2011-09-04, 20:18
Medlem
TerminatorGundes avatar
Hej!
Imorgon får jag besök,och en av dom är laktosintolerant,så vad finns det för bra alternativ istället för grädde?Finns det någon bra laktosfri som smakar som vanligt? =)
Citera
2011-09-04, 20:21
Medlem
Lindkviists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerminatorGunde
Hej!
Imorgon får jag besök,och en av dom är laktosintolerant,så vad finns det för bra alternativ istället för grädde?Finns det någon bra laktosfri som smakar som vanligt? =)

Det finns alternativ gällande laktosintoleranter! Laktosfri mjölk, vispgrädd och matlagningsgrädde... Den jag använder är denna:

http://www.valio.se/produkter/matlag...m-matgradde-10
Citera
2011-09-04, 20:24
Medlem
TerminatorGundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindkviist
Det finns alternativ gällande laktosintoleranter! Laktosfri mjölk, vispgrädd och matlagningsgrädde... Den jag använder är denna:

http://www.valio.se/produkter/matlag...m-matgradde-10

Och det blir ingen skillnad i smaken på såsen?
Citera
2011-09-04, 20:28
Medlem
nikenboles avatar
Laktosfria produkter smakar likadant som vanliga. Kan vara lite skillnad i konsistens ibland tex tycker jag valios matgrädde är vädligt mycket krämigare än standard matgrädden
Citera
2011-09-04, 20:31
Medlem
Lindkviists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerminatorGunde
Och det blir ingen skillnad i smaken på såsen?

Verkligen inte! Såser blir precis likadana! Om du dock ska ha vispgrädde till kladdkakan eller nåt då kanske det är liten skillnad (men så farlig är den inte), men när du har produkterna i sås så blir det lika bra
Citera
2011-09-04, 20:32
Medlem
TerminatorGundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikenbole
Laktosfria produkter smakar likadant som vanliga. Kan vara lite skillnad i konsistens ibland tex tycker jag valios matgrädde är vädligt mycket krämigare än standard matgrädden

Okej tackar =).då är det bara att köra på stort i morgon då.
Citera
2011-09-04, 20:43
Medlem
ensockerbagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikenbole
Laktosfria produkter smakar likadant som vanliga. Kan vara lite skillnad i konsistens ibland

Detta har även jag märkt. Det tar oftast längre tid att få grädden tjock om den är laktosfri, men med idogt arbete lyckas även det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in