2011-12-29, 14:50
Medlem
[Infinite]s avatar
Fyfan!
Citera
2011-12-29, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Finland r vrt broderland. Vi glmmer aldrig hur tappert de stred mot ryssen. Till och med Stalin utbringade en skl ver Finlndarnas mod .

Vi i Nordiska lnder borde hlla ihop. Inte hata varandra.

Minns du Finlands Sak r Vr? Sveriges befolkning gick samman och sknkte allt man kunde till Finlands behvande, varma rockar, mat, frndenheter, allt. Hur mycket gott hr du om Sverige frn finnar?

Jag trffade p en helfinne som hatade Sverige och svenskar. Jag sa att han borde visa lite dmjukhet fr mina farfrldrar sg till att hans farfrldrar klarade vintrarna. Things change, blev svaret.

edit: jag hller dock med honom om att Sverige r ett jvla pissland. Finland r en frebild fr hur invandringapolitik br sktas. Det r jag avundsjuk p Finland fr. Ingen Somalie-invasion. (Men fr mycket finska mustalainen zigenare :/ )
Senast redigerad av lammern 2011-12-29 kl. 15:13.
Citera
2011-12-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
va?

Ser bara inte humorn i det hela med att smutskasta ett land? vet du vart humorn ligger?

Finnar r humorlsa och grlsjuka. Deras ogillande mot svenskar r frmodligen fr att de inte vill erknna att Finland vore ett U-land utan Sverige.
Citera
2011-12-29, 15:33
Medlem
[Infinite]s avatar
Bastuklubbsland(!)
Citera
2011-12-29, 16:50
Medlem
alpha-betas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lammern
Minns du Finlands Sak r Vr? Sveriges befolkning gick samman och sknkte allt man kunde till Finlands behvande, varma rockar, mat, frndenheter, allt. Hur mycket gott hr du om Sverige frn finnar?

Jag trffade p en helfinne som hatade Sverige och svenskar. Jag sa att han borde visa lite dmjukhet fr mina farfrldrar sg till att hans farfrldrar klarade vintrarna. Things change, blev svaret.

edit: jag hller dock med honom om att Sverige r ett jvla pissland. Finland r en frebild fr hur invandringapolitik br sktas. Det r jag avundsjuk p Finland fr. Ingen Somalie-invasion. (Men fr mycket finska mustalainen zigenare :/ )
Jod, det var vl fantastiskt att Sverige skickade varma klder till Finland. ven 10000 gubbar anmlde sig i frivilligkren som krigade vid Finlands sida. Resten av Sverige gmde sig hemma med en bajskorv i byxorna och bad till gud att den finska frsvarslinjen skulle hlla, annars skulle ven Sverige ligga pyrt till. Helt otroligt egentligen vilka fega krk svenskarna var under andra vrldskriget, hade inte den finska frsvarslinjen hllit s hade vi antagligen varit en finsk eller sovjetisk koloni i dag.
Citera
2011-12-29, 19:06
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpha-beta
Jod, det var vl fantastiskt att Sverige skickade varma klder till Finland. ven 10000 gubbar anmlde sig i frivilligkren som krigade vid Finlands sida. Resten av Sverige gmde sig hemma med en bajskorv i byxorna och bad till gud att den finska frsvarslinjen skulle hlla, annars skulle ven Sverige ligga pyrt till. Helt otroligt egentligen vilka fega krk svenskarna var under andra vrldskriget, hade inte den finska frsvarslinjen hllit s hade vi antagligen varit en finsk eller sovjetisk koloni i dag.

+1 helt jvla rtt! Kan inte heller frst hur Sveriges mn lg hemma under tcket nr finskarna "behvde" hjlp.. tummen upp fr de 10 tusen man som FRIVILLIGT anmlde sig som mn. ni visste mycket vl att ni kunde ocks vara i rysslands hnder om finska frsvarslinjen skulle brytas.. det jag kan tacka fr r era kvinnor som tog hand om vra barn vi skickade ifrn finland..

tycker den hr trden r en helt ondig trd och speciellt i humor forumet... ni borde ta en titt istllet hur saker och ting skts i finland och kanske ta efter lite granna, s vilket hat ska ni ha
Citera
2011-12-29, 19:17
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lammern

Finland hade nog hoppats att Sverige skulle stttat militrt nr ryssen kom. De blev vl en del besvikelse nr vi hll oss neutrala. Men det var ju en hel del frivilliga svenskar som kte dit och slogs. Min farmors bror var mc-ordonnans, minns jag att det berttades . Tror bara jag trffat tv dliga finlndare . En stendum frman och en som hotade farsan med dykarkniv. Men desto fler trevliga, genersa , hjlpsamma finlndare.
Citera
2011-12-30, 16:20
Medlem
Citat:

Den hll inte, den vart helt snderbombad och ni skrev p ett avtal dr ni frlorade en del av landet. Finnar mste vara det enda folk som skryter ver ett krig dr dom frlorade land.
Citera
2012-01-01, 21:53
Medlem
alpha-betas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruggetugge
Den hll inte, den vart helt snderbombad och ni skrev p ett avtal dr ni frlorade en del av landet. Finnar mste vara det enda folk som skryter ver ett krig dr dom frlorade land.

Och Sverige r det enda land som kallar sig neutralt fr att man inte vgar stlla upp och frsvara sitt fosterland utan kr fega Robinsonpakter fr att slippa hlla i en bssa. Sverige var trots allt det enda av de nordiska lnderna som inte vgade gra ngon som helst motstnd fr att frsvara sitt eget land.

Dessutom kan du inte sga "ni" till mig fr att jag r inte frn Finland. Jag tycker bara att finnar vissa karaktrsdrag som svenskar saknar, bland annat vgar de st fr obekvma sikter i stllet fr att sga snllt ja till allt med en knyten nve i fickan. Hur finnar och svenskar hanterade andra vrldskriget r ett ganska tydligt exempel p hur de skiljer sig t.
Citera
2012-01-01, 23:47
Medlem
swedarmys avatar
Citat:
Och Sverige r det enda land som kallar sig neutralt fr att man inte vgar stlla upp och frsvara sitt fosterland utan kr fega Robinsonpakter fr att slippa hlla i en bssa. Sverige var trots allt det enda av de nordiska lnderna som inte vgade gra ngon som helst motstnd fr att frsvara sitt eget land.

Dessutom kan du inte sga "ni" till mig fr att jag r inte frn Finland. Jag tycker bara att finnar vissa karaktrsdrag som svenskar saknar, bland annat vgar de st fr obekvma sikter i stllet fr att sga snllt ja till allt med en knyten nve i fickan. Hur finnar och svenskar hanterade andra vrldskriget r ett ganska tydligt exempel p hur de skiljer sig t.
Du kanske har missat att alla de nordiska lnderna som var med i 2:a vrldskriget blev attackerade och var egentligen lika neutrala som Sverige var.Om dessa lnder ej hade blivit angripna s hade de inte heller deltagit i 2:a vrldskriget.
Men om nu Sverige hade blivit angripet s hade sjlvklart vi svenskar stridit fr vrat land, precis som alla andra nordiska lnder.
Citera
2012-01-02, 00:08
Medlem
alpha-betas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedarmy
Du kanske har missat att alla de nordiska lnderna som var med i 2:a vrldskriget blev attackerade och var egentligen lika neutrala som Sverige var.Om dessa lnder ej hade blivit angripna s hade de inte heller deltagit i 2:a vrldskriget.
Men om nu Sverige hade blivit angripet s hade sjlvklart vi svenskar stridit fr vrat land, precis som alla andra nordiska lnder.

Jag hller helt med dig. Men om man nu leker med tanken att utgngen av kriget hade varit annorlunda, s hade ven Schweden varit en del av die dritte reich. Drfr bli man lite frbryllad ver att intresset var s svalt fr att hjlpa vra grannlnder. Frklaringen r nog i stllet att Sverige bildade en pakt med Adolf enligt vilken vi slde stl till tyskarna. Varfr skulle vi inte annars hjlpa vra grannar militrt?
Citera
2012-01-02, 04:26
Medlem
LittlePerverts avatar
Deras matkultur r vidrig. Min slkt r bnder och maten besr till 98% av rotfrukter. Det r potatis, klrtter, mortter och annat i alla former som finns. Man gr gratnger, diverse "ldor", mjlkstuvat, grddstuvat, mosat, hackat, skivat och jag vet inte vad. Kttet bestr grna av kokt ktt, ckliga korvar, syltor osv. Efter en vecka dr lngtar man efter typ..kalops eller spaghetti och kttfrsss. De har ngon lskig grillad ost ocks som r som gummi, det gnisslar nr man ter den.

Den finska nsan r ju inte alldeles vacker heller. Dessvrre verkar den vara ganska dominant i arvsanlagen s mnga halvfinnar fr denna icke s smickrande ansiktsutvxt.

Finsk inhemsk musik, nu menar jag motsvarighet till vra dansband ungefr. Deprimerande, trkigt och fyllt av vemod.

Jag hatar Finland. Det r nog det trkigaste landet p jorden. Nr vi barn var sm tvingades vi hlsa p slkten 2-3 gnger per r.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in