2011-09-04, 00:05
Medlem
Akratess avatar
Tjena.
Under en lång tids period så åt jag en hel del benso, en del dagar skit höga doser och en del dagar ganska låga men det var endå så gott som dagligen. Detta jag åt var Flunitrazepam, Xanor, Stesolid och andra sorter nån gång då och då.

Jag hade nu under en månads tid t.ex slängt i mig 125mg Stesolid en dag och bara skrattat åt det, ätit doser av Xanor upp mot kanske 40mg och Flunitrazepam upp mot 20mg och detta gjorde jag i ca 2 veckor, doserna har ju SJÄLVKLART VARIERAT och har inte varit så höga hela tiden.

Sen bröt jag rätt av, slutade äta några tabletter för jag hade inga och kunde inte få tag i några så jag sket i det. Sen en dag när jag kom hem gick jag ut i köket. Sen vaknade jag upp med två ambulansvårdare ovanför mig. Hade vad jag fått höra fått ett väldigt kraftigt krampanfall där jag t.o.m slutade andas. Det äckligaste var när jag vaknade upp, hörseln kom sakta tillbaka tillsammans med synen.. Det var som i en dröm..

Jag kommer in på akuten, dom gör allt det där vanliga bla bla bla och jag hamnar på en avdelning.
Väl inne på avdelningen får jag benso, både Stesolid och Oxascand men ÄNDÅ får jag ett anfall till. Jag kunde inte sova så dom hittade mig i tv rummet på morgonen.

Jag fick göra massvis av prover, EEG, EKG, Magnet Röntgen, Ryggmärgsprov, Blodprov och annat smått o gott. Jag sa till läkarna att jag äter benso och att jag är väldigt stressad men dom sa att det inte borde påverka men jag vet att det gör det.

Nu i efterhand äter jag 4 tabletter om dagen, Tegretol tillsammans med 10mg Stesolid och jag mår inte bra. Mitt närminne är helt förstört, jag sover väldigt mycket, jag har svårt med ord och jag sluddrar när jag pratar. Dessutom skäms jag så in i helvete eftersom jag sårat mina nära och kära såpass mycket.

Benso har förstört så mycket på kort tid, fy fan. Kommer aldrig mer "flumma" på benso.
Citera
2011-09-04, 01:59
Medlem
lider med dig, hoppas bara andra nu på flashback som missbrukar tabletter slutar innan det är försent! håll dig till lättare saker som CB

Lycka till med allt!
Citera
2011-09-04, 02:23
Medlem
Akratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisgris
lider med dig, hoppas bara andra nu på flashback som missbrukar tabletter slutar innan det är försent! håll dig till lättare saker som CB

Lycka till med allt!

Tack så mycket, klarar av att hålla mig på låga doser men mår fan inte bra utan dom och jag gör en dum grej och ersätter dom med Citodon ist =/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in