Håller på att renovera tvättstugan och är nu i full färd med att slita bort våtrumsmattan som är limmad direkt på plattan... På vissa ställen sitter den så j-a hårt att jag får ta i så jag nästan skiter på mig innan den släpper.
Är det någon som har tips på hur man lättast får bort skiten, finns det några knep? Eller är det bara att spotta sig i nävarna och slita som en galning?
Edit: Tar gärna emot tips på hur man får bort det härliga limmet från -74 från betongen, värmepicka och spackel?
Senast redigerad av Draedon 2011-09-03 kl. 15:47.
Håller på att renovera tvättstugan och är nu i full färd med att slita bort våtrumsmattan som är limmad direkt på plattan... På vissa ställen sitter den så j-a hårt att jag får ta i så jag nästan skiter på mig innan den släpper.
Är det någon som har tips på hur man lättast får bort skiten, finns det några knep? Eller är det bara att spotta sig i nävarna och slita som en galning?
Edit: Tar gärna emot tips på hur man får bort det härliga limmet från -74 från betongen, värmepicka och spackel?
Det finns mattstripper att hyra. Effekten är ungefär som en vass spackelspade som "hugger" fram och tillbaka för att få bort mattan från limmet. Annars är värme en idé då mattan blir mer flexibel och förhoppningsvis släpper limmet också av uppvärmning.
En spade med vass och rak nederkant.
Sen skrapar du bort den, precis som när man gör rent en bakplåt.
Annars när det gäller mindre saker brukar det fungera att blötlägga med hett vatten och något lösningsmedel, men det går väl inte i ditt fall ?
Det kanske blir fuktskadat ?
Mattstripper? Lyssna nu på RealMadrid852 här så ska du se att det är enklast och billigast.
Ja så blev det... Orkade inte vänta till måndag med att leta maskin, så det blev mattkniv. Skar 2-3dm breda remsor och slet upp, hade även ett tunt litet bräckjärn till hjälp. Gick smidigt som sjutton faktiskt.
Nu är det bara limresterna kvar, slipa eller värmepicka och spackel tro?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!