2011-09-06, 19:35
Medlem
Gorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisismadness.
Jag provade atenolol igår och kände mig verkligen superlugnt hela dagen, trodde jag skulle redovisa men läraren var sjuk så jag fick inte riktigt prova att bli riktigt nervös.. men kände mig verkligen lugnt hela dagen.. men ska nog ändå fråga efter inderal då jag tror det är ännu mer effektivt.. jag ska ju ändå bara använda det några gånger i mitt liv. Förresten, är det någon som vet hur ofta man kan använda det utan att det ska vara skadligt för kroppen? Inte mer än en gång i månaden va? Inte skadligt.. men ansträngade för hjärtat eftersom den får hoppa från att köra högt tempo till lågt..

Inte speciellt skadligt för kroppen. Vad jag vet skrivs det ut mot vissa sorters hjärtproblem att ta på daglig basis.
Citera
2011-09-07, 10:16
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisismadness.
Jag provade atenolol igår och kände mig verkligen superlugnt hela dagen, trodde jag skulle redovisa men läraren var sjuk så jag fick inte riktigt prova att bli riktigt nervös.. men kände mig verkligen lugnt hela dagen.. men ska nog ändå fråga efter inderal då jag tror det är ännu mer effektivt.. jag ska ju ändå bara använda det några gånger i mitt liv. Förresten, är det någon som vet hur ofta man kan använda det utan att det ska vara skadligt för kroppen? Inte mer än en gång i månaden va? Inte skadligt.. men ansträngade för hjärtat eftersom den får hoppa från att köra högt tempo till lågt..

Du kan använda det dagligen utan problem, det är inte skadligt utan bra för hjärtat eftersom det sänker puls o blodtryck.
Citera
2011-09-07, 12:50
Medlem
tommy_yongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Du kan använda det dagligen utan problem, det är inte skadligt utan bra för hjärtat eftersom det sänker puls o blodtryck.
Stämmer delvis men om du tar det dagligen måste du trappa ner sakta om du vill sluta använda det. Det är inte bra för hjärtat att sluta tvärt med betablockerare. TS : jag har använt inderal i syftet du beskriver. Tycker inte det hjälpte ö.h.t

Mvh
Citera
2011-09-08, 20:42
Medlem
Thisismadness.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gork
Inte speciellt skadligt för kroppen. Vad jag vet skrivs det ut mot vissa sorters hjärtproblem att ta på daglig basis.

Nej jag vet, tar man det varje dag är det inte farligt. Men då måste man trappa ner annars kan det vara farligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot

Samma som jag sa till den över, tar man det varje dag är det inte farligt. Men då måste man trappa ner annars kan det vara farligt.

Citat:
Ursprungligen postat av tommy_yong
Stämmer delvis men om du tar det dagligen måste du trappa ner sakta om du vill sluta använda det. Det är inte bra för hjärtat att sluta tvärt med betablockerare. TS : jag har använt inderal i syftet du beskriver. Tycker inte det hjälpte ö.h.t

Mvh

Precis det jag menade! Och jag vill inte ta dagligen, utan bara högst några gånger per år Men skulle ändå vilja veta hur ofta man kan ta det utan att det är skadligt.. du har tagit inderal? Varför hjälpte det inte? Blev du ändå nervös?
Citera
2011-09-09, 00:07
Medlem
Lånar tråden lite.

Jag har tänkt beställa betablockerare från goldpharma, och från vad jag har läst så verkar det lagligt. Är det det?

Sen undrar jag om tabletterna kommer hem i brevlådan, eller måste man hämta ut dem? Sen undrar jag också hur kuvertet ser ut, så att morsan inte tror att jag har beställt nån dödsdrog ifall hon hämtar posten.
Citera
2011-09-09, 00:14
Medlem
Transmissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModMerc
Lånar tråden lite.

Jag har tänkt beställa betablockerare från goldpharma, och från vad jag har läst så verkar det lagligt. Är det det?

Sen undrar jag om tabletterna kommer hem i brevlådan, eller måste man hämta ut dem? Sen undrar jag också hur kuvertet ser ut, så att morsan inte tror att jag har beställt nån dödsdrog ifall hon hämtar posten.
Inga lagpunkter kan fälla dig brorsan och din morsa lär nog vara förstående ifall du förklarar situationen. Eller om hon skulle bli arg kan du ju alltid skälla tillbaks med att hon just tillämpade hets mot din integritet, som man ändå får betrakta det som.
Citera
2011-09-09, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transmisson
Inga lagpunkter kan fälla dig brorsan och din morsa lär nog vara förstående ifall du förklarar situationen. Eller om hon skulle bli arg kan du ju alltid skälla tillbaks med att hon just tillämpade hets mot din integritet, som man ändå får betrakta det som.

Min morsa är dum i huvudet och hatar mig, men tack för ditt svar. Skönt att det är lagligt iaf.
Citera
2011-09-09, 00:37
Medlem
Old-schools avatar
Lite sent svar kanske men men. :P
Äter Inderal 80mg 2 gånger om dagen för Tremor (skakningar i händerna) och för panikångest.
Tycker dom verkar bra på mig iaf, Skakningarna blir mindre, Det tar lungnar hjärtat lite och jag blir inte lika svettig när jag är bland folk.

Och ett liter svar till ModMerc också
Det är jättelätt att få utskrivet av läkare!
Så istället för att beställa så tycker jag du ska gå till närmaste vårdcentral och säga att du får hjärtklappningar, Svettas och är jäkligt nervös inför tex. En Redovisning i skolan så kommer du nästan garanterar få Betablockerare utskrivet

Mvh Old-school
Citera
2011-09-09, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old-school
Lite sent svar kanske men men. :P
Äter Inderal 80mg 2 gånger om dagen för Tremor (skakningar i händerna) och för panikångest.
Tycker dom verkar bra på mig iaf, Skakningarna blir mindre, Det tar lungnar hjärtat lite och jag blir inte lika svettig när jag är bland folk.

Och ett liter svar till ModMerc också
Det är jättelätt att få utskrivet av läkare!
Så istället för att beställa så tycker jag du ska gå till närmaste vårdcentral och säga att du får hjärtklappningar, Svettas och är jäkligt nervös inför tex. En Redovisning i skolan så kommer du nästan garanterar få Betablockerare utskrivet

Mvh Old-school

Sist jag pratade med min läkare sa hon att jag borde gå på nån sorts terapi, kommer inte riktigt ihåg vad hon sa.

Går det att köra direktbetalning på goldpharma, eller måste man ha kreditkort?
Citera
2011-09-09, 00:46
Medlem
Old-schools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModMerc
Sist jag pratade med min läkare sa hon att jag borde gå på nån sorts terapi, kommer inte riktigt ihåg vad hon sa.

Går det att köra direktbetalning på goldpharma, eller måste man ha kreditkort?
Tråkigt att höra att du fick en dryg läkare.
Värkar som dom bara tar kreditkort och Visa kort
Citera
2011-09-09, 08:54
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommy_yong

Mvh

True.
Citera
2012-10-19, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transmisson
Fungerade piss för mig, men jag var snarare nedstämd än nervös även om de gick hand i hand. Upplevde aldrig någon skillnad med Inderal förutom att hjärtat slår långsammare.

Samma här, ingen större skillnad förutom att pulsen gick ner. Sobril är nog bättre! Funkar betablockerare öht emot scenskräck vid redovisningar? Jag kör ångestdämpande iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in