2011-09-03, 22:15
Medlem
killmoonys avatar
Hej, som rubriken lyder är jag sjöanställd på en färja.
Jag åker till jobbet varje morgon med bil och hem ca 13 mil som jag drar av och fått godkänt.
men nu är frågan vad mer kan jag dra av? ex strumpor kallingar tshirts arbg står ej för detta. Vad är rimligt att dra av för sockar slitage etc per månad år.

Har ni fler förslag på vad man kan dra av.
Citera
2011-09-03, 23:59
Bannlyst
livbojen
Citera
2011-09-04, 07:44
Medlem
killmoonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idioten500
livbojen

Det är upp till redaren att dra av inte mig.

ser fram emot nästa komment.
vi kan väl ta flytväst, epirben, brandsläckarna osv.

Har ni inget bättre så ser jag fram emot ngt jag kan anv mig av tackar på förhand.
Citera
2011-09-04, 07:50
Medlem
Muttes avatar
Det är väldigt svårt att göra avdrag för kläder:

http://www.skatteverket.se/privat/sv...e80001780.html
Citera
2011-09-08, 02:44
Medlem
för mig det är 35 000 per år som dras av för sjöinkomst, sedan 9000 till för sjöinkomst närfart
Citera
2011-09-08, 21:38
Medlem
klinger75s avatar
du får inte dra av før klæder , de klæder du behøver før arbetet står arbetsgivaren før , underklæder får man stå før sjælv .

du kan dra av før dubbelt boende om du skaffar dig en øvernattningslægenhet , førsta månaden på jobbet får man æven dra av 100kr av dagen før økande levnadskostnader om man pendlar långt

det du kan dra av før ær verktyg , om du tex ær kock så kan du dra av før knivar .

Sjælv drog jag av før vissa nautiska verktyg nær jag var till sjøss tex , passare , transportør etc , det gick igenom men det kanske inte blev granskat .

Jag drog æven av før den fria kosten , då jag inte kunde æta frukosten pga av att jag sov då , tgror inte man kan gøra det nu ...
Citera
2011-09-13, 21:31
Bannlyst
Börja segla i fjärrfart i stället! Då blir sjöinkomstavdraget desto högre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in