Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-09-04, 16:33
Medlem
Hej!

Jag har lion och har testat att lösa detta på ett antal olika sätt men har inte lyckats och kan heller inte förstå skillnaden med varför det fungerar i windows men ej i lion på samma dator, förhoppningsvis kan ni hjälpa mig.

Låt oss säga att jag vill ansluta till webgränssnittet till transmission på min mediaserver.

Om jag använder mig av windows så ansluter jag till min lokala ip:9091/transmission/web/ vilket fungerar alldeles utmärkt men om jag vill göra exakt samma sak då jag sitter lion så får jag upp att safari / chrome m.fl. ej kan ansluta till servern. Hur kommer det sig att jag inte kan ansluta till i lion när det fungerar utmärkt om jag byter till windows? Är det någon inställning man måste göra i lion / på mac eller vad?

Samma problem uppstår även om jag vill ansluta till någon annan websida som ligger lokalt på annan dator så det gäller ej bara transmission.

All hjälp uppskattas.
Tack på förhand.
Citera
2011-09-04, 20:18
Medlem
Citat:
Jag har lion och har testat att lösa detta på ett antal olika sätt men har inte lyckats och kan heller inte förstå skillnaden med varför det fungerar i windows men ej i lion på samma dator, förhoppningsvis kan ni hjälpa mig.

Lite frågor.
Använder du Bootcamp eller virtualisering, dvs Parallels/VMWare Fusion etc?

Ansluter du på samma sätt (dvs WLAN/Ethernet) i båda OS:en? Inte så att du har internetdelning via din iphone eller nåt igång i OS X och att tjänsteordningen prioriterar iPhonen före ditt primära nätverk?

Får du upp datorn som kör Transmission-server i delat i Finder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in