• 2
  • 3
2011-09-04, 19:29
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebeccaBlack
Aha, så det var någon sorts "beta"-produkt.
Att kalla Ubuntus vanliga releaser för beta-versioner är kanske att ta i. Men är det ett riktigt stabilt/färdigt Ubuntu man vill ha är det LTS-versionerna som man ska kika på. De kommer visserligen "bara" ut vartannat år, men det är faktiskt oftare än vad Windows gör.
Citera
2011-09-04, 20:36
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Själv skulle jag rekommendera Gnome 3. Inte alls svårt att lägga in i burken och du kan installera det via pakethanteraren.
http://www.idg.se/2.1085/1.382069/sa...-i-ubuntu-1104
Jag gjorde så och Gnome 3 är helt otroligt! Jag förstår inte varför det var med "by default".

Har inga erfarenheter av KDE utan bara testat det lite på Kubuntu men absolut inget jag gillar..

Att slänga in Gnome 3 i 11.04 är väl bara att be om bekymmer, såvitt jag har hört.
Eller fungerar det bra numera?

Sitter själv och försöker vänja mig vid Unity numera, som fd inbiten gnome2-användare.
Citera
2011-09-04, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Att slänga in Gnome 3 i 11.04 är väl bara att be om bekymmer, såvitt jag har hört.
Eller fungerar det bra numera?

Jo, det fungerar fint om du installerar det på rätt sätt.
Känns lite fulhack att slänga in Gnome 3 men jag gjorde det mest för att jag ville se hur det såg ut.

Här är en video där personen testar Gnome 3 på 11.05.
http://www.youtube.com/watch?v=mi7u0ri1smQ
Citera
2011-09-05, 22:38
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Jo, det fungerar fint om du installerar det på rätt sätt.
Känns lite fulhack att slänga in Gnome 3 men jag gjorde det mest för att jag ville se hur det såg ut.

Här är en video där personen testar Gnome 3 på 11.05.
http://www.youtube.com/watch?v=mi7u0ri1smQ

Där ser man
Alla jag har snackat med säger att det vanligen innebär en massa problem

Kanske ska ta och sätta mig ner och installera Gnome 3 nån dag när jag orkar då.
Citera
2011-09-05, 23:59
Medlem
Jonblunds avatar
Om en månad kommer Ubuntu med unity att se ut ungefär så här:
http://www.techdrivein.com/2011/08/1...untu-1110.html
Så ts gör nog bäst i att prova default installationen och uppdatera/nyinstallera när 11.10 släpps.
När man läser floden av råd till en nybörjare så tänker man "Med sådana vänner behöver han inga fiender."
Själv har jag använt Linux sedan 2004 och kan avfärda alla råd om Kubuntu, KDE och Gnome.
KDE är den bästa skrivbordshanteraren, men inte för Ubuntu. Kubuntugänget har alldeles för små resurser.
Gnome är inget alternativ för Ubuntu nu när man bestämt sig för att satsa på Unity, som visserligen var dålig i 11.04 men redan i 12.04 kommer att framstå som helt överlägsen för vanliga användare (och kanske även för mer avancerade).
Citera
2011-09-17, 12:39
Vad exakt är det som skiljer sig mellan gnome och unity och vad är det som gör Unity så dåligt?
Citera
2011-09-17, 14:25
Medlem
TS, jag är en av många som hatar Unity men det är för jag använt Gnome 2 så länge förut och inte kan konfigurera Unity som jag vill ha det. Trivs du med Uunity så fortsätt använda det, snart i Oktober kommer nästa version av Ubuntu med ett uppdaterat Unity, vi får se hur det blir.

Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Vad exakt är det som skiljer sig mellan gnome och unity och vad är det som gör Unity så dåligt?
Problemet med Unity är att Canonical bestämde sig för att pressa ut det i all hast, det är buggigt och går inte att konfigurera så värst mycket. Canonical verkar inte förstå att alla inte vill ha den "miljö" de vill man ska ha.
Citera
2011-09-18, 12:07
För mig som nybörjare som bara vill ha ett gratis, bra och stabilt os är det bättre att installera 10.04 i dagsläget alltså?
Citera
2011-09-18, 12:17
Medlem
Boxis avatar
Men kan man inte göra en server-installation och installera gnome och ha det så som det ser ut överallt annars och slippa unity?
Citera
2011-09-18, 14:55
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
För mig som nybörjare som bara vill ha ett gratis, bra och stabilt os är det bättre att installera 10.04 i dagsläget alltså?
Nä, kör på det senaste - 11.04. (11.10 kommer ut i Oktober! (månad 10))
11.04 är som du säkert kan gissa nyare och där får du de senaste grejerna. Sedan är det också halvårsreleaserna som de flesta använder. Men skulle du inte gilla GUI:et i Ubuntu kan du alltid kika på Kubuntu eller så. Men som sagt, gör det enbart om du faktiskt skulle ogilla Unity.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in