2011-09-04, 20:27
Medlem
PeppaKaKas avatar
Jag har letat på boplats.se nu i 3 månader men inte hittat något, jag är desperat på att flytta hemifrån på grund av relations problem med familjen. Finns det något annat sätt att hitta lägenheter? jag är student, behöver ro när jag studerar så hoppas ni förstår mig.

Tacksam för svar. Vill endast ha tips på hur jag kan hitta lediga lägenheter.
Citera
2011-09-04, 20:32
Medlem
Helle031s avatar
Tre månaders sökande på boplats är inte ett skit.
Vissa söker i tre år och lyckas få en lägenhet i en förort.

I stort sett alla hyresvärdar lägger ut sina lägenheter på boplats så det finns nog inte så många genvägar, men det finns säkert några få privata hyresvärdar som du kan ringa.

Google eller nåt.
Citera
2011-09-04, 20:34
Medlem
pattis avatar
Lär väll finnas fler hemsidor än boplats? kolla med andra företag/hyresvärdar, inte alltid dom har hemsidor så de bara å ringa. Annars kolla annonser efter folk som hyr ut i andra hand.
Citera
2011-09-04, 20:55
Medlem
PeppaKaKas avatar
Tack så mycket för era tips. Ska se vad jag kan göra
Citera
2011-09-04, 21:25
Medlem
em101s avatar
Det tar vanligtvis lång tid att få en lägenhet via boplats. Söker du studentlägenheter också? SGS (sgsstudentbostader.se) har också bostadskö men kan allt ta ett bra tag där med. Vill du ha lägenhet snabbt skulle jag råda dig att:

* Leta upp telefonnummer till mindre privata hyresvärdar som inte annonserar via boplats och börja ringa runt och fråga (man ska kunna köpa en sammanställning av hyresvärdar för ett par hundringar, med telefonnummer och allt, minns dock tyvärr inte var! Testa att googla!)

* Kolla annonser på blocket, även om de flesta annonser rör tidsbegränsade andrahandslägenheter så kan det ju vara något att börja med i alla fall tills du hittar en permanent lägenhet.

* Annonsera själv på blocket! Kostar en knapp hundring (har jag för mig) och man når ut till många!

Tänk bara på att om du hyr i andrahand så se till att kolla upp personen ordentligt innan du betalar förskottshyra eller deposition eller liknande!

Tycka till, jag hoppas att det löser sig för dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in