon gång måste Hanif Bali tröttna på att inte få vara sig själv. Eller är det högre status att representera Moderaterna och därför ett så starkt incitament för Hanif?
För ärligt talat skulle jag kunna se Hanif Bali som efterträdare till Jimmy Åkesson. Tror ni att detta är möjligt att vi får se/uppleva?

Nej, det är helt uteslutet, glöm det.
Citera
2018-04-03, 15:32
  #3
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Nej.
Citera
2018-04-03, 15:33
  #4
Medlem
Gneggars avatar
Om Hanif går till annat parti är det troligare att det skulle bli Medborgerlig samling.
Citera
2018-04-03, 15:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Nej, det är helt uteslutet, glöm det.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej.

Varför?
Citera
2018-04-03, 15:40
  #6
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Varför?
Han har ju tidigare uttalat sig hånfullt om "Svärjevänner" & liknande så det känns inte realistiskt att han skulle vilja bli medlem i SD & inte heller realistiskt att SD skulle vilja ha honom som medlem.
Citera
2018-04-03, 15:40
  #7
Medlem
StenSaxPungs avatar
Hur enastående bra han än hade varit så är det ändå uteslutet eftersom han inte är av rätt börd. Av samma anledning så skulle inte ens självaste Jesus ha en chans på partiledarposten.
Citera
2018-04-03, 15:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han har ju tidigare uttalat sig hånfullt om "Svärjevänner" & liknande så det känns inte realistiskt att han skulle vilja bli medlem i SD & inte heller realistiskt att SD skulle vilja ha honom som medlem.

Han har uttalat sig hånfullt mot alla. Men politiken han för är Mer SD än M.
Citera
2018-04-03, 15:51
  #9
Medlem
Helt uteslutet. Bali är en utmärkt provokatör men har än så länge inte uppvisat varken ledarskap eller talang för det.

Håller dock med om att han troligen skulle passa bättre i SD än i M.
Citera
2018-04-03, 22:08
  #10
Medlem
Det skulle ev vara ett bra sätt att tvätta bort den gamla ”rasiststämpeln”.

Hanif kan med sin invandrarbakgrund säga sanningar som annars är förbjudna.
Citera
2018-04-04, 00:51
  #11
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Jag har försökt till och från hålla mig uppdaterad i svensk politik. Det har inte gått obemärkt förbi att Hanif Bali representerar fel parti. Han passar inte in i Moderaterna. Han är betydligt mer frispråkig än alla andra i partiet och han kan ljuga för sig själv hur länge som helst. Men innerst inne måste han veta att han aldrig kommer fungera i Moderaterna.

Jag är inte Sverigedemokrat men om man följt debatter någorlunda kan men se ett paradoxalt mönster att Sverigedemokrater verkar uppskatta Hanif Bali trots att han representerar Moderaterna. Jag vet inte hur många gånger nu Hanif Bali gått för långt enligt Moderaterna och fått skäll. Det är ganska uppenbart att han varje gång i de situationerna hyllats av just Sverigedemokrater. Jag som neutral i frågan tycker i alla fall detta är ganska uppenbart och någon gång måste Hanif Bali tröttna på att inte få vara sig själv. Eller är det högre status att representera Moderaterna och därför ett så starkt incitament för Hanif?
För ärligt talat skulle jag kunna se Hanif Bali som efterträdare till Jimmy Åkesson. Tror ni att detta är möjligt att vi får se/uppleva?

Nej det känns väldigt osannolikt.

Om han en dag, mot förmodan, kommer att byta till ett annat parti är nog Medborgerlig Samling klart mer sannolikt. Bl.a. är deras ekonomiska politik rätt nära moderaternas, till skillnad från SDs som ligger klart längre vänster ut. Liksom t.ex. att de, precis som M, är för ett svenskt NATO-medlemskap och att Sverige skall stanna kvar i EU, vilket som bekant ej SD önskar.

Men även där är det nog inte sannolikt att han skulle utses till partiledare. Dock skulle han nog ha en bra chans att få tillhöra partiledningen i någon inflytelserik funktion.
Citera
2018-04-04, 16:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Nej det känns väldigt osannolikt.

Om han en dag, mot förmodan, kommer att byta till ett annat parti är nog Medborgerlig Samling klart mer sannolikt. Bl.a. är deras ekonomiska politik rätt nära moderaternas, till skillnad från SDs som ligger klart längre vänster ut. Liksom t.ex. att de, precis som M, är för ett svenskt NATO-medlemskap och att Sverige skall stanna kvar i EU, vilket som bekant ej SD önskar.

Men även där är det nog inte sannolikt att han skulle utses till partiledare. Dock skulle han nog ha en bra chans att få tillhöra partiledningen i någon inflytelserik funktion.


Han kommer aldrig gå över till medborgerlig samling. Varför skulle han gå över till ett parti där han inte kan vara avlönad på en riksdagsplats, som dessutom har så långt kvar till riksdagen att det är löjligt att ens tänka tanken? Vad kommer alla dessa utopier ifrån här på FB. Massa dagdrömmare som tror och hoppas både det ena och det andra. Du kan mala ner den här tanken i avfallskvarnen redan nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback