2011-09-04, 19:06
Bannlyst
Hallå alla kloka människor!
Jag har ett saftigt dilemma på halsen. Så här är det.
I fredags morse ringde min chef och frågade om jag ville komma av golvet och bli produktionstekniker istället och jobba dagtid, mestadels med datorer och cad program, orkar inte förklara exakt men det är ett riktigt slappt glidarjobb där man får tänka och lösa problem som dyker upp i produktionen.
Lönen prata vi inte om men jag tror jag kan få behålla skifttillägget kanske. Jag trivs bra där och har mycket bra jobbarkompisar men tycker att ledningen är jävligt dumma i huvudet.

Fredags eftermiddag så ringde min före detta arbetsgivare och sa att han vill ha tillbaks mej och att han är villig att bekosta flera utbildningar och delägarskap i firman, han vill alltså satsa på mej och jag tror att det kan gå jävligt bra och att lönen kommer hamna mellan 29 och 40tusen beroende på vilka arbetsuppgifter han fakturerar för, framåt nästa sommar skulle jag tro. Där kommer jag få jobba hårt men med mycket variation och så småningom mer och mer skrivbordsarbete. När jag slutade där så var det för jag fick ett erbjudande från det företaget jag jobbar på nu som var för bra för att tacka nej till samt att det låg närmare mitt hem.

Jag har alltså fått två jättebra möjligheter och jag vet fan inte hur jag ska göra.
Pengar eller glida?
Hur skulle ni gjort?
Citera
2011-09-04, 19:14
Medlem
Marodeurs avatar
Gå tillbaka till gamla jobbet, om det inte ær en oseriøs firma som snart går under. Hade jag gjort.

Skulle mitt gamla jobb erbjuda mig en liknande tjænst før den lønen skulle jag nog gå tillbaka.
Men allt under 30 tusen vore før lite då jag vet att dær væntar en rejæl utmaning.
Citera
2011-09-04, 19:15
Medlem
TheGamers avatar
Jag skulle direkt utbilda mig, med tanke på att du kanske förlorar ditt jobb från företaget och då sitter du där utan en bättre utbildning.

Sen så gilla du inte ledningen så varför inte byta? Blir kanske lite mer slit nu, men om något/några år så kommer det nog bli bättre och med roligare semestrar med mer pengar i fickan.

// TheGamer
Citera
2011-09-04, 19:15
Medlem
eXtremos avatar
Personligen har jag lätt för att bli understimulerad, så jag skulle aldrig välja ett arbete eller en utbildning där jag kan "följa med strömmen", glida eller låta någon annan göra jobbet. Jag vill ha någonting att bita i varje dag, gärna en utmaning där man utvecklas. Utifrån dessa två alternativ skulle jag ha valt att göra karriär. Väljer du den banan kan du hoppa på ett annat arbete om kanske 3-4 år som är mer välbetalt och mer stimulerande vid ett annat företag.
Citera
2011-09-04, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Personligen har jag lätt för att bli understimulerad, så jag skulle aldrig välja ett arbete eller en utbildning där jag kan "följa med strömmen", glida eller låta någon annan göra jobbet. Jag vill ha någonting att bita i varje dag, gärna en utmaning där man utvecklas. Utifrån dessa två alternativ skulle jag ha valt att göra karriär. Väljer du den banan kan du hoppa på ett annat arbete om kanske 3-4 år som är mer välbetalt och mer stimulerande vid ett annat företag.
Så sant, det har du rätt i. Jag tror att det företaget jag jobbar på nu kommer att gå under inom ett år i allafall.
Citera
2011-09-04, 21:48
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittslamsan
Så sant, det har du rätt i. Jag tror att det företaget jag jobbar på nu kommer att gå under inom ett år i allafall.
Då är det nog bra att överge båten nu när du har fått ett så bra erbjudande (?) som du fått från det andra företaget. Om du byter jobb nu slipper du en jobbig mellanperiod där du går arbetslös. Sedan får också risken att du missar ett sådant steg i karriären om du inte tar chansen. Jag skulle gjort det asap .
Citera
2011-09-12, 16:13
Bannlyst
En uppdatering!
Jag tackade nej till det andra jobbet för att mina nya uppgifter är så jävla roliga och givande.
Tyvärr gillar jag inte ledningen nåt värst men allt annat är helt toppen.
Hur många har ett roligt och givande jobb inom industrin liksom?
Citera
2011-09-12, 16:46
Medlem
en annan sliter för att ta sig upp om morgnarna
Citera
2011-09-12, 16:54
Medlem
Du nämnde tidigare i tråden att du misstänkte att ditt nuvarande företag skulle gå i graven inom ett år, hur ser det ut på den fronten nu?
Citera
2011-09-20, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Du nämnde tidigare i tråden att du misstänkte att ditt nuvarande företag skulle gå i graven inom ett år, hur ser det ut på den fronten nu?
Väldigt svårt att säga men så länge det inte blir en rejäl svacka så tror jag inte det är någon större fara. Lika vart man än är ändå antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in